News Flash:

Par si unghii deteriorate? Inseamna ca mananci aceste alimente

3 Aprilie 2013
1565 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6586 RON (-0.0002)
USD: 4.1342 RON (+0.0279)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

La fel ca pielea, parul si unghiile tale sunt afectate de mancarurile pe care le alegi. Daca faci greseli in dieta, parul se rupe usor si este foarte uscat, iar unghiile de rup imediat.

Si parul, si unghiile sunt un barometru al starii de bine a corpului, spun specialistii. Ambele sunt formate din aceeasi proteina care se numeste keratina, asa ca este logic ca anumite alegeri alimentare le afecteaza pe amandoua in aceeasi masura. Exista, bineinteles, si anume alegeri in stilul nostru de viata, care joaca un anume rol, inclusiv fumatul, caci acesta incetienste circulatia si cantitatea de biotina in sange. Biotina, adeseori adaugata in produsele pentru par si unghii, pare a le intari pe ambele deopotriva.

In ceea ce priveste influenta stricta a mancarurilor, exista mai putine cercetari edificatoare, dar sunt cateva alimente care trebuie evitate.

Pestele cu mult mercur

Se pare ca nu este bine nici sa mancam prea mult peste, caci multe specii au mercur. Alege tonul conservat, somonul si crevetii, acci acestea au cantitati reduse de mercur, spre deosebire, de pestele spada si macrou.

Zahar

Dupa cum zaharul este rau pentru piele, mancarurile indulcite sunt daunatoare si parului si unghiiilor. Daca mancam dulce, ne creste glicemia. Iar corpul pompeaza insulina ca raspuns si creste si nivelul de androgen, un hormon masculin care scade foliculii atta la barbati, cat si la femei.

Alimente cu un indice glicemic ridicat

Este logic asadar ca alimentele care sunt descompuse foarte usor in zahar pun in pericol parul si unghiile. Painea alba, pastele si prajiturile declanseaza un raspuns similar in organism si pot duce la subtierea parului.

Prea multa vitamina A

In doze extraordinare, vitamina A duce la pierderea parului. Multivitaminele tipice nu contin doze periculoase, dar un supliment de vitamina A se prea poate.

Prea putine proteine

Din moment ce parul si unghiile sunt facute din proteine, este evident ca, daca nu mananci suficiente proteine, iti cade parul si ti se rup unghiile. Proteinele nu vin numai din carne, ci si din banane, tofu, spanac sau linte. Alimentele cu un aminoacid special, numit cistina, creeaza keratina: carnea de proc, broccoli, germenii de grau si ardeii rosi.

Prea putin fier si zinc

Exista ideea preconceputa ca petele albe de pe unghii inseamna ca ai depuneri de calciu. Ele indica de fapt ca iti lipseste zincul. Atat zincul, cat si fierul, ambele intalnite in anumite fructe de mare, sunt esentiale penrtu formarea keratinei.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

pielea parul unghiile greseli dieta zahar
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3630 (s) | 35 queries | Mysql time :0.105685 (s)