News Flash:

Mituri false despre alimentatie

16 Mai 2011
1142 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6663 RON (+0.0001)
USD: 4.0420 RON (+0.0180)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Sunt vehiculate pe internet si chiar de la o generatie la alta, facând din ce în ce mai grea separarea realitatii de fictiune. Sase dintre cele mai cunoscute mituri false despre alimentatie sunt prezentate, alaturi de sâmburele de adevar din fiecare, pe Yahoo Shine.

1. Consumul de apa te ajuta sa slabesti

Sâmburele de adevar: Apa poate reduce cantitatea de mâncare consumata la o masa

Daca bei mai multe pahare cu apa în plus pe zi, nu o sa slabesti pur si simplu, dar cercetarile arata ca daca bei apa înainte de masa, poti mânca mai putin. Cercetatorii de la Institutul Politehnic din Virginia si State University au urmarit evolutia unui grup de adulti care urmau diete cu putine calorii, timp de 12 saptamâni, si au descoperit ca persoanele care au baut doua cani cu apa înainte de fiecare masa au slabit cu doua kilograme mai mult decât cei care nu aveau acest obicei. Daca îti umpli stomacul cu o substanta cu zero calorii, poti mânca mai putin, spun oamenii de stiinta. Totodata, este recomandat sa bei apa în loc de sucuri, putând adauga în ea lamâie pentru a-i da gust.

2. De la cartofii prajiti faci cosuri

Sâmburele de adevar: Grasimea de pe degete agraveaza acneea

Excesul de grasime din piele cauzeaza acneea, dar mâncarea grasa nu contribuie la agravarea problemei, daca nu cumva manânci dezordonat. Potrivit Academiei Americane de Dermatologie (AAD), când anumite uleiuri vegetale ajung pe piele, se poate ca acneea deja existenta sa se agraveze, asa ca ai grija sa te stergi la gura si nu pune degetele cu grasime pe fata. În ceea ce priveste ciocolata, trebuie cercetat mai îndeaproape. Desi expertii spun ca acneea nu este cauzata de anumite mâncaruri, rezultatele unor cercetari preliminare prezentate la conferinta AAD din acest an arata ca ciocolata mâncata în stare pura poate agrava acneea la oamenii predispusi la aceasta problema.

3. Faina alba contine chimicale periculoase

Sâmburele de adevar: Faina este albita cu chimicale, dar acestea nu sunt periculoase

Faina se albeste singura atunci când componentele sale de culoare galbena, numite xantofili, intra în contact cu oxigenul din aer, procesul durând câteva saptamâni. Pentru a-l accelera, fabricantii albesc faina cu substante verificate si aprobate de autoritatile din domeniul alimentar, unele fiind folosite si pentru curatarea legumelor. Faina alba este într-adevar mai putin hranitoare, procesarea prin care este obtinuta eliminând fibre, magneziu si vitamina E, dar nu este periculoasa.

4. Morcovii îti fac vederea mai buna

Sâmburele de adevar: Morcovii contin nutrienti care contribuie la mentinerea ochilor sanatosi

Morcovii sunt bogati în vitamina A, care este foarte importanta pentru sanatatea ochilor, dar nu este nimic magic la aceste legume portocalii. Spanacul, cartofii dulci si dovleacul sunt de asemenea surse bune de vitamina A. Astfel, morcovii sunt buni pentru vedere, dar nu o îmbunatatesc, spun expertii de la Academia americana de Oftalmologie. De altfel, pentru sanatatea ochilor, este esential sa ai o dieta echilibrata, care sa contina toti nutrientii importanti, si sa fii atent la greutatea corpului, pentru ca obezitatea creste riscul de diabet si alte boli care pot duce la pierderea vederii.

5. Mâncatul dupa lasarea întunericului îngrasa în mod deosebit

Sâmburele de adevar: Oamenii tind sa exagereze cu mâncatul noaptea

Consumul de prea multe calorii duce la îngrasare, nu conteaza în ce moment al zilei are loc. Acestea fiind zise, majoritatea oamenilor tind sa manânce mai mult noaptea, din plictiseala sau alte stari care nu au legatura cu foamea, aportul mare de calorii transformându-se în depuneri de grasime. Totodata, cei care manânca noaptea târziu se trezesc adesea fara pofta de mâncare si sar peste micul dejun, masa care regleaza aportul de calorii pentru tot parcursul zilei. Pentru a nu mai mânca noaptea, este recomandat sa te speli pe dinti dupa ultima masa (aceasta transmite un mesaj puternic ca s-a terminat cu mâncatul), sa "încui" bucataria cu doua ore înainte de culcare si sa nu ai gustari la vedere.

6. Zaharul cauzeaza diabet

Sâmburele de adevar: Zaharul contribuie la îngrasare, care sporeste riscul de a avea aceasta boala

Zaharul nu cauzeaza diabet asa cum tigarile cauzeaza cancer, dar cercetarile au aratat ca ar putea avea un rol. Cei supraponderali se confrunta în plus cu un risc mai mare de a face diabet de tipul 2, iar consumul excesiv de zahar duce la îngrasare. Unele cercetari au aratat însa ca exista o legatura între consumul excesiv de zahar si riscul de diabet, indiferent de greutatea corporala. Un studiu a aratat ca riscul de diabet s-a dublat aproape în rândul unor femei care si-au sporit numarul de bauturi cu zahar adugat consumate, de la una la câteva pe saptamâna, la cel putin una în fiecare zi, pe o perioada de patru ani. Pentru a fi la adapost, supravegheaza-ti greutatea, consuma multe alimente bogate în fibre (care regleaza glicemia) si opteaza pentru apa sau ceai în loc de sucuri îndulcite.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1159 (s) | 23 queries | Mysql time :0.041585 (s)