News Flash:

Mananca multe proteine ca sa nu te ingrasi

25 Noiembrie 2010
1181 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6605 RON (+0.0077)
USD: 4.1120 RON (+0.0247)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Dietele bogate in proteine, care au la baza carnea, pestele si ouale, sunt cele mai bune daca vrei sa mananci pe saturate, dar sa nu te ingrasi, ba chiar sa dai si cateva kilograme jos, arata un studiu de anvergura realizat recent. Insa cei care aleg sa abordeze o astfel de alimentatie nu ar trebui sa uite de cerealele integrale si de fructele si legumele proaspete, completeaza cei care au realizat sudiul, respectiv oamenii de stiinta de la Universitatea Copenhaga. In cadrul experimentului, 938 de voluntari care au fost trecuti, timp de 2 luni, pe o dieta ce nu depasea 800 de calorii pe zi, au fost impartiti ulterior in 5 grupe, fiecare urmand o dieta saraca in grasimi, dar diferita, menita sa le mentina greutatea. Numai cei care au urmat dieta bogata in proteine, insa coborata din punct de vedere al indicelui glicemic, au reusit sa nu ia inapoi greutatea pierduta in urmatoarele 6 luni, conform unui raport publizat in New England Journal of Medicine today, citat de Daily Telegraph. Ceilalti au pus, in medie, cate 0,5 kg in urmatoarea perioada, cel mai mult ingrasandu-se cei care au urmat o dieta saraca in proteine, dar continand alimente bogate din punct de vedere glicemic, acestia luand, in medie, cate 2 kg. Proteinele dau cel mai bine senzatia de satietate, micsorand apetitul Potrivit celor care au realizat studiul, tot secretul consta in senzatia de satietate, iar alimentele bogate in proteine dau cel mai bine acest sentiment. Insa a consuma alimente cu un indice glicemic mic este, de asemenea, important, din aceasta categorie facand parte cerealele integrale, pe care organismul le digera in mai mult timp, ceea ce mentine si un nivel de zahar din sange constant si face ca apetitul sa fie suprimat o perioada mai mare de timp. Alimentele cu indice glicemic mare, cum sunt cartofii copti sau cerealele dulci, fac ca nivelul zaharului din sange sa urce si sa coboare. Desi voluntarii folositi in studiu erau persoane obeze, cu un indice de masa corporala de 34, cercetatorii spun ca principiile se aplica si in cazul persoanelor sanatoase sau usor supraponderale. Desi multi ar putea crede ca dieta recomandata se aseamana cu Atkins, pe care milioane de oameni au incercat-o la inceputul anilor 2000, dupa modelul celebritatilor, in realitate nu este adevarat, pentru ca doar 23% dintre calorii provin din proteine (fata de 50% in cazul dietei Atkins), iar 45% din carbohidrati (spre deosebire de 10%, in cazul Atkins).
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1116 (s) | 24 queries | Mysql time :0.038610 (s)