News Flash:

Vrei sa ai o silueta de invidiat? Slabeste cu supa si ciorba

11 Octombrie 2013
978 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6569 RON (-0.0017)
USD: 4.0889 RON (-0.0087)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Supa si ciorba satura usor si pentru mult timp. In plus, majoritatea sunt gustoase, legumele imprumutand si gustul, iar ceapa si radacinoasele, precum telina si albiturile parfumand chiar si cele mai fade ingrediente. Daca aveti exces mare de greutate, puteti incepe o astfel de dieta hranitoare, care asigura hrana pe tot parcursul zilei si care nu va pune sanatatea in pericol.

In mod normal, efectul regimului cu supe incepe sa apara la cantar dupa primele 10 zile de aplicare. Evident, daca le gatim controlat si nu adaugam paine, paste fainoase, grasimi animale, smantana, orez alb si cartofi, iar sare si uleiuri vegetale cu moderatie.

Putem sa ne reglam elegant greutatea si daca ne gandim sa respectam doar cateva zile pe saptamana o astfel de dieta de supe si ciorbe, alternand zilele de hrana normala cu zile de "hrana lichida", fara a priva organismul de nutrienti importanti.

Intr-o astfel de dieta, bazata exclusiv pe supa, cea de legume cu orez integral, poate constitui o baza instituindu-se in mese principale. Trebuie sa fie nesarata, insa se poate acri cu putina zeama de lamaie sau bors proaspat, dupa gust. Uleiul de masline virgin sau cel de dovleac, in cantitati rezonabile, dau un gust bun si contribuie la senzatia de satietate.

Pe langa aceasta supa, exista o multitudine de variante, la latitudinea imaginatiei culinare, care va pot ajuta sa va saturati, dar si sa pierdeti kilogramele. Supele au inspirat si nutritionistii, care au elaborat programe de slabire pe baza de supe.

Una dintre cele mai cunoscute este cea elaborata de nutritionista britanica Fiona Kirk, al carei program se bazeaza pe supe bogate in fibre si nutrienti, insa slabe in grasime, cum ar fi supa pe baza de orez integral.
Nutritionista considera ca supele trebuie sa contina si diferite frunze proaspete, care dau gust bun, se constituie in surse de fibre alimentare si accelereaza functiunea tractului digestiv. Mararul, patrunjelul, leusteanul, chivas sunt numai cateva exemple de acest fel, dar ele pot fi completate cu numeroase plante care asigura supelor nu numai aroma necesara, ci si substantele de care avem nevoie.

Radacinoasele din supa, respectiv morcovii, telina, sfecla toate in afara cartofilor, sunt sarace in calorii dar satioase, introduc in organism sarurile minerale de care avem nevoie si asigura o buna digestie. Autoarea le recomanda chiar si la micul dejun.

Supa are avantajul ca este usor de preparat si, servita la micul dejun, constituie o baza alimentara pentru o buna parte de zi. Cat despre eliminarea si celor mai mici urme de grasime, nutritionista ii sfatuieste pe adeptii dietei ca inainte de a o servi, sa raceasca supa la frigider. "Partea grasa, iesita la suprafata, se solidifica si se poate culege usor cu o spumiera, dupa care supa se reincalzeste si poate fi consumata calda, fara sa difere de cea proaspata", sustine Fiona Kirk.

In schimb, nu se recomanda adaosul de condimente puternice in supa precum piper, ardei iute sau asa-zisele concentrate, care se comercializeaza ca "adaosuri", avand la baza preparate chimice. Mai putem spune ca supele si ciorbele reprezinta o buna optiune pentru copiii si adolescentii care au probleme cu greutatea, cu conditia ca, evident, sa nu fie insotite de consumul de paine, smantana, taitei, cartofi sau orez in exces, ci sa fie preparate cat mai dietetic.

Sursa: Ce se intampla, Doctore?

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

supa ciorba dieta
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1194 (s) | 35 queries | Mysql time :0.020192 (s)