News Flash:

Moduri prin care puteti avea un stil de viata echilibrat si o alimentatie sanatoasa in timpul sezonului rece:

22 Martie 2019
246 Vizualizari | 0 Comentarii
alimente

Odata cu inceperea sezonului rece apar anumite schimbari specifice, zilele se scurteaza, temperaturile scad si suntem predispusi unor virusuri. Acest lucru ne face sa petrecem mai mult timp in casa, sa rontaim mai mult, sa nu facem miscare si sa uitam ca un organism sanatos si o imunitate buna ne va proteja pe durata intregului sezon rece.

Moduri prin care puteti avea un stil de viata echilibrat si o alimentatie sanatoasa in timpul sezonului rece:
Bucura-te de paleta colorata a toamnei à toamna aduce cu sine o gama larga de culori ale pamantului, calde, pe nuante de verde inchis, galben aprins si portocaliu stralucitor. Alimentele care au aceste culori sunt hranitoare, pline de antioxidanti, beta-caroten, vitamine si minerale esentiale organismului.
Imbunatatiti sistemul imunitar a consumul alimentelor vii, cum ar fi: usturoi, probiotice, propolis, miere si vitaminele din grupul B, vitamina C, D, E si activitatea fizica zilnica va intari sistemul imunitar si va pregati corpul de anotimpul rece.
Nu uitati de activitatea fizica à o modalitate de a va mentine mereu activi, chiar si in sezonul rece, este sa mutati activitatile de vara in casa. Puteti face circuite, exercitii cardio, exercitii mai intense, yoga, puteti opta pentru un abonament la inot, o sala de sport sau la un curs de dans. Gasiti zinlic modalitati placute pentru a va misca corpul, astfel incat in acest an sa va mentineti in forma si sanatosi.
Alegeti alimentele de sezon à optati pentru alimente sezoniere pline de nutrienti valorosi si uitati de cele din anotimpul cald. Toate la timpul lor. Alimentele cele mai delicioase sunt: dovleacul, cartofii dulci, perele, merele, prunele, strugurii, sfecla rosie, smochinele si afinele.
Traieste in acelasi timp cu sezonul rece à zilele mai scurte si noptile mai lungi sunt perioada perfecta pentru odihna mai indelungata, zile de relaxare si activitati impreuna cu familia. E anotimpul prin care puteti viziona acele filme pe care vi le-ati propus, sa cititi cartile preferate sau pur si simplu sa savurati un ceai aromat sub o patura calduroasa. Este o perioada excelenta pentru meditare si pentru a face anumite schimbari alimentare pentru a trai in ton cu natura.
Alegeti alimentele toamnei pentru mesele in familie

Vezi si: Se renunta la schimbarea orei de vara. Vezi de cand


Dovleacul: plin de fibre alimentare, vitamin A, antioxidanti si minerale esentiale. Se poate consuma in supe creme, prajituri, tarte, paine sau copt la cuptor cu scortisoara. Este indicat pentru toate varstele, chiar si in piureurile celor mici.
Sfecla rosie: o leguma excelenta care are culoarea rosie cauzata de o substanta fitochimica numita betanina, transformand sucul de sfecla intr-o alternativa naturala la colorarea alimentelor rosii. Este bogata in nitrati naturali si poate ajuta la sustinerea tensiunii arteriale sanatoase. Se poate consuma in anumite muraturi, in salate sau coapta sub forma de chipsuri.
Cartofii dulci – se spune ca sunt presus cartofilor normali, deoarece au o cantitate mai mare de antioxidanti, vitamina A, fibre alimentare si au mai putin amidon si mai putine calorii.
Perele – Perele contin fitonutrienti, inclusiv flavonoizi antiinflamatori si polifenoli, dar si numeroase fibre, mai ales pectine, cu efecte benefice asupra sanatatii. O para medie proaspata contine aproximativ 12% din doza zilnica recomandata de vitamina C, iar 100 g de pere contin 84% apa si 57 calorii.
Afinele – ajuta la prevenirea infectiilor tractului urinar, datorita unui compus numit proantocianidina, care impiedica bacteriile daunatoare sa ramana in peretele vezicii urinare. Afinele uscate sau proaspete sunt delicioase in salate, consummate cu cereale si iaurturi.
Toate aceste modalitati va pot ajuta sa va bucurati cu adevarat de anotimpul rece. Soarele apune mai repede, ceaiul e mereu aromat si aburind, iar sosetele de lana incep sa sune ca o idee confortabila si este o modalitate buna pentru a incepe sa te bucuri de alimentele pretioase si sanatoase ale toamnei si sa te pregatesti de sezonul rece in forta.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

sezonului rece organism imunitate alimentatie sanatoasa
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1093 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014644 (s)