News Flash:

Top alimente hranitoare

31 Decembrie 2010
1564 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Daca sunt gatite, unele alimente deblocheaza nutrientii lor, dar sunt multe alimente care sunt mult mai hranitoare daca sunt consumate crude.

Iata 8 alimente pe care ar trebui sa le incercati sa le mancati in starea lor naturala pentru a beneficia, asa cum ne arata thedailygreen.com, de toate elementele esentiale.

Nucile protejeaza inima

Nucile contin, printre altele, o serie de grasimi sanatoase, care sunt vitale pentru organism. Crude, acestea pot ajuta la diminuarea lipoproteinelor de densitate joasa (LDL)
sau a nivelului de colesterol rau din sange.

De asemenea, nucile crude pot reduce riscul formarii cheagurilor de sange si pot imbunatati calitatea arterelor, captusindu-le
efectiv. Cand nucile sunt prajite la o temperatura foarte ridicata, aceste grasimi, care lupta impotriva bolilor, ajung sa se transforme in radicali liberi care actioneaza exact
invers, determinand aparitia bolilor cardiovasculare.

Broccoli lupta impotriva cancerului

Consumul de broccoli crud, acesta incluzand si masticatia in sine, ajuta la deblocarea unor compusi speciali care se afla in peretii celulelor plantei. Este vorba despre o enzima numita "myrosinase", cu rol de a accelera capacitatea ficatului in procesul de detoxifiere.

Mancand broccoli gatit, nu mai beneficiem decat de o treime din aceste componente care lupta impotriva cancerului, iar enzima miraculoasa nu va mai putea fi activata. Bucurati-va de broccoli crud, una dintre cele mai bune surse de vitamina K, consumandu-l sub forma de salata, alaturi de alte legume proaspete.

Usturoiul protejeaza ADN-ul

Daca mestecam usturoi crud, in cavitatea bucala se va produce un compus care protejeaza ADN-ul, numit "alicina". In doar un minut de gatit, aceasta enzima se inactiveaza complet, drept pentru care organismul va absorbi extrem de putin sau chiar niciunul dintre compusii alicinei.

Sucurile naturale pastreaza vitaminele intacte

Ce ar putea fi mai sanatos pentru organism decat un suc de fructe sau de legume de la magazin? Ei bine, sucul de fructe si legume preparat acasa! Toate sucurile de pe piata sunt pasteurizate. Pasteurizarea nu doar ucide bacteriile si conserva sucul, ci distruge multe (daca nu chiar majoritatea) vitaminelor, mineralelor si enzimelor.

Sucurile pe care le cumparam au si tot felul de adaosuri chimice, zaharuri si alte ingrediente nesanatoase. Din fericire, sucul este usor de facut acasa, asa ca incercati
sa faceti in fiecare zi suc proaspat, pentru a putea beneficia de o explozie de nutrienti.

Sarea este incarcata cu minerale

Sarurile contin minerale esentiale pentru o sanatate buna. Sarea de bucatarie este, de obicei, incalzita la temperaturi ridicate, tratata cu substante chimice si apoi albita. Acest tip de sare este toxic. Saruri minerale brute, cum ar fi "Himalaya" sau "Fleur de sel", sunt esentiale pentru a avea un echilibru mineral adecvat. Si cum nu toata sarea...
din bucate este buna, aflam ca multe alimente ambalate si de tip fast-food sunt incarcate cu o cantitate, surprinzator de mare, de sodiu.

Ciocolata (cacao) este hrana pentru creier

Pudra de cacao contine o multitudine de elemente nutritive: vitamine si minerale esentiale - care stimuleaza neurotransmitatorii corpului, si substante fitochimice - care activeaza emotia responsabila cu starea de euforie. Nu e de mirare ca ciocolata este atat de populara! Praful de cacao preparat este ceea ce gasim in cele mai multe batoane de ciocolata si produse de patiserie si, din pacate, sub forma aceasta se pierde mult din valoarea sa nutritiva.

Atunci cand uleiurile si grasimile din cacao sunt incalzite, pot deveni toxice. Si, dupa cum stim, ciocolata o intalnim aproape tot timpul procesata, cu adaos de zahar, produse lactate si alte ingrediente care nu ajuta cu nimic organismul. Drept pentru care, puteti sa va faceti singuri o ciocolata sanatoasa, folosind caco pura si un indulcitor natural.

Nutrientii din semintele chia

Patru linguri de seminte de chia asigura mai mult calciu decat trei cesti de lapte, magneziu mai mult ca 10 tulpini de broccoli, fier mai mult decat o cana si jumatate de fasole rosie, antioxidanti cu 30% mai mult decat afinele, cu 25% mai multe fibre alimentare decat semintele de in si de aproximativ aceeasi cantitate - mai mult omega 3 decat un file de somon de 900 de grame.

In loc de un mic dejun cu cereale cu lapte, incercati o budinca cu seminte chia, pentru a incepe ziua intr-un mod sanatos! Genul acesta de produse se gaseste in magazinele naturiste gen plafar, dar si pe site-urile de specialitate.

Legumele si fructele murate imbunatatesc digestia

Produsele fermentate, cum ar fi varza, morcovii, conopida murate... sau pepenele murat sunt de mare ajutor pentru intregul organism, si in mod special pentru flora intestinala.
Gatite, toate aceste alimente si plante aromatice, isi pierd multe din vitamine si minerale, si mai ales foarte multe enzime.

Cand murati aceste legume, organismul poate absorbi mult mai multi nutrienti esentiali si sunt mai usor de digerat. Produsele fermentate furnizeaza substante probiotice, care sunt bacterii bune si care ajuta corpul nostru in lupta impotriva bolilor. Stimuleaza sistemul nostru imunitar si sunt de mare ajutor pentru sanatate.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1270 (s) | 35 queries | Mysql time :0.037974 (s)