News Flash:

Personalizeaza regulile de slabit

12 Ianuarie 2011
1112 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (0.0000)
USD: 3.9517 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Daca vrei sa slabesti nu trebuie neaparat sa respecti intocmai niste reguli, poti avea succes adaptand regulile stilului tau de viata, personalizandu-le.

Cu ajutorul unor specialisti, fitbie a scos in evidenta cateva dintre cele mai populare strategii de slabit si cum sa le transformi in unele potrivite pentru tine.

1. Redu cantitatea de carbohidrati

Aceasta este una dintre cele mai cunoscute reguli in ceea ce priveste slabitul. Este vorba de reducerea cantitatii de carbohidrati "rai", precum faina alba si produsele realizate din aceasta, dulciurile si bauturile indulcite - in special din comert, care iti aduc doar calorii, fara prea multi nutrienti. Eliminand, spre exemplu, aproximativ 500 de mililitri de Cola pe zi, timp de un an, poti evita acumularea a circa 11 kilograme.

Cum sa personalizezi:

Corpul tau are nevoie de carbohidrati pentru energie, numai ca trebuie sa ii alegi pe cei "buni" si sa ii consumi in cantitati mici. Opteaza pentru cat mai multe cereale integrale - acestea sunt o importanta sursa de nutrienti, si ajuta la mentinerea constanta a glicemiei intre mese si la controlarea apetitului.

Consuma doar o portie la fiecare masa si gustare, adica aproximativ 5-6 portii pe zi. Pentru a sti cat reprezinta o portie, imagineaza-ti farfuria ca pe un ceas si limiteaza cantitatea de carbohidrati doar la spatiul dintre ora 12.00 si 15.00.
Daca totusi mai consumi din cand in cand si carbohidrati "rai" (rafinati de regula), combina-i cu proteine sau grasimi sanatoase.

2. Consuma alimente care au un volum mare

Alege frecvent alimente care au volum mare, adica in principiu bogate in apa si fibre, din care poti manca suficient pentru a te simti satul, si sa si slabesti.

Cum sa personalizezi:

Redu portiile alimentelor care au volum mic, si mareste-le pe cele cu volum mare, dar care sunt sarace in calorii. Iata cateva exemple de produse cu volum mare: fructele si legumele (contin apa in proportie de 80-95%), supele, cerealele expandate (floricele de porumb spre exemplu); si cateva exemple de alimente cu volum mic: branzeturile, biscutii, chipsurile, fructele deshidratate, orezul.

3. Mareste cantitatea de proteine

Proteinele sunt digerate de regula in aproximativ patru ore, in timp ce carbohidratii in doar doua, astfel ca proteinele te fac sa te simti satul pentru mai mult timp.

In plus, acestea ajuta la mentinerea masei musculare, si, deci, si la slabit. Un studiu realizat in acest sens in cadrul Universitatii Purdue a scos la iveala faptul ca cei care au consumat proteine in proportie de aproximativ 30% din totalul zilnic de calorii si-au mentinut mai mult masa musculara si au slabit in plus fata de cei care au consumat doar 18% proteine.

Cu cat ai masa musculara mai mare si pentru mai mult timp, cu atat organismul tau arde mai multe calorii.

Cum sa personalizezi:

Adauga proteine la fiecare masa si gustare. Alege surse sanatoase, cum sunt cele cu grasimi nesaturate (somon si soia), si nu surse care contin grasimi saturate si care maresc colesterolul.

De asemenea, ca si in cazul carbohidratilor, este indicat sa consumi portii mici - spre exemplu aproximativ 85 de grame de carne slaba, adica o bucata de marimea unui pachet de carti de joc, in medie.

4. Din cand in cand inlocuieste o masa cu batoane energizante si shake-uri

Acestea te ajuta sa reduci numarul de calorii si sunt potrivite mai ales atunci cand esti plecat de acasa. Insa trebuie sa ai grija sa fie din cele mai sanatoase, adica sa aiba in jur de 220 de calorii si sa contina cel putin 3 grame de fibre, 10 grame de proteine si 3 grame sau mai putin de grasimi saturate.

Cum sa personalizezi:

Pentru a inlocui o masa combina batonul sau shake-ul fie cu o salata mica si un sos sarac in grasimi fie cu un fruct, pentru a fi satul mai mult timp. Pentru o gustare, un baton de 220 de calorii este mult, astfel ca trebuie sa consumi mai putin din el sau sa mai reduci din caloriile de la masa urmatoare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1100 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017975 (s)