News Flash:

Mituri despre detoxifiere

27 Martie 2013
1503 Vizualizari | 0 Comentarii

Ai auzit despre o multime de strategii de detoxifiere, care mai de care mai ciudate. Unele garanteaza rezultate uimitoare, altele nu au nici un efect. Iata cateva mituri despre detoxifiere si vezi care sunt eficiente si care sunt pure inventii!

Cine nu a tinut macar o data celebra dieta cu supa de varza - pentru ca trebuia sa intre in blugii aceia spectaculosi - sau nu s-a infofolit bine inainte de a merge la sala pentru ca (se zice) astfel ar elimina mai usor toxinele si mai ales caloriile? Cu toate am crezut, la un moment dat, in asa-zisele "retete minune", nu-i asa? Iata care sunt strategiile bune si la care dintre ele ar trebui sa renunti definitiv.

Cand faci sport, te imbraci cat mai gros
Verdict: Idee ineficienta!

Atunci cand faci sport si te imbraci prea gros, corpul tau se supraincalzeste. Rezultatul: transpiri mai mult decat daca ai fi imbracata normal, insa nu vei consuma mai mult; doar efortul muscular permite pierderea caloriilor, asa ca vei elimina doar mai multa apa. In plus, atunci cand esti prea gros imbracata exista posibilitatea sa intampini dificultati in a respira si chiar sa ai senzatia ca te sufoci. Mai mult, la sfarsitul orei de antrenament, vei fi predispusa la oboseala, hipoglicemie sau chiar tendonita sau leziuni musculare. Pe scurt, vei avea senzatia ca faci aerobic si sauna in acelasi timp si astfel vei fi tentata sa pleci din sala de sport chiar inainte de terminarea orei. Optiunea buna: Alege mai degraba niste haine lejere, care sa-ti lase pielea sa respire, pentru ca astfel transpiratia sa se evapore. Si nu uita sa bei multa apa intre exercitii, dar cu inghitituri mici.

Mergi pe jos cat mai mult
Verdict: Idee neinspirata!

Daca ai fumat in seara precedenta, plamanii tai s-au umplut cu gudronul din tutun, bine lipit acum pe alveolele si branhiile tale. Nu este deci suficient sa respiri adanc aer curat pentru a le elimina. Nici sa te duci la sala dupa o astfel de seara nu e o idee prea buna. Exista riscul aparitiei unor probleme cardiace sau de tensiune, efortul depus iti poate afecta fibra musculara sau poate conduce la accidentari. Iar daca ai abuzat si de alcool cu o seara inainte, vei fi deshidratata si vei fi tentata sa bei mai multa apa decat de obicei. Acest lucru poate cauza hipoglicemie sau te poate indemna la excese alimentare. Optiunea buna: Incepe prin a dormi cateva ore bune, dupa-amiaza. Dupa aceea, iesi in aer liber si plimba-te in pas alert in jur de jumatate de ora.

Epuizare in prima ora la sala, dupa ce ai facut o pauza lunga
Verdict: Idee proasta!

Sa tragi din greu in prima ora de aerobic dupa ce ai luat o pauza de luni de zile nu te va ajuta sa obtii efectele scontate. Mai degraba, te poti alege cu o febra musculara de zile mari sau cu intinderi musculare, deoarece corpul tau s-a dezobisnuit sa fie supus unui asemenea efort. Optiunea buna: Pariaza pe consecventa, caci numai astfel vei obtine rezultatele dorite. Atunci cand faci sport frecvent, corpul consuma energie (si deci calorii) in timpul efortului, dar continua sa consume si atunci cand se odihneste.

Multa apa de-a lungul unei zile
Verdict: Idee buna!

Ai grija, totusi, cat de multa apa bei, pentru ca efectul poate fi inversul celui scontat: iti vei obosi rinichii si vei pierde saruri minerale (dar nu si calorii). In plus, in cazul in care corpul tau are tendinta de a retine apa, acest fenomen se va accentua. Optiunea buna: Bea apa in mod regulat: are un efect bun pentru tesuturi. Apa poate avea si un efect benefic asupra siluetei: iti poate taia si pofta de mancare. In medie, o persoana nu bea mai mult de 200 ml de apa pe ora (si 2 litri si jumatate pe zi).

Dieta pe baza de supa de varza
Verdict: Idee foarte proasta!

Dietele scurte, bazate pe consumul excesiv de lichide, asa cum este si cea cu supa de varza, permite corpului tau sa elimine grasimile prin aportul lor caloric deosebit de mic. Singurul lor avantaj este ca senzatia de satietate e imediata! Marele dezavantaj? Absenta proteinelor slabeste muschii (tinuta mai mult de trei zile, o atfel de dieta iti creaza o carenta de proteine)! La sfarsitul regimului, atunci cand vei reveni la o alimentatie normala, vei aduna in schimbul tesutului muscular inca un strat adipos. Rezultatul: revii la kilogramele initiale sau, cel mai probabil, te vei mai ingrasa putin. In plus, pe tot parcursul dietei te vei confrunta si cu o permanenta stare de balonare. Optiunea buna: Dupa ce ai facut excese, nu te obisnui sa mananci chiar si atunci cand te simti satula sau renunta la obiceiul de a nu manca o zi intreaga, pentru ca mai apoi sa mananci mult seara. Si nu uita sa te hidratezi pe toata durata zilei!

Suplimente alimenatare si tablete pentru efort fizic
Verdict: Avantaje si dezavantaje!

Suplimentele alimentare pe baza de flori de soc, lemn dulce si toporas nu elimina efectele nocive ale alimentelor de tip fast-food sau ale celorlalte alimente nesanatoase. Este inutil sa abuzezi de o multime de suplimente alimentare cu un continut diferit; ele nu vor avea efecte triple! In plus, este nerecomandat sa iei trei suplimente diferite si sa eviti unele feluri de mancare, caci un astfel de regim nu va inlocui o alimentatie echilibrata. Optiunea buna: Suplimentele alimentare efervescente sunt o solutie buna pentru cei care nu prea se hidrateaza pe parcursul unei zile. Nu uita ca sunt oricand mai bune decat o cana de ceai, cafea sau suc de fructe.

Sauna sau baie turceasca timp de o ora
Verdict: Idee proasta!

Stii foarte bine ca sauna are un efect benefic asupra pielii tale si ai auzit ipotezele conform carora aceasta ar ajuta si la eliminarea kilogramelor in plus. Desi medicii nu au confirmat aceasta ipoteza, se pare ca aburii si atmosfera calda au o influenta asupra siluetei tale. Singura contraindicatie: nu petrece mai mult de treizeci de minute in sauna, pentru ca in caz contrar risti sa te deshidratezi. Optiunea buna: In primul rand, nu trebuie sa abuzezi de acest rasfat: o data pe saptamana la sauna este suficient. In al doilea rand, respecta urmatorul "protocol": inainte de a intra in baia turceasca, fa un dus caldut, apoi ramai 20 de minute intr-o incapere cu o temperatura de aproximativ 37 de grade. Apoi, iesi si fa un dus rece si stai intr-o camera cu o temperatura ridicata inca cinci minute. Dupa aceea, penduleza-te intre cele doua camere cu temperaturi diferite, la interval de zece minute. Pielea va fi perfect pregatita chiar si pentru o exfoliere. In ceea ce priveste sauna, incepi prin a face un dus caldut si apoi intra in sauna. Atunci cand observi ca pielea ta incepe sa transpire, iesi si fa un dus rece. Dupa ce te-ai uscat, stai intinsa cu picioarele ridicate in jur de 15 minute. Mai faci un dus, cald de data asta, si mai stai in sauna un sfert de ora. Repeta intregul ritual de trei ori.

Sport pe stomacul gol
Verdict: Avantaje si dezavantaje!

Unele studii arata ca este mai usor sa elimini caloriile atunci cand faci sport de dimineata, fara ca inainte sa mananci nimic. Cum nu poate ataca "depozitele de zaharuri", corpul tau se va indrepta catre surplusul de grasimi. Daca nu esti insa obisnuita cu efortul fizic sustinut, aceasta nu e o idee prea buna: te poti alege cu o criza de hipoglicemie sau disconfort. Optiunea buna: Daca esti mai degraba debutanta intr-ale sportului, poti lua un mic dejun lejer: un iaurt slab. Poti lua pentru orice eventualitate si o bucatica de zahar cu tine, in caz ca ti se face rau din pricina efortului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

strategii detoxifiere mituri dieta retete minune
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1323 (s) | 34 queries | Mysql time :0.038174 (s)