News Flash:

Reguli pentru nutritie

8 Aprilie 2011
869 Vizualizari | 0 Comentarii
Sa mananci sanatos nu trebuie sa fie neaparat o corvoada, mici schimbari in rutina zilnica putand fi cheia catre o alimentatie cat mai buna, care joaca un rol esential in calitatea vietii.

Iar Men's Health a scos in evidenta cele mai recente si relevante cercetari legate de nutritie. Iata care sunt acestea:

1. Mananca dimineata in fiecare zi

Probabil ai mai citit acest sfat, dar inca nu il pui in aplicare. Un studiu de sinteza, bazat pe alte 47 alte cercetari, a examinat impactul pe care il are asupra organismului inceperea unei zile cu o masa sanatoasa.

Concluziile sunt: persoanele care sar peste micul dejun sunt mai expuse la a fuma sau a consuma alcool si sunt mai putin dispuse sa faca exercitii fizice; iar explicatiile comune pentru faptul ca evita aceasta masa a zilei sunt lipsa timpului, lipsa foamei sau incercarea de a tine o dieta.

Aceste persoane, care cred ca slabesc daca nu mananca dimineata, nu stiu insa ca pierd nutrienti importanti, cum ar fi fibre si calciu, si ca cei care iau micul dejun sunt cu aproximativ 30% mai putin expusi obezitatii, au o alimentatie mai sanatoasa, incluzand mai des in dieta fructe si legume.

2. Ai grija la alimentele pe care le incluzi in categoria "gustari"

Este foarte important ca alimentele consumate intre mese sa nu fie "rontaieli", adica, de regula, produse nesanatoase precum chipsuri si dulciuri, ci alimente cat mai sanatoase, cum ar fi fructe, iaurturi, branza, floricele facute acasa, nuci, seminte.

3. Ai grija la portii

Mai multe cercetari au aratat ca, in ultimele decenii, portiile au inceput sa fie din ce in ce mai mari. Spre exemplu, o analiza care a avut ca scop monitorizarea lichidelor consumate pe parcursul a 19 ani de catre 63.380 de oameni a relevat faptul ca, pentru cei cu varste cuprinse intre 2 si 18 ani, portiile de lichide indulcite au crescut de la aproximativ 370 de mililitri in 1977 la 530 de mililitri in 1996.

Daca vrei o strategie buna pentru a nu te lasa pacalit, foloseste boluri si cani mici.

4. Bea responsabil

Multe persoane sunt atente la ceea ce mananca, insa nu au grija si la ceea ce beau, desi lichidele pot constitui o parte semnificativa din caloriile ingerate zilnic. Spre exemplu, americanii consuma din bauturi aproape 25% din totalul zilnic de calorii, aproape dublu fata de acum 20 de ani.

Iar, conform unui alt studiu, lichidele dulci reprezinta 50% din toate bauturile consumate de studenti, ceea ce ii face sa acumuleze inca 330 de calorii, in medie, pe zi, si sa manance mai putin de jumatate din cantiatea de fructe pe care o consuma cei care beau lichide neindulcite.

5. Consuma mai multe alimente integrale, si mai putine alimente procesate

O regula care te ajuta in acest sens este ca produsul sa fie neprelucrat - legume, fructe, cereale integrale spre exemplu -, sau sa aiba cat mai putine ingrediente. Unul dintre cele mai rele produse studiate de Men's Health are 73 de ingrediente si 2.300 de calorii.

Exista multi aditivi care nu sunt inca dovediti ca fiind siguri pentru consum, desi sunt utilizati la scara larga, si, in plus, alimentele procesate si ambalate contin o cantitate ridicata de sare.

6. Mancati in familie

Copiii care traiesc in familii care au un program de masa si il respecta cat de cat isi formeaza obiceiuri culinare mai sanatoase. In schimb, un studiu realizat cu ajutorul mai multor eleve a aratat ca cele ce faceau parte din familii ale caror membri mancau impreuna doar o data sau de doua ori pe saptamana erau de peste doua ori mai expuse riscului de a avea probleme de greutate, comparativ cu cele ale caror familii mancau impreuna de trei-patru ori pe saptamana.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0747 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018644 (s)