News Flash:

Trucuri pentru retete sanatoase cu branza

17 Iunie 2019
124 Vizualizari | 0 Comentarii
Retete sanatoase

Iti place foarte mult sa adaugi branza la diferite retete, dar caloriile se aduna rapid si iti este teama de kilogramele in plus? Descopera trucurile nutritionistilor pentru a te mentine in forma si a preveni acneea. Iata cum trebuie sa procedezi pentru a include branza intr-un meniu echilibrat:
 
1. Citeste cu atentie eticheta
Poate te intrebi ce sens are sa te uiti la eticheta daca stii deja ca branza ingrasa, dar nu conteaza numai grasimile si caloriile. Niciuna dintre aceste informatii nu are neaparat o conotatie negativa, insa conteaza sa verifici si alte componente.
De exemplu, branza proaspata contine multa cazeina, un tip de proteina care favorizeaza cresterea masei muscuare, fiind ideala ca gustare inainte sau dupa antrenamentele la sala. Persoanele care ridica greutati consuma uneori cazeina si sub forma de pudra, dar in general este suficient sa mananci o portie de branza proaspata cu felii de ananas sau o salata. Bonusul este ca aceasta proteina iti mentine si dintii puternici si stralucitori.
 
2. Cumpara-ti un cantar de bucatarie si foloseste-l des
Precis ai auzit aceasta recomandare, dar cand vine vorba despre branza este si mai important sa o pui in practica pentru a preveni depasirea totalului de calorii. Nu aproxima cantitatea de branza folosita, ci cantareste bucata pentru a te asigura ca nu pui mai mult de 60g la orice reteta. Exista tendinta de a subestima cantitatea utilizata, dar nu iti vei face deloc o favoare daca urmaresti sa slabesti in timp ce te bucuri de gustul bun.
 
Vezi si: Cum sa slabesti sanatos cu ajutorul dietei si miscarii

3. Lasa branza sa ajunga la temperatura camerei
Ficare sortiment de branza va avea un gust mai intens daca lasi bucata sa ajunga la temperatura camerei, in loc sa o consumi imediat ce ai scos-o din frigider.
Este foarte util sa folosesti  acest truc. Daca savoarea este mai puternica dupa ce branza nu mai este rece vei folosi o cantitate mai redusa fara sa ti se para ca iti impui restrictii.
 
4. Alege tipuri de branza care contin mai putina grasime in mod natural
Unele sortimente de branza contin un procent mai redus de grasimi, de exemplu mozarella, feta si branza de capra. Incearca sa utilizezi o felie de branza mozarella cand pregatesti un burger in loc de branza Cheddar. Se va topi mai usor, iar daca iti lipseste gustul de dinainte poti adauga putin marar si o lingurita de mustar.
Citeste intotdeauna profilul nutritional pentru ca nu poti determina cantitatea de grasimi numai uitandu-te la o bucata de branza. Desi in general branzeturile cremoase au mai multa grasime decat cele tari sau care se sfarama, exista si branzeturile Brie si Camembert, care au un procent redus de grasimi. Toate variantele pornesc de la culoarea alba sau usor aurie, iar branza Cheddar si cea Colby devin galbene prin folosirea semintelor de annatto.
 
5. Incearca branza nepasteurizata
Are mai multe vitamine si minerale decat varianta pasteurizata si este mai usor de digerat pentru persoanele intolerante la lactoza. De asemenea, contine bacterii utile pentru tractul digestiv, reducand riscul de infectii. 
 
6. Mizeaza pe aroma
De exemplu, pentru branza feta si cea cu mucegai gustul este atat de intens incat nu vei simti nevoia sa folosesti prea mult. Nu uita ca gustul este foarte important, asa ca poti alege sortimente cu multe grasimi, dar cu o aroma aparte pentru ca nu ai cum sa exagerezi. Poti incerca si branzeturile aromate, de exemplu branza Havarti cu piper si marar, branza feta cu rosii uscate sau branzeturile maturate cu nuca si ardei iute.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

branza retete caloriile kilogramele trucurile
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1056 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013710 (s)