News Flash:

Mancaruri care-ti pot supara stomacul

1 Aprilie 2010
1408 Vizualizari | 0 Comentarii
Mancarea de fast food In general, fereste-te de "prajeli". La acest capitol intra si "chicken nuggets" si alte feluri de mancare specifice fast food-urilor, gatite cu mult ulei. Atat prajeala, cat si grasimea, supara stomacul. Daca deja ai intestinele iritabile, mancarea grasa e ultimul lucru care-ti trebuie, putand avea ca urmare starea de greata si diareea, Tara Gidus, dietetician in Orlando, Florida. Mancarea picanta Ardeii iuti, desi condimenteaza mancarea, facand-o adesea irezistibila, pot irita esofagul. Urmarea: o senzatie de "arsura" dupa ce mananci. Daca te confrunti cu o asemenea problema, nu incerca sa maschezi gustul ardeiului iute cu smantana sau iaurt, pentru ca iritatia va fi aceeasi. Incearca mai bine versiuni mai "moi" sau experimenteaza cu alte condimente. Ciocolata Din pacate, tocmai gustul placut al ciocolatei ne poate impinge sa gresim, depasind masura. Cei care sufera de arsuri la stomac pot avea probleme chiar si de la un singur patratel de ciocolata. Explicatia e simpla: ciocolata face ca esofagul sa se relaxeze, permitand acidului din stomac sa urce. Sucul de citrice Bauturile acidulate irita esofagul si nu numai. Odata ajunse in stomac, unde exista deja acid, mai ales daca nu ai mancat, dau nastere altor probleme. In cazul in care la prima ora, dimineata, pe stomacul gol, bei un pahar de suc de portocale, te poti trezi cu o durere de stomac. Poti avea probleme cu stomacul si daca bei limonada indulcita cu fructoza obtinuta din porumb. Intereseaza-te care e reteta bauturii cu care ai fost servit. Prea mult zahar poate avea ca urmare diareea. Piure de cartofi sau inghetata Acest fel de mancare este unul dintre acelea care sunt in stare sa calmeze, sa ofere buna dispozitie. Insa daca esti una dintre persoanele care are intoleranta la lapte, mai bine prepara-ti-l acasa, folosind lapte fara lactoza. La fel poti pati si in cazul inghetatei. Daca apar balonarea, crampele si gazele, mesajul este clar. Organismul incearca sa-ti comunice sa stai departe de astfel de produse. Exista si alternativa laptelui de soia sau din orez. Ceapa cruda Ceapa, la fel ca si varul ei, usturoiul, contine o varietate de compusi: daca unii au proprietati benefice pentru inima, altii nu fac altceva decat sa supere stomacul. E posibil, totusi, ca aceiasi compusi sa se ocupe de ambele sarcini, e de parere dieteticianul american Mary Ryan. Gatirea acestora pare sa dezactiveze unuii dintre compusii cu efecte secundare. Vestea proasta e ca si o parte dintre beneficii se pierd. Brocoli si varza cruda Fibrele continute sunt extrem de hranitoare si sanatoase, insa de notorietate sunt problemele pe care le pot da. Din fericire, solutia e simpla: gatirea lor sau macar oparirea va dezactiva compusii pe baza de sulf, care cauzeaza gazele. Guma fara zahar Sorbitolul, ingredientul care se gaseste in multe gume fara zahar, bomboane, batoane de slabit si bauturi de dieta, poate cauza excesul de gaz. Cauta pe etichetele produselor si alege-le pe cele care nu contin zahar si nici prea multi substituti. Doua sau trei grame pot fi suportate fara probleme, dar un produs care contine 10 sau mai multe grame de sorbitol va da probleme de digestie.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0761 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012544 (s)