News Flash:

Semintele - atu pentru sanatate

12 Ianuarie 2011
1236 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6562 RON (0.0000)
USD: 3.9954 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Si nu e vorba doar despre cele de floarea-soarelui sau dovleac, ci si de cele de susan sau de in. Toate abunda in vitamine esentiale, minerale si grasimi sanatoase in stare sa previna o sumedenie de boli.

Semintele sunt bogate in Vitamina E si grasimi sanatoase (mononesaturate si polinesaturate), continand insa si potasiu, seleniu, magneziu, calciu, fier, zinc, acizi grasi omega 3 si proteine.

Cat despre fibrele continute, acestea ajuta sistemul digestiv, prevenind constipatia. Tot despre fibre s-a aratat ca scad nivelul colesterolului si tin sub control nivelul zaharului din sange, jucand un rol important si in mentinerea greutatii.

Daca nu consumi peste indeajuns de des, e de dorit sa plusezi cu seminte, din moment ce acestea reprezinta o sursa excelenta de acizi grasi omega 3 - cele de in fiind chiar cea mai buna sursa vegetala de omega 3, conform Suite101.com.

Acizii grasi omega 3 sunt cei care tin inima sanatoasa si ajuta la functionarea optima a creierului. In plus, scad presiunea sangelui si amelioreaza durerile de articulatii, ajutand si sistemul imunitar.

Vitamina E, care se gaseste de asemenea in seminte, este un antioxidant puternic ce lupta cu efectele nocive ale radicalilor liberi. Previne bolile cardiovasculare si actioneaza ca un antiinflamator, reducand totodata simptomele artritei.

Grasimi sanatoase, care nu ingrasa

Semintele ar trebui sa fie parte importanta din dieta, pentru ca ofera o combinatie echilibrata si sanatoasa de carbohidrati, proteine si grasimi, in stare sa dea senzatia de satietate si sa tina zaharul din sange la un nivel constant, ambele aspecte extrem de importante daca incerci sa slabesti.

Mineralele care se gasesc in seminte, cum ar fi seleniul si zincul, sunt importante pentru sistemul imunitar.

In ceea ce priveste grasimile continute, acesta este principalul motiv pentru care semintele sunt evitate. Putini stiu ca, in realitate, tipul de grasimi continute este cel benefic, mai ales cand se consuma cu moderatie. Grasimile mononesaturate si cele polinesaturate ajuta la scaderea colesterolului, scazand riscul bolilor de inima, cele dintai prevenind si atacul cerebral.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1141 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018794 (s)