News Flash:

Mituri legate de bodybuilding

21 Aprilie 2011
822 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6618 RON (0.0000)
USD: 4.0162 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
In ultimii ani, bodybuilding-ul a inceput sa aiba adepti din ce in ce mai multi, chiar si printre femei, insa unele conceptii destul de vehiculate, legate de acest sport, s-au dovedit a fi false si te pot impiedica sa ajungi la rezultatele pe care ti le doresti.

Askmen.com a scos in evidenta cateva dintre cele mai comune mituri legate de bodybuilding.

1. Forteaza intotdeauna limitele muschilor

O parte din aceasta afirmatie este adevarata. Pentru a obtine o masa musculara mai mare, mai puternica si mai bine definita ai nevoie de anumiti stimuli pentru celulele musculare care sa impinga limitele muschilor. Cu alte cuvinte sa fortezi, sa lucrezi un muschi pana la epuizare.

Problema este insa ca nu trebuie sa lucrezi la fiecare antrenament atat de intensiv, deoarece este posibil sa obosesti asa de tare incat sa nu mai poti exersa apoi timp de cateva saptamani sau chiar luni.

Cheia consta in a avea un program de exercitii care sa iti permita sa fortezi o grupa de muschi, dar care sa includa si cateva antrenamente pe saptamana in care sa lucrezi doar moderat. In plus, nu uita sa adaugi cateva zile de odihna totala.

De altfel, obiectivele vor fi destul de afectate in cazul in care, pe langa antrenamente, nu ai grija sa oferi organismului si odihna, somnul necesar si alimentatia sanatoasa.

In plus, daca ai o alimentatie care implica un continut scazut de carbohidrati, ar fi bine sa nu lucrezi muschii pana la epuizare, deoarece risti sa epuizezi depozitele de glicogen.

2. Greutatile mai mari nu inseamna automat si muschi mai mari

Unii barbati se concentreaza pe ridicarile de greutati cat mai mari la sala, crezand ca exista o legatura stransa intre numarul de kilograme al greutatii ridicate si o crestere a masei musculare. Insa, daca nu oferi organismului cantitatea necesara de nutrienti si de hrana pentru a functiona si pentru a construi noi tesuturi musculare, poti sa ridici greutati cat de mari ca nu vei obtine ceea ce iti doresti.

Pe de alta parte, este posibil sa mentii acelasi aport caloric si sa cresti in timp numarul kilogramelor greutatilor pe care le folosesti, dar vei obtine numai mai multa forta, mai multa putere, fara o marire a masei musculare.

3. Trebuie sa mananci foarte mult ca sa ai muschi mai mari

Este adevarat ca ai nevoie si de un plus de calorii daca vrei muschi mai mari, cum este mentionat si mai sus, insa unii barbati cred ca trebuie sa manance foarte mult pentru a obtine ce isi doresc. Or aceasta conceptie este gresita deoarece, pe langa un adaos de masa musculara, vor obtine si un adaos de tesut adipos.

Daca scopul tau principal este legat de marimea muschilor, atunci trebuie sa ai grija sa mananci suficient cat sa aiba din ce sa se dezvolte, cu ajutorul exercitiilor fizice, dar nici prea mult, pentru a nu te alege si cu kilograme de grasime. Cantitatea necesara de hrana este insa mai greu de stabilit pentru fiecare, mai ales ca factorii genetici influenteaza partial felul in care organismul consuma caloriile.

4. Daca nu mergi la sala o perioada inseamna ca iti pierzi din forta

De asemenea, unii cred ca daca lipsesc de la antrenamente o saptamana intreaga, uneori chiar si mai putin, vor pierde mult din capacitatea de a lucra. In acest caz, este important sa stii ca muschii au un fel de memorie. Daca planuiesti sa nu te mai antrenezi doua luni, spre exemplu, sau chiar mai mult, poti sta linistit deoarece va fi mai usor sa fii din nou in forma decat a fost la prima incercare. Si asta deoarece muschii "tin minte" cum sa atinga din nou un anumit stadiu de conditie fizica.

Mai mult, daca iti iei o pauza scurta, de o saptamana, cel mai probabil vei observa ca ai chiar mai multa putere. Si asta deoarece multi dintre cei care fac bodybuilding nu permit corpului sa aiba parte de suficienta odihna pentru a se recupera, astfel ca nu isi dau seama de nivelul de forta la care au ajuns. Insa, dupa o saptamana spre exemplu, vor observa acest lucru.

5. Este necesar sa lucrezi si cand simti durere

Aici este nevoie sa fii foarte atent la ce simti. Daca este vorba de o durere musculara de la sesiunea anterioara, atunci poti lucra a doua zi. Insa, daca este vorba de o durere mai profunda, ar putea fi o ruptura de muschi sau de ligament, astfel ca ar fi mai bine sa faci o pauza si sa mergi la un doctor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1176 (s) | 28 queries | Mysql time :0.017126 (s)