News Flash:

Mancarea si sexul

5 Februarie 2011
1255 Vizualizari | 0 Comentarii
O viata sexuala activa este buna pentru inima, memorie si sistemul imunitar, si, nu numai ca te va face sa te simti mai bine in pielea ta si sa arati mai bine, dar te va ajuta si sa traiesti mai mult, conform unei carti intitulate "Younger (Sexier) You", care a fost scrisa de un expert anti-imbatranire, dr. Eric Braverman.

Spre exemplu, o viata sexuala activa te ajuta sa ai muschi mai puternici si oase mai tari; orgasmul poate mari rezistenta la infectii cu pana la 20%. De asemenea, sexul mareste productia de oxitocina, un hormon care stimuleaza gandirea si memoria, iar pe barbatii mai in varsta ii poate proteja de cancerul de prostata. In plus, un studiu sugereaza ca barbatii care fac sex de trei sau de mai multe ori pe saptamana au un risc cu 50% mai mic de a face atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Iar, daca viata ta sexuala nu este chiar activa si plina de pasiune, afla ca poti face multe lucruri pentru a-i aduce imbunatatiri, printre acestea numarandu-se o grija mai mare in ceea ce priveste alimentatia si cateva suplimente alimentare, dupa cum arata Daily Mail, care citeaza volumul mentionat mai sus.

Daca bei cafea spre exemplu, iti poti ajuta libidoul sa se intensifice, iar alunele pot spori gradul de excitare. De asemenea, si orezul brun si avocado te pot ajuta in acest sens.

1. Libidoul tau este scazut?

Acest lucru poate fi un semn ca ai prea putina dopamina in organism. Dopamina este unul dintre principalii neurotransmitatori de la nivelul sistemului nervos care, pe langa alte roluri, are unul si in ceea ce priveste viata sexuala. Concret, daca ai prea multa dopamina ai o dorinta prea intensa de a face sex, iar daca ai prea putina, libidoul este scazut.

Semne ca ai un nivel de dopamina scazut: esti mai putin performant la serviciu, ti se intampla ca uneori sa te simti epuizat, sexul nu mai este la fel de satisfacator cum era candva, pielea ta este mai putin sensibila la orice tip de atingere, faci sex mai rar decat o data pe saptamana.

Daca te afli intr-o astfel de situatie, ar trebui sa consumi mai multe alimente care maresc nivelul de dopamina si sa ai grija sa incluzi proteine la fiecare din cele trei mese principale din zi. Iata ce alimente sunt indicate in aces sens: busuioc, piper negru, ardei cayenne, chimen, seminte de in, usturoi, seminte de mustar, ghimbir, seminte de susan, tarhon, sofran, cafea, ceai (verde in special).

De asemenea, dr. Braverman recomanda suplimente de acid folic - 500mcg zilnic, ginseng - 500-2.000mg zilnic, si tiamina - 100-500mg zilnic.

2. Atingerile partenerului te lasa rece?

Acetilcolina este un alt neurotransmitator si are rol in rapiditatea gandirii si retinerea informatiilor, dar si in ceea ce priveste excitarea, chiar daca nu la fel de mare ca dopamina.

Semne ca ai un nivel de acetilcolina scazut: nu mai esti "aprins" de o atingere sau un masaj, interpretezi gresit emotiile oamenilor, pielea ta este uscata si crapata, uneori nu iti amintesti ce ai mancat.

Pentru aceasta situatie, ar fi bine sa consumi mai des urmatoarele alimente: ficat, oua, carne de vita, alune, migdale, broccoli, varza, germeni de grau. De asemenea, pot ajuta suplimente de colina (200mg) si acizi grasi omega-3 (500mg).

3. Nu te poti relaxa atunci cand faci sex?

Acidul gamma-aminobutiric, sau GABA, controleaza comunicarea creierului cu alte parti ale corpului si ritmul in care se face aceasta.

Semne care arata ca ai un nivel scazut de acid gamma-aminobutiric: orgasmul nu mai este atins asa de des ca inainte sau este mai putin intens, esti prea jenat pentru a te bucura de sex, nu te poti relaxa atunci cand faci acest lucru, esti nervos, gandurile iti sunt confuze.

In acest caz, corpul are nevoie de carbohidrati complecsi, adica de orez brun, cereale integrale, broccoli, cartofi, spanac, linte, banane, citrice. Si suplimentele pot fi de folos pentru a echilibra nivelul de acid gamma-aminobutiric, printre acestea numarandu-se magneziul (300-1.000mg) si vitamina B6 (10mg).

4. Esti prea deprimat pentru a face sex?

Daca da, atunci e posibil sa ai un nivel scazut de serotonina, iar in acest caz ar trebui sa consumi avocado, branza, carne de rata, oua, germeni de grau, curcan, carne de pui si ciocolata. In plus, poti lua suplimente de magneziu (200-500mg) si vitamina D (1.000-1.500 IU).

Ai grija insa ca, inainte sa iei orice supliment, sa ceri parerea unui medic, mai ales daca ai fost deja diagnosticat cu o anumita boala.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.5745 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012418 (s)