News Flash:

Spune adio poftelor pentru junk-food

4 August 2011
1541 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6663 RON (+0.0073)
USD: 4.0270 RON (+0.0049)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Termenul junk food este unul folosit pentru alimentele care au o foarte mica valoare nutritionala sau niciuna, mai exact pentru alimente care ofera organismului doar calorii, fara vitamine, minerale si alti nutrienti esentiali (spre exemplu, bauturi carbogazoase, unele alimente de la restaurante fast-food).

In plus, multe astfel de preparate culinare sunt nesanatoase, desi gustoase, fiind bogate in grasimi saturate, zahar sau sodiu.

Womenshealthmag.com te invata insa cateva strategii care te ajuta sa scapi de poftele pentru junk food.

1. Inhama-te doar la cat poti duce

Una din cauzele care fac ca respectarea unui plan de alimentatie sa esueze consta in faptul ca obiectivele pe termen lung sunt foarte dificile si iti permit sa mai mananci ce nu trebuie. Spre exemplu, daca tu ti-ai stabilit cam ce vei manca timp de sase luni, ti se va parea o perioada atat de lunga incat cel mai probabil vei considera ca a mananca o caramea cu lapte si frisca este doar o mica scapare.

Insa, in timp, aceste mici scapari iti pot sabota straduintele, iar pentru a evita acest lucru este mai bine sa iti faci planuri doar pentru o perioada in care stii sigur ca nu te vei abate de la plan, chiar daca aceasta va fi de numai cateva zile. Dupa ce au trecut cele cateva zile pe care ai fost sigur, mergi mai departe si propune-ti sa fii la fel pentru inca un interval in care sa te simti stapan pe tine, in care sa te poti controla. In acest fel vei avea sentimentul ca poti, ca te descurci si ca vei reusi sa nu mai mananci junk food.

2. Gaseste o motivatie consistenta

Daca vrei sa nu mai mananci astfel de alimente doar pentru ca stii si ca ingrasa si vrei sa te simti mai bine in pielea ta ai mai putine sanse sa reusesti. Solutia ar fi insa sa gasesti si alte motivatii, mai consistente, cum ar fi beneficiile pe care le va avea organismul, faptul ca te vei simti mai bine cand vei manca doar sanatos. Fii atent la ce schimbari se produc in organism; cel mai probabil vei dormi mai bine, vei avea mai putine arsuri de stomac, mai putine probleme cu acneea (in cazul in care le ai), si altele. Iar faptul ca vei avea parte de o calitate a vietii mai buna va fi un stimulent si mai mare.

3. Mergi mai departe dupa o greseala

Atunci cand ai mancat ce nu trebuie este mai bine sa uiti si sa mergi mai departe, dupa cum spune nutritionistul James Newman, care lucreaza la un spital din Tahlequah, Oklahoma, si care a urmat acest sfat, printre altele (si a dat si jos nu mai putin de 139 de kilograme). O masa nu defineste dieta ta, iar daca dupa o greseala, in special un exces, te simti deznadajduit si crezi ca s-a ruinat tot efortul tau de a slabi, mai rau faci, pentru ca, cel mai probabil, vei face alte greseli, considerand totul pierdut. In loc, ar fi mai bine sa iti faci o regula, dupa cum spune Newman: dupa un exces alimentar sa mananci cel putin cinci mese si gustari sanatoase si moderate.

4. Nu sari peste micul dejun

Acest sfat l-ai mai citit sau auzit aproape sigur, dar este foarte important. Atunci cand nu mananci dimineata, organismul iti cere indeosebi zahar, ceea ce te indeamna sa ai pofta de alimente ca gogosi, briose si altele de acest gen, care nu ofera prea multi nutrienti organismului.

5. Nu mai tine alimente nesanatoase la indemana

O pofta culinara pentru un aliment de tip junk food este mult mai greu de stapanit daca ai la indemana acel produs decat daca ai fi nevoit sa te duci pana la magazin sa il iei sau chiar nu ai avea de unde sa il iei. Prin urmare, incearca sa nu mai ai stocuri de produse nesanatose si pune in loc migdale, nuci, branza, fructe si legume, ton, pui, somon.

6. Incearca sa faci diferenta intre foame si pofte

Uneori este posibil sa simti ca iti este foame si ca ai vrea ceva dulce, desi tocmai ai mancat cu putin timp in urma. In acest caz, cel mai probabil nu iti este foame, ci doar iti este pofta de ceva anume. Iar pentru a nu te mai lasa pacalit, poti incerca urmatorul truc: imagineaza-ti ca ai in fata o friptura mare, aburinda; daca intr-adevar iti este foame, vei avea pofta de acea friptura si ar trebui sa mananci; daca insa vrei doar ceva dulce, e clar ca e doar o festa a creierului pentru a masca o pofta. In astfel de momente incearca sa fii preocupat de altceva, pentru a uita de acea pofta.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0790 (s) | 35 queries | Mysql time :0.024873 (s)