News Flash:

Jogging - un sport sanatos

1 Iulie 2010
1151 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6603 RON (+0.0025)
USD: 3.9613 RON (+0.0038)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Jogging-ul este sportul care te ajuta sa te mentii supla si fericita, dar si sanatoasa. El reduce riscurile de boli cardiovasculare, osteoporoza si cancer la san, potrivit ultimelor studii in domeniu. Nu e de mirare ca din ce in ce mai multe femei fac jogging pentru a se mentine in forma! Jogging-ul si sanatatea In primul rand, jogging-ul este un sport, si prima lui actiune este cea asupra modelarii siluetei. Prin alergare se pierd 100 calorii la fiecare kilometru si jumatate, iar talia si soldurile se micsoreaza ca prin minune. Spre deosebire de inot si ciclism, jogging-ul este un sport de impact, adica imbunatateste densitatea osoasa, reducand riscul de osteoporoza. Alergatul intareste sistemul imunitar deoarece se intensifica productia de limfocite, celulele albe, care ataca bolile. Doar 1-3 ore de alergat saptamanale reduc riscul de cancer la san cu pana la 30%, potrivit unui studiu aparut in Journal of the National Cancer Institute. Cu cat alergi mai mult, cu atat beneficiile sunt mai mari. De exemplu, daca esti o alergatoare foarte buna si esti in stare sa faci 60 km de jogging saptamanal, iti reduci riscul de moarte prin boala cardiovasculara cu pana la 45%, spun studiile. Cercetarile au aratat ca si 10-15 minute de jogging de intensitate moderata sunt utile pentru moral. Endorfinele eliberate cand alergam sunt antidepresivele naturale ale corpului. Cum previi accidentele in timp ce alergi? Trebuie sa maresti treptat distantele parcurse si intotdeauna sa incepi cu exercitii de incalzire, intinderi care sa pregateasca muschii si articulatiile de efort. Apoi, e la fel de important sa-ti oferi si timp pentru recuperare. Recuperarea prin durere e doar un mit! Daca te doare, inseamna ca ai exagerat. Daca durerea persista, mergi la un specialist. Varietatea exercitiilor e cheia pentru minimizarea impactului asupra genunchilor, calcaielor, picioarelor si degetelor. Cand poti, pleaca de pe drumul pietruit sau cimentat si treci pe iarba. Incaltamintea de sport trebuie sa fie comoda, sa nu frece piciorul, si cat mai noua. Ea trebuie schimbata periodic, la cateva luni, caci cea folosita in exces nu mai absoarbe bine socurile si poate fi deformata.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1088 (s) | 35 queries | Mysql time :0.021341 (s)