News Flash:

Mancaruri care iti distrug silueta

19 Ianuarie 2011
1366 Vizualizari | 0 Comentarii
Stim ca mâncarurile traditionale românesti sunt dintre cele mai grase si favorizeaza luarea în greutate, dar poftim în continuare la ele. Le stim care sunt, dar cunosti câteva trucuri care le fac mai putin nocive pentru sanatate si silueta?
 
1. Slanina, cârnatii, jumarile

Si daca îti mai amintesc si de Pomana Porcului, s-a dus de râpa toata cura de slabire, sa nu mai pomenim de colesterol care îsi face de cap la limite anormal de ridicate. Daca am consuma aceste produse doar la taierea porcului, adica o data sau de maxim 2 ori pe an nu ar pune nicio problema pentru o persoana sanatoasa, însa ne-am obisnuit sa mâncam mult prea multa carne de porc si de cele mai multe ori preparata în cele mai nocive feluri - prajita.

Sfat: consuma-le cu moderatie!
 
2. Snitelele prajite

Snitelele si alte pane-uri sunt total neindicate pentru un consum frecvent, deoarece pot produce indigestie, au o densitate calorica foarte mare, un continut mare de grasimi animale saturate care sunt periculoase pentru artere si inima, dar si grasimi vegetale de prajire (uleiul) care devin cancerigene prin încalzire la temperatura ridicata. Probleme pe care le pot provoca: pancreatita, crize hepato-biliare, somn agitat, slabiciune, supraponderalitate, obezitate si sindrom metabolic, aminteste prof. dr. Mencinicopschi.

Sfat: consuma-le doar la ocazii speciale!
 
3. Tochitura

Carnea prajita are aceleasi efecte ca si pane-urile, favorizând cresterea în greutate si riscul de aparitie a anumitor tipuri de cancer.
 
4. Chiftele prajite

Oricum o dai, oricâte argumente ai aduce în favoarea lor, trebuie sa recunosti: chiftelutele nu sunt alimente sanatoase. O spunem noi, dar o spun si nutritionistii care avertizeaza asupra riscului de îngrasare, dar si de aparitie a diverselor probleme medicale. De exemplu, stiai ca odata tocata, grasimea din carne se oxideaza foarte usor prin prajire, generând substante cancerigene? Crizele hepato-biliare, hipercolesterolemia, ateroscleroza si alte boli de inima, obezitatea si diversele forme de cancer - sunt numai câteva dintre problemele care te pândesc în cazul unui consum frecvent de chiftelute sau carne prajita.

Sfat: consuma-le doar la ocazii, cu moderatie, prajeste-le doar putin în ulei de palmier si nu le adauga mult orez sau faina/cartofi.
 
5. Ciorbele smântânite

Mândria Ardealului, dar extrem de nocive pentru sanatate si un adevarat pericol pentru silueta ta. Asa ca daca obisnuiesti sa manânci frecvent ciorbe albite de smântâna pe care ai turnat-o cu generozitate, mai bine lasa-te pagubasa si renunta la ideea de a tine dieta. Mai mult, smântâna în cantitati mari si frecvent adaugata supelor poate sa-ti înrautateasca digestia si creste densitatea calorica.

Sfat: consuma-le la ocazii, cu moderatie!
 
6. Sarmalele

Combinatia de carne tocata si orez nu este deloc recomandata, favorizând cresterea în greutate si indigestia.

Sfat: consuma-le cu moderatie! Poti sa optezi pentru sarmalele de post cu pasat si ciuperci.
 
7. Micii

Amestecul de carne de vita, porc, oaie sau doar un singur fel de carne, tot este o bomba calorica, deoarece are o densitate calorica foarte ridicata, favorizând cresterea în greutate. Mai mult, asociati cu pâine si bere înrautatesc digestia si pot sa îmbolnaveasca ficatul. Alte riscuri la care te expui daca vei consuma frecvent mici: cancer la colon, vezica sau pancreasc, pancreatita acuta sau cronica. Nici continutul de sare nu trebuie ignorat pentru ca este peste masura, fiind contraindicati persoanelor obeze, diabeticilor, hipertensivilor, cu boli hepato-renale, cancer, Alzheimer, Parkinson, avertizeaza specialistul în nutritie umana.

Sfat: consuma-i cu moderatie, asociati cu vin de tara pentru a le reduce toxicitatea. O alternativa mai sanatoasa sunt micii din carne de strut.
 
8. Placinta cu carne

Nici cea de casa nu este mai putin indigesta sau saraca în calorii, asa ca nu-ti mai face iluzii. Este un fel de mâncare care te va îngrasa daca o consumi frecvent, din cauza asocierii proaste dintre carne cu coca si grasimi animale.

Sfat: consum-o la ocazii si fereste-te de cea din comert, deoarece contine multa sare, aditivi alimentari si grasimi în exces, recomanda prof. dr. Mencinicopschi.

9. Ciorba de burta

De regula o preparam din stomacul de vita, dar nu stim ca acest organ are proteine de calitate scazuta si contine grasimi saturate în cantitati mari. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, specialist în nutritia umana, avertizeaza ca din cauza purinelor si a grasimilor din burta si preparatele sale, aceasta ciorba nu este recomandata persoanelor supraponderale si obeze, cu guta (o forma de artrita), hiperuricemie (nivel crescut al acidului uric în sânge), hipertensiune, boli hepao-renale si diabet.

Sfat: consum-o la ocazii, cu moderatie si nu adauga mai multa smântâna decât este nevoie!
 
10. Ciorba de fasole cu ciolan afumat

Este o asociere nerecomandata de medicii nutritionisti din cauza continutului caloric foarte ridicat si dificil de digerat. În schimb, poti sa optezi pentru iahnia de fasole care este o alegere sanatoasa si fara un aport ridicat de calorii.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

3 tochitura 6 sarmalele 7 micii
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0743 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015242 (s)