News Flash:

Sfaturi cum sa combati nervozitatea

4 Februarie 2011
896 Vizualizari | 0 Comentarii
Oricine a simtit pe pielea lui ce inseamna o stare de nervozitate, de la tendinta de a-ti misca aproape continuu degetele de la o mana sau un picior pana la aparitia transpiratiei la nivelul palmelor. Iar situatii care sa iti provoace o astfel de stare sunt foarte multe, printre acestea numarandu-se o intalnire importanta, o prezentare in fata unui grup de persoane, un examen si chiar o intalnire cu o persoana pe care iti doresti sa o cuceresti.

Insa, daca vrei sa ameliorezi senzatiile si trairile negative pe care ti le aduce nervozitatea, tine cont de urmatoarele trucuri care pot fi aplicate fie in avans fata de evenimentul care te agita, fie chiar in timpul acestuia, dupa cum arata positivityblog.com.

1. Pregateste-te

Desi aceasta strategie este una destul de evidenta, multe persoane uita de ea sau nu ii acorda importanta cuvenita. Asadar, daca ai o prezentare, analizeaza notitele si gandeste-te concret la ceea ce vei spune (poti chiar sa exersezi in oglinda); daca ai o intalnire importanta, incearca sa intuiesti subiectele care se vor discuta si sa afli cate ceva despre ele, iar daca ai o intalnire sentimentala importanta stabileste-ti cateva intrebari la care sa apelezi in cazul in care conversatia se impotmoleste intr-un moment de tacere stanjenitor.

Facand toate aceste lucruri atent si meticulos vei inlatura o parte din starea de nervozitate, te vei simti mai sigur pe tine si, in plus, iti vei mari sansele de a face o impresie buna.

2. Intreaba-te: "Dar ce mi se poate intampla cel mai rau?"

Punandu-ti aceasta intrebare si incercand sa gasesti un raspuns la ea, cel mai probabil vei descoperi ca nu poti pierde mare lucru. Este foarte usor sa te lasi prins de neliniste si agitatie pana cand simti ca ar fi chiar o problema de viata si moarte. Dar in realitate lucrurile nu stau chiar asa in cele mai multe dintre situatii; un pic de realism si vei avea numai de castigat.

3. Foloseste-te de respiratia abdominala

Acest tip de respiratie este un mod minunat de a spulbera trairile negative si va transforma respiratiile agitate si scurte in unele mai linistite si linistitoare.

Iata ce trebuie sa faci: stai intr-o pozitie confortabila, cu picioarele usor departate, si pune palmele pe stomac; inspira incet si adanc, pe nas, folosindu-te mai mult de stomac - daca vei proceda corect vei simti cum stomacul se mareste si mainile se ridica odata cu el; expira incet, tot pe nas, dar cu ceva forta astfel incat sa simti ca stomacul se apropie de coloana vertebrala; inspira si expira de 30 de ori.

Dupa ce ai respirat astfel si te-ai concentrat sa numeri ar trebui nu numai sa te simti mai relaxat, dar si sa reusesti sa respiri in continuare intr-un ritm mai calm. Iar aceasta tehnica te poate ajuta chiar si in timpul intalnirii, cand simti ca tracul revine.

4. Vizualizeaza totul intr-un mod pozitiv

In general, tendinta unei persoane care este supusa unui stres provocat de un eveniment important ce se apropie este de a-si imagina predominant ce e mai rau, iar acest lucru va face si mai grea reusita.

Straduindu-te insa sa vizualizezi totul intr-o maniera pozitiva te va ajuta sa te descurci mai bine. Si, chiar daca lucrurile nu vor decurge in realitate la fel de bine pe cum ti le-ai imaginat, tot vei avea de castigat decat sa te gandesti dinainte la ce e mai rau.

Spre exemplu, inainte de o intalnire importanta imagineaza-te zambind, fiind amabil, pozitiv, deschis, si simtindu-te bine; apoi, imagineaza-ti ca deja s-a terminat intervalul de timp care te agita si ca totul a decurs cum ti-ai dorit. Aceste exercitii te vor face sa pleci la drum cu mai multa incredere in tine si mai relaxat.

5. Exerseaza

Cu cat ai parte mai des de situatii care sa iti creeze nervozitate cu atat te vei simti mai confortabil si mai relaxat la cele care vor veni.

6. Gandeste-te ca oamenilor nu le pasa prea mult de ceea ce faci

Unul din factorii majori care provoaca nervozitate il constituie preocuparea prea mare pentru ceea ce vor gandi oamenii despre tine. In general, fiecare persoana este preocupata mai mult de provocarile si problemele personale, iar criticile unora pot fi determinate adesea de ceva negativ din viata lor, mai degraba decat de ceva ce ai facut tu.

Aceasta este o strategie care devine mai eficienta in special pe termen lung, ca si cea de la punctul cinci sau de la urmatorul. Insa, pe masura ce vei starui in a le aplica, te vei simti mai eliberat.

7. Ramai in prezent

Nervozitatea vine in mare parte din teama de viitor si din ceea ce poate s-a intamplat in trecut, negativ, in timpul unei experiente similare celei care urmeaza. Dar, incercand sa te concentrezi cat mai mult asupra prezentului, asupra a ceea ce se intampla in fata ta in acel moment sau asupra a ceea ce simti, vei reusi sa elimini din starea sacaitoare.

Citeste si:
Efectele culorilor din casa asupra psihicului
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

1 pregateste-te 5 exerseaza
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0783 (s) | 23 queries | Mysql time :0.017056 (s)