News Flash:

Paracetamolul si problemele la ficat

7 Mai 2011
776 Vizualizari | 0 Comentarii
Medicamentele cele mai banale, precum paracetamolul, au nevoie de etichete mai clare, care sa specifice pericolul pentru sanatate, daca e sa se evite cazurile de supradoza si problemele cu ficatul.

Aproape 20.000 de americani sunt spitalizati, anual, pentru probleme la ficat, dupa ce iau, accidental, supradoze de acetaminofen, cunoscut si sub numele de paracetamol, noteaza New Scientist.

Jennifer King, de la Universitatea Northwestern din Chicago, sustine ca oamenii sunt atat de obisnuiti cu calmantele cumparate fara reteta incat nu-si mai dau seama cat de toxice pot fi acestea.

Doar 19 din cei 45 de subiecti intervievati de echipa lui King au declarat ca citesc ingredientele din prospect si doar 14 stiau ca ingredientul activ din Tylenol, spre exemplu, este acetaminofenul.

In concluzie, echipa lui King crede ca oamenii pot foarte usor sa ia o supradoza de acetaminofen, luand, spre exemplu, doua pastile o data.

Pentru a preveni supradozele accidentale, echipa lui King recomanda refacerea ambalajului medicamentelor eliberate fara reteta, in asa fel incat prospectul sa contina un simbol universal pentru acetaminofen, un semn rosu indicand doza maxima si un avertisment cu privire la pericolele pentru ficat.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1001 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022222 (s)