News Flash:

Mituri legate de slabit

21 Septembrie 2011
760 Vizualizari | 0 Comentarii
Daca intrebi mai multe persoane ce sfaturi pentru slabit ar putea da, cel mai probabil vei primi raspunsuri destul de diferite, iar unele gresite. Si asta in special din cauza numeroaselor mituri care s-au transmis in timp printre amatori, din diverse surse.

Nancy Snyderman, doctor in medicina si autoare a cartii "Diet Myths That Keep Us Fat", semnaleaza cateva dintre aceste mituri, citate de redbookmag.com.

1. Cu cat faci mai multe exercitii fizice, cu atat este mai bine

Deja este foarte cunoscut faptul ca exercitiile fizice reprezinta unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face pentru a-ti mentine greutatea si pentru a-ti imbunatati sanatatea generala, insa daca faci excese in acest sens poti ajunge sa ai parte chiar de efectul contrar.

Muschii au nevoie de timp pentru a se reface si pentru a putea fi intr-o forma mai buna la urmatorul antrenament. Daca te antrenezi sapte zile pe saptamana iti poti slabi sistemul imunitar, articulatiile pot fi afectate si poti obosi foarte tare. In plus, daca faci incorect exercitiile din cauza oboselii vei arde mai putine calorii decat daca le-ai executa corect.

Pentru a preveni epuizarea din cauza efortului fizic lasa cel putin o zi libera pe saptamana, fara exercitii, si lucreaza alti muschi la fiecare sesiune, pentru a preveni suprasolicitarea unei grupe (spre exemplu, intr-o zi te axezi pe exercitii pentru brate, iar in alta pe exercitii pentru picioare).

2. Muschii cantaresc mai mult decat grasimea

Aici este vorba nu neaparat de o informatie complet falsa, ci de un adevar deformat. Mai exact, in mod evident, un kilogram de muschi este la fel de greu ca un kilogram de grasime. Insa, muschii sunt mai densi decat grasimea, iar de aici rezulta doua avantaje: intai, daca ai mai multi muschi decat grasime arati mai slab, mai tonifiat, si, apoi, un kilogram de muschi arde, cu aproximatie, 100 de calorii pe zi, in timp ce un kilogram de tesut adipos arde doar 4-5 calorii pe zi, astfel ca, cu cat ai mai multa masa musculara, cu atat rata metabolica este mai ridicata.

Exercitiile aerobice, cum ar fi alergatul sau mersul pe bicicleta, elimina grasimea, in timp ce ridicarile de greutati ajuta la construirea de tesut muscular. Executand ambele tipuri de exercitii vei avea parte de un mod sigur de a-ti accelera metabolismul.

3. Fructele si legumele proaspete sunt mai nutritive decat cele congelate

Nancy Snyderman spune ca fructele si legumele congelate pot fi la fel de sanatoase ca si cele proaspete daca nu sunt tinute mult timp in congelator. Iar majoritatea sunt congelate la scurt timp dupa ce sunt culese, astfel ca retin mai multe vitamine chiar decat cele pe care le mancam crude, dar uneori dupa ce au zacut zile intregi prin supermarketuri.

De asemenea, si unele legume gatite pot fi cel putin la fel de nutritive ca si cele crude, din moment ce organismul uman absoarbe mai usor licopenul gasit in tomate si beta-carotenul din morcovi atunci cand acestea sunt preparate termic.

4. Iarna te face sa iei mai mult in greutate

La prima vedere pare destul de logic ca organismul sa acumuleze ceva grasime pe timpul iernii, pentru a "izola" corpul, dar adevarul este ca, iarna, metabolismul se accelereaza pentru a ne mentine trupul cald la temperaturi scazute, astfel ca arderile de calorii sunt mai accentuate. Deci, daca iei in greutate iarna nu inseamna ca aceasta este de vina, ci ca faci exercitii fizice mai putine sau/si ca iti permiti mai multe rasfaturi culinare.

Pentru a-ti mentine greutatea si in timpul iernii incearca sa mananci tot echilibrat, chiar daca poftesti mai des la carbohidrati, si sa pastrezi programul de exercitii - pe unele le poti face in casa, iar pe altele chiar afara, unde accelerezi arderile.

5. Acumularea kilogramelor in plus este inevitabila pe masura ce inaintezi in varsta

Acest mit porneste de la faptul ca, pe masura ce inaintezi in varsta, in zona abdominala se depune mai multa grasime, insa, acest lucru poate fi evitat cu ajutorul antrenamentul de forta in special.

Conform unui studiu, mai multe femei supraponderale si chiar obeze, care au ridicat greutati de doar doua ori pe saptamana, au observat o acumulare mai mica de grasime in zona abdominala (7% in doi ani), fata de cele care nu au facut exercitii (21% in doi ani).

6. E nevoie sa slabesti destul de mult ca sa ai beneficii in ceea ce priveste santatea

Dupa cum arata mai multe studii, chiar si 2-3 kilograme date jos au un impact semnificativ asupra sanatatii. Spre exemplu, la fiecare kilogram eliminat colesterolul scade, in medie, cu 3 puncte.

Iar dupa doar 4 kilograme date jos tensiunea arteriala este mai usor de tinut sub control atat la barbati, cat si la femei. Prin urmare, chiar si daca ai mai multe kilograme de dat jos, eliminarea catorva iti va imbunatati sanatatea si te va ajuta sa atingi mai usor scopul dorit.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1234 (s) | 34 queries | Mysql time :0.044982 (s)