News Flash:

Lucruri pe care nu le stii despre ciorba

5 Februarie 2016
936 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6478 RON (-0.0072)
USD: 4.0820 RON (-0.0247)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
ciorba de burta
Ciorba este unul dintre alimentele de baza ale romanilor. O ciorba simpla de legume este inofensiva si chiar hranitoare, dar totul depinde de cum este gatita. „Daca fierbem toate legumele la ciorba, nu adaugam vegeta si nici pasta de rosii din comert, atunci putem sa o mancam fara probleme. Daca putem vegeta sau pasta de rosii trebuie sa stim ca acestea au foarte multa sare, chiar si zahar in compozitie, desi nu pare a fi asa. De asemenea daca inainte sa le punem in ciorba calim legumele, atunci clar vom avea o portie serioara de calorii in plus. Este drept ca e mai gustos asa, dar ciorba va ingrasa. Daca adaugam si smantana sau rantas facut cu faina parjita, atunci ciorba va ingrasa la fel de mult ca o portie de cartofi parjiti sau friptura“, spune nutritionistul Eva Iortan.

Atentie la carnea rosie! Multi dintre noi ne ferim de carnea de porc pe motiv ca ingrasa si alegem carnea de vita. Si aceasta ingrasa daca este preparata la cuptor. „Carnea rosie este foarte buna daca este fiarta sau preparata la gratar. Daca o facem la cuptor, ea se va coace timp de mai multe ore in propria grasime si va avea multe calorii“, mai spune nutritionistul.

Fructele au multe calorii In multe diete sunt recomandate fructele sau sucurile de fructe. Si acestea ingrasa, chiar daca nu credem acest lucru. „Unele fructe cum sunt bananele, strugurii, perele, prunele, ingrasa deoarece au mult zahar in compozitie. Toate fuctele au zahar si daca le consumam in cantitati mari ne vom ingrasa. Printre fructele mai sarace in zahar se numara merele, avocado, citricele. Nu trebuie sa ne amagim ca daca vom manca fructe in loc de o masa principala vom slabi. Nu este asa. Doi ciorchini de struguri au tot atat de multe calorii ca o friptura. O alta greseala este sa bem mult suc de fructe sau shake-uri cu fructe amestecate. Lucru gresit deoarece pentru a obtine un pahar de suc folosim mult mai multe fructe decat daca le-am manca in stare lor naturala. Automat inghitim mai mult zahar. Fructele sunt insa foarte bune pentru sanatate, dar cu moderatie si mai ales dimineata“, mai spune specialistul, potrivit Adevarul.ro.

Painea neagra sau graham nu este dietetica Sunt persoane care inlocuiesc painea alba cu cea neagra sau cu graham. Specialistii spun ca diferenta este de gust si nu de calorii. „Painea neagra are teoretic mai putine calorii. Asta daca o facem noi in casa si stim ce punem in ea. Cea din comert are multi coloranti si E-uri ca sa ii dea aspectul. Are cam acelasi numar de calorii ca si painea alba. Si covrigii cu care unii dintre noi inlocuiesc micul dejun ingrasa mult, la fel ca si o paine. Cerealele ingrasa si ele daca mancam multe. Chiar daca le punem in iaurt si nu in lapte, tot ne ingrasa. Putem sa limitam portia la 50 -100 de grame pe zi, mai ales dimineata“, mai spune medicul. Unele legume ingrasa in cantitati mari Multi dintre noi tinem post potrivit religiei, dar si ca sa slabim. Renuntam la carne sau lactate si mancam legume, insa unele dintre ingrasa la fel de mult. „Orezul consumat in cantitati mari si condimentat cu sare poate ingrasa. La fel si cartofii, chiar daca sunt doar fierti. Si fasolea uscata ingrasa. Multi dintre noi atunci cand tinem post mancam alune, nuci sau migdale ca sa compensam lipsa de carne, dar si aceasta ingrasa. 100 de grame de alune au tot atatea calorii cat 3-4 felii de paine“, mai spune specialistul. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ciorba carnea rosie fructele
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1030 (s) | 24 queries | Mysql time :0.011556 (s)