News Flash:

Scapa de problema trezitului dimineata

29 August 2011
1292 Vizualizari | 0 Comentarii
Ai vrea sa te trezesti dimineata, dar pur si simplu nu poti? Ai vrea ca la primele ore ale zilei sa fii la fel de eficient ca si la orele prânzului? Daca faci parte din categoria de oameni care, treziti devreme, nu sunt buni de nimic, afla ca exista o "reteta" pentru a rezolva problema. Iata ce te poate face sa functionezi înca de la începutul zilei!

Programati genetic

Conform savantilor, oamenii se împart în doua categorii decise genetic: matinali si nocturni. Primii functioneaza cel mai bine la primele ore ale zilei, iar ceilalti au o activitate intensa noaptea. Din pacate, studiile arata ca, într-adevar, cine se scoala dimineata departe ajunge: matinalii au functii mai mari si mai bine platite, sunt mai optimisti si mai sanatosi. Deci, ai toate motivele sa vrei sa te numeri printre ei, chiar daca organismul tau îti arata ca se simte mai bine la orele serii.

Poti sa-ti învingi propriul mecanism?

Da, poti sa-ti reglezi ceasul natural prin exercitiu si sa te bucuri de reusite si de starea de bine la fel ca un matinal înnascut. Primul pas este sa vrei sa faci aceasta schimbare în programul tau de odihna. Si este bine sa fie facuta de bunavoie, nu din obligatie. Gândeste-te ca, în general, functiile înalte cer prezenta la lucru înca de la primele ore ale zilei. Asadar, ce ai sa faci daca primesti marea promovare?

Rescrie datele tale genetice:

1. Daca, genetic, ai tensiunea mica, corpul tau îti va "cere" cafea pe întregul parcurs al zilei. Refuza-ti acest lucru, înlocuind cafeaua cu apa, dupa ora 13.00. Primele zile vor fi mai grele, din cauza starii de moleseala, probabil si a aparitiei unor migrene, dar, în scurt timp, disconfortul va disparea. E bine sa faci si putin sport, pentru a pune circulatia în miscare. Cinci minute sunt de ajuns! Nu înlocui cafeaua cu bauturi sau ceaiuri energizante.

2. Constientizeaza ca lipsa somnului pe parcursul noptii îti afecteaza psihicul. Cei care sunt supusi unui stres continuu, care au o viata agitata sufera de insomnii. Din pacate, lipsa odihnei nu face decât sa înrautateasca starea ta. Cercetatorii de la Universitatea Columbia au descoperit ca un somn între orele 22.00-03.00 (5 ore) este mai odihnitor decât un somn între orele 03.00-10.00 (7 ore). Deci, la 23.00 pune-te în pat si citeste pâna adormi.

3. Ambitioneaza-te sa te trezesti în fiecare zi la 07.00, chiar si în weekend! În doar câteva zile, ora de trezire va veni firesc si te vei putea lipsi chiar si de alarma ceasului.

4. Nu zabovi în pat. Nu închide alarma la telefon. Nu-ti bea cafeaua în asternut. Ridica-te si fa o înviorare, întinzându-te din toate încheieturile. Acest instinct natural - de întindere - transmite creierului ca te-ai trezit. Fara a te întinde, vei resimti starea de moleseala mai mult timp.

5. Fa-ti o cafea aromata. Parfumul cafelei proaspat macinate este cel mai placut miros din lume, conform unui studiu. Practic, aroma ei este mai energizanta decât licoarea în sine. Bea-o undeva la lumina, nu într-o încapere întunecata.

6. Manânca întotdeauna. Astfel, daca nu te trezeste ceasul, te va trezi foamea, datorita reflexului format.

7. Încearca sa gândesti pozitiv, atât seara, cât si dimineata, pentru a-ti ajuta cronotipul sa se modifice.

Ponturi:

Dormi doar în asternuturi curate, de bumbac;
Mentine racoarea în dormitor, temperatura optima fiind de 25 de grade Celsius;
Bea un ceai cald dupa ora 19.00;
Nu asculta muzica atunci când te pui în pat, deoarece aceasta solicita creierul.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

programati genetic
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0892 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029771 (s)