News Flash:

Motivul pentru care persoanele varstnice trebuie sa consume salata

9 Ianuarie 2018
171 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6434 RON (-0.0049)
USD: 4.0320 RON (-0.0417)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Cercetatorii au ajuns la o concluzie surprinzatoare: salata verde imbunatateste functiile cognitive la persoanele adulte, asa ca nu ne ramane decat sa o includem in meniu.

Studiul, care a reunit 960 de subiecti cu varste cuprinse intre 58 si 99 de ani, a fost publicat in prestigioasa publicatie Neurology. Participantii au trebuit sa completeze un chestionar legat de alimentatia lor obisnuita.

De asemenea, timp de cinci ani au primit diverse teste pentru a li se evalua capacitatile cognitive si pentru a face o legatura intre dieta lor si functionarea creierului. Li s-au dat teste de memorie, orientare, viteza de reactie.

Cercetatorii au luat in calcul varsta, sexul, educatia, activitatile cognitive si fizice pe care le au in mod obisnuit, fumatul, consumul de fructe de mare si de alcool. In urma acestor observatii au constatat ca cei care au mancat de cel putin doua ori pe zi legume cu frunze verzi au avut un declin cognitiv mai mic decat cei care nu au consumat mai putine sau deloc.

Mai mult, cei care au inclus in meniul lor salatele au dobandit abilitatile mentale ale unei persoane cu 11 ani mai tinere, scrie Gustarte.ro.

Salata, spanacul si varza kale au vitamina K, luteina, betacaroten si acid folic care ajuta creierul sa functioneze la parametrii optimi, chiar si la varste inaintate.

Oamenii de stiinta spun ca efectul nu ar fi acelasi daca s-ar inlocui aceste vitamine si minerale pe care le asimilam din legume cu cele din suplimente alimentare.

Beneficiile spanacului pentru sanatate:

1. Spanacul previne ulcerul gastric: S-a constatat ca atat spanacul cat si alte legume au capacitatea de a proteja mucoasa stomacului, scazand astfel probabilitatea aparitiei ulcerului gastric.

2. Protejeaza creierul: Mai multe componente din spanac, precum potasiul, acidul folic si diferiti antioxidanti, ne ofera beneficii nenumarate, cu conditia sa-l consumam cu regularitate.

Acidul folic reduce aparitia bolii Alzheimer, astfel ca spanacul este o optiune foarte buna pentru persoanele care prezinta un risc ridicat de tulburari neuronale si cognitive.

Potasiul pastreaza sanatatea creierului si relationeaza cu cresterea fluxului sanguin cerebral, concentrarea si activitatea neuronala.

3. Regleaza tensiunea arteriala: Spanacul este bogat in potasiu si are un continut scazut de sodiu. Aceasta combinatie de minerale este de un real ajutor pentru persoanele cu tensiune arteriala crescuta. Potasiul scade tensiunea arteriala, sodiul o creste.

De asemenea, acidul folic din spanac contribuie la reducerea hipertensiunii arteriale si relaxeaza vasele de sange, in timp ce este mentinut fluxul sanguin adecvat.

4. Reduce inflamatia: Spanacul este una dintre cele mai puternice plante atunci cand vine vorba de reducerea inflamatiei in intreg organismul. Este recomandat in special persoanelor care au probleme cu artrita si guta.

5. Ajuta la intarirea oaselor: Spanacul este o sursa buna de vitamina K. In afara de aceasta, alte minerale, cum ar fi manganul, cuprul, magneziul, zincul si fosforul ajuta, de asemenea, la construirea oaselor puternice. Aceste minerale sunt esentiale si pentru mentinerea dintilor si a unghiilor sanatoase.

6. Imbunatateste activitatea metabolica: Cantitatea de proteina care se gaseste in spanac este foarte usor de descompus si extrem de usor de asimilat de catre organism.

7. Spanacul are grija de pielea noastra: S-a demonstrat ca diferitii fito nutrienti si pigmenti pe care ii contine spanacul protejeaza pielea de razele nocive ale soarelui, inclusiv razele UV.

Varza kale beneficii:

Principii active cu beneficii deosebite pentru sanatate

1. Antioxidanti: peste 45 substante cu efect antioxidant!

Printre acestea, o cantitate mare de carotenoizi (in prinicipal luteina si betacaroten) si flavonoizi.

Antioxidantii sunt foarte importanti in alimentatie pentru ca ne protejeaza impotriva stresului oxidativ care duce reprezinta un factor crucial pentru o serie de afectiuni: procese degenerative, imbatranire prematura, ateroscleroza, cataracta, afectiuni pulmonare cronice, si multe alte afectiuni cronice si ,,incurabile”, cancer.

Dintre flavoinizi, kaempferol si quercitina, doi antioxidanti intens studiati pentru rolul lor in protejarea impotriva formarii radicalilor liberi. Stiu sigur ca exista deja numeroase suplimente care contin quercitina si se folosesc ca adjuvant pentru o serie de afectiuni.

Nu-i asa ca e mai fain sa luam principiile active direct din plante si nu extrase separat si alaturi de o serie de excipienti sintetici la pret neverosimil? :)

2. Principii active cu efect antiinflamator, in mod special vitamina K si acizii Omega 3.

In alimentatia moderna in care predomina alimente care creeaza inflamatia in corp si lipsesc alimente cu efect antiinflamator, inflamatia cronica si stresul oxidativ sunt printre principalele factori de risc pentru dezvoltarea cancerului.

3. Glucozinolate- subtante intens studiate pentru efectul lor puternic antimicrobian si anticancerigen

Acestea sunt prezente in mod special in legume din familia cruceferae (toate tipurile de varza, hrean, mustar, ridichea etc).

Kale este in topul cerecetarilor in legatura cu preventia cancerului de colon, de san, ovarian, de prostata si al vizicii biliare. De asemenea, glucozinolatele sunt deja cunoscute pentru efectul lor asupra Helicobacter pylori care cauzeaza ulcer.

O alta proprietate a acestor substante este capacitatea de detoxifiere a organismului la nivel celular, procesul sustinut si de compusi sulfurici prezenti in kale.

Indole-3-carbinol imbunatasete capacidatea de a se repara a ADN-ului si se pare ca blocheaza inmultirea celulelor canceroase.

4. Fibre care scad colesterol

S-a demonstrat ca fibrele din legume din familia cruciferae se leaga in anumit fel cu acizii biliari secretati in timpul consumului de grasimi ceea ce duce la scaderea colesterolului.

Capacitatea verzei kale de a scadea colesterol este mai mare atunci cand aceasta este inabusita sau preparata la aburi.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1073 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014080 (s)