News Flash:

Monumente care au schimbat istoria - FOTO

7 Martie 2011
885 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6550 RON (-0.0039)
USD: 3.9774 RON (-0.0290)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Gara Victoria Terminus
La sfarsitul anilor 1800 si la inceputul secolului XX istoria lumii a fost drastic schimbata, cu ocazia introducerii unei noi posibilitati: calatoria pe distante mari. Pana atunci, majoritatea oamenilor preferau sa traiasca aproape de casa, nu isi doreau sa depaseasca un perimetru confortabil stabilit in preajma resedintei si cu atat mai putin sa viziteze locuri noi. Aparitia trenurilor, pacheboturilor si avioanelor a schimbat radical totul.

Predecesorii nostri au aflat ce lucruri fascinante se ascund in spatele calatoriilor si de asemenea au inceput sa pretuiasca prezenta conditiilor de siguranta pentru drum. Din aceste motive, au inceput sa contruiasca monumente fabuloase, care sa le permita atat accesul in lumea neexplorata pana atunci, cat si conditiile de siguranta atat de pretioase.

In prezent, doar cateva dintre aceste monumente au ramas in picioare, desi in unele cazuri, scopul principal pentru care au fost ridicate s-a schimbat, intr-unul mai putin optimist, puncteaza news.travel.aol.com.

Gara Victoria Terminus din Mumbai

Gara Victoria Terminus din Mumbai a fost inaugurata in 1887, cu ocazia celei de-a 50 aniversari a ascensiunii reginei Victoria. Designul impresioneaza si azi, stilul gotic fiind preferat de arhitecti pentru a marca suprematia Imperiului Britanic.

Puterea acestuia a scazut in timp dar gara, cunoscuta acum sub numele de Chhatrapati Shivaji Terminus ramane un punct de reper al orasului. Foarte multi turisti au vizitat-o iar unii regizori au ales-o ca platou de filmare. Cel mai bun film al anului 2008, Slumdog Milionaire, a fost filmat aici.

Cladirea Cunard din Manhattan

Pe vremea cand singura modalitate de a traversa Oceanul Atlantic era cu ajutorul vapoarelor, compania Cunard Line, cu afaceri din 1838, detinea cel mai aglomerat port din New York.

Sediul central Cunrad Line, din Manhattan, construit in 1919 se numara printre cele mai impresionante cladiri. Sala de primire, al carui interior este conturat de plafoane boltite, similare cu cele din baile romane, are un decor predominant acvatic.

Aspectul partial roman si partial nautic ii da un farmec aparte si se imbina armonios, desi la prima vedere par opuse. Peretii sunt incrustati cu stele de mare, pesti si alte vietuitoare marin, dar si cu exemplare care imita navelelui Columb.

Compania inca mai are activitate si azi, tot in domeniul transporturilor navale, dar sediul central a fost mutat in San Fernando. Fostul sediul, cel din Manhattan, s-a transformat intr-un banal centru postal.

Linia ferata Florida - Keys

Linia de cale ferata care traversa marea a fost construita in 1912, pentru a uni Key West, o insula izolata si populata de salbatici si de emigranti cubanezi de restul Floridei. O capodopera a ingineriei, nodul feroviar a fost terminat in sapte ani si a fost considerat o a opta minune a lumii.

Din nefericire, un uragan devastator a lovit sinele in 1935 si trei ani mai tarziu accesul pe  calea ferata a fost inclocuit cu traficul aglomerat de pe sosea.

Pana in 1980, cei care isi doreau sa ajunga in Key West trebuiau sa infrunte traficul de pe o strada cu doua benzi, desi initial fusese conceputa pentru o singura banda.

In prezent, aceasta a fost inlocuita cu o autostrada moderna, numita A1A. Bucatile invechite din fostele sine de tren mai pot fi zarite pe anumite portiuni de drum.

„The Theme Building” din  Los Angeles

The Theme Building, un aeroport din Los Angeles, este special pentru ca a implinit recent 50 de ani de cand functioneaza.

Deschis in 1961 pentru a marca intrarea orasului in „Epoca Jet”, aeroportul  a avut parte de un design futurist, care s-a dovedit pana la urma mai putin practic. Renovarile au durat trei ani si au solicitat investitii majore.

Din 1997, aceasta emblema a orasului a fost imbunatatita cu amenajarea unui bar, localizat in afara zonei de securitate, unde turistii pot admira panorama de 360 de grade a aeroportului.

In plus, pot lua masa si pot gusta specialitatile californiene. Punctul de observatie localizat pe acoperisul restaurantului a fost inchis din 2001 pana in 2010, cand a inceput sa fie deschis din nou calatorilor, in anumite perioade de timp.

Terminalul Marine Air din cadrul aeroportului LaGuardia

Terminalul Marine Air, din cadrul Aeroportului LaGuardia din New York, este singurul terminal care a continuat sa fie activ si azi, desi a fost inaugurat acum mai bine de saizeci de ani.

Ridicata in 1940, ca parte a planului de administrare al presedintelui Franklin Delano Roosevelt, care vedea iesirea din Marea Depresie prin investitii in infrastructura, cladirea Art Deco este inca folosita pentru cateva zboruri pe rutele de naveta.

Pictura murala semnata de James Brooks, cea care domina decorul ansamblului, are o inaltime de peste 3,6 metri, o latime de peste 72 de metri si prezinta evolutia calatoriei pe calea aerului, de-a lungul timpului.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

Cladirea Cunard
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0852 (s) | 34 queries | Mysql time :0.017301 (s)