News Flash:

Interviu de colectie cu un ACTOR ROMAN DE OSCAR - Levente Molnár: "Fiul lui Saul" ne face sa nu uitam de ce este capabil animalul din noi

11 Martie 2016
611 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Levente Moln r
Actorul Levente Molnár spune intr-un interviu acordat MEDIAFAX ca "Fiul lui Saul", care a primit premiul Oscar pentru cel mai bun film strain, trebuie sa ne faca sa nu uitam de ce este capabil animalul din noi, precizand ca in timpul filmarilor s-a simtit ca si cum ar fi fost in mijlocul iadului.
"Fiul lui Saul/ Son of Saul", debutul in lungmetraj al regizorului László Nemes, va avea premiera, vineri, in cinematografele din Romania.
In aceasta pelicula, care a primit premiul Oscar la categoria cel mai bun film intr-o limba straina, la editia 2016 a prestigioasei gale, Levente Molnár, actor la Teatrul Maghiar de Stat Cluj-Napoca, are un rol cheie: il interpreteaza pe Abraham Warsawski, cel mai apropiat prieten al lui Saul, aflat alaturi de el in lagarul de concentrare.
"Fiul lui Saul", o coproductie Ungaria-Franta, a presupus o munca intensa de 28 de zile, filmarile desfasurandu-se intr-o fosta cazarma, pe malul Dunarii, langa Budapesta, dupa cum a explicat Levente Molnár, joi seara, la avanpremiera peliculei, organizata de Transilvania Film la Cinema "Elvira Popescu" din Bucuresti.
Saul Ausländer (interpretat de actorul Géza Röhrig) este un prizonier evreu din Ungaria, fortat sa lucreze pentru nazisti in camerele de gazare din lagarul de concentrare. In timpul ce se afla intr-unul dintre crematorii, Saul descopera cadavrul unui baiat pe care il banuieste a fi propriul sau fiu si decide sa indeplineasca o misiune imposibila, aceea de a salva din flacari trupul neinsufletit al copilului si a-l inmormanta cum se cuvine. Filmul prezinta cele doua zile din viata acestui barbat obligat sa isi uite umanitatea si incercarea lui disperata de a gasi mantuirea salvand corpul copilului.
"Fiul lui Saul" este un film la care nu poti ura publicului "Vizionare placuta!", dupa cum a spus Levente Molnár, facand referire la duritatea subiectului peliculei si la impactul vizual foarte puternic al lungmetrajului. Spre exemplu, in mai multe cadre apar gramezi de trupuri neinsufletite, goale, dupa ce oamenii au fost ucisi in camerele de gazare. In acest sens nu au fost folosite efecte vizuale. "A fost munca unor oameni, dansatori profesionisti, cu o smerenie incredibila, arareori intalnita de catre mine", a spus Levente Molnár.
In interviul acordat agentiei MEDIAFAX, dupa avanpremiera lungmetrajului "Fiul lui Saul", Levente Molnár vorbeste despre sentimentele si trairile pe care le-a avut la filmarile pentru aceasta pelicula.
"Avand experienta vizitarii Auschwitzului cu vreo 10 - 15 ani in urma - orice om care de exemplu se duce pana acolo si propun tuturor sa faca acest lucru, nici macar nu este atat de departe, precum credem noi in creierul nostru - te atinge o stare (...) Aveam niste sentimente... nu puteam sa dorm noaptea. Tot ceva de genul asta si la filmari", spune Levente Molnár.
Prezentam interviul acordat MEDIAFAX de Levente Molnár:
Reporter: Dupa ce am vazut "Fiul lui Saul" pot sa spun ca mie mi se pare un film necesar. Dumneavoastra, care ati jucat in acest film, cum vi se pare produsul final?
Levente Molnár: Multumesc pentru expresie, am sa o asimilez. Da, cred ca este un film necesar.
Rep.: Holocaustul este o tema des intalnita in filme. Insa abordarea din "Fiul lui Saul" nu am mai intalnit-o. Dumneavoastra cum priviti lucrurile? Este greu sa aduci ceva nou despre Holocaust in cinematografie?
L. M.: Unghiul de vedere, approach-ul, cum trateaza acel subiect, da, este un film despre Holocaust. Ce trebuie noi sa facem este sa nu care cumva sa uitam de ce este capabil animalul din noi, pentru ca, asa cum noi traim acum, aici, si in acea perioada traiau oameni, o societate care a facut posibila aparitia acestor non-solutii tragice, oribile. Daca atunci a fost posibil, intr-o societate care la randul ei se numea normala, cum o facem si noi de altfel, cum ne definim, trebuie totusi sa avem grija ca aceasta idee sa nu care cumva sa reuseasca sa prinda si in societatea actuala. Este un film necesar.
Rep.: V-am auzit vorbind despre sentimentele si trairile pe care le-ati avut in momentul filmarilor. Cum v-ati simtit in momentele acelea avand in vedere ca nu prea au fost folosite efecte speciale in film?
L. M.: Am avut momente de slabiciune, trebuie sa recunosc. Asta a fost cel mai mare pericol al proiectului de altfel, pericolul de a ne inmuia, de a fi incapabili sa ne facem treaba. Pot sa va asigur ca se prea poate sa nici nu fi nevoit sa fii actor si avand experienta vizitarii Auschwitzului cu vreo 10 - 15 ani in urma - orice om care, de exemplu, se duce pana acolo si propun tuturor sa faca acest lucru, nici macar nu este atat de departe, precum credem noi in creierul nostru - te atinge o stare. Pe mine, de exemplu, pe vremea aia, acolo, si vorbesc de vizita mea la Auschwitz, aveam niste sentimente... nu puteam sa dorm noaptea. Tot ceva de genul asta si la filmari. Cand esti pus intr-un spatiu care seamana izbitor si cand stii povestea si esti documentat, n-are cum sa nu te atinga. N-a fost usor, trebuie sa recunosc. Dar am avut un regizor (László Nemes, n.r.) care si-a facut foarte bine treaba, care a venit cand a simtit acele momente, la oricare dintre noi, si ne explica, chiar aveam nevoie, ca nu lucram din emotii posttraumatice, suntem acolo in mijlocul iadului si acolo trebuie sa facem cumva ca aceste caractere sa functioneze.
Rep.: Caracterele au functionat si filmul si-a luat zborul dupa Festivalul de la Cannes, dupa cum ati spus. Dumneavoastra cat de mult v-ati luat zborul dupa aceasta pelicula? Stiu ca intre timp ati lucrat si la alte pelicule. Ce oferte ati mai primit, in ce va mai vedem?
L. M.: Deja de cand am terminat acest film am avut sansa sa particip si la alte proiecte. Trebuie sa recunosc ca acum exista o atentie un pic mai marita si asupra lui Molnár Levente actorul. Sunt scenarii pe care le citesc.
Rep.: Ati primit oferte si din strainatate? Puteti sa ne spuneti mai multe?
L. M.: Da, sunt proiecte despre care discutam. Sa vedem. Cand le facem, vom afla.
Rep.: A venit Pedro Almodóvar sau altcineva cu o oferta? S-a ajuns la nivelul acesta dupa "Fiul lui Saul"?
L. M.: Nu, n-a venit Almodóvar (rade, n.r.). Am avut sansa unor intalniri la care nu speram, dar nu simt, har Domnului, acea nevoie nebuna ca acum trebuie sa se intample ceva revolutionar si acum imediat... Imi doresc sa atrag schimbari in viata mea. Oricum se schimba ea, hai sa reusim sa ne adaptam la ea. Si nu doresc sa ma bag in monden, raspunzand cu nume.
Rep.: In cate tari a fost vandut filmul "Fiul lui Saul"?
L. M.: Cred ca in peste 60 de tari si teritorii, din Japonia pana in Statele Unite si din Africa de Sud pana in Finlanda. Mai peste tot a fost vandut, asta deja dupa Cannes. Pot sa zic fara falsa modestie ca a fost o adevarata batalie pe film.
Rep.: In momentul acesta la ce lucrati?
L. M.: Sunt angajat la Teatrul Maghiar de Stat de la Cluj. Acolo am trei spectacole pe care le joc, un spectacol al domnului Gábor Tompa, un spectactacol de-al domnului Silviu Purcarete si un spectacol al domnului Michal Dočekal.
Rep.: Dar in cinematografie, aveti vreun proiect in derulare?
L. M.: Tocmai ce am terminat, nu demult, un alt proiect, in Ungaria. Vara trecuta am facut un alt proiect. Acum suntem in faza aproape sa porneasca un alt proiect, in aprilie.
Continuarea interviului pe Mediafax.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1181 (s) | 35 queries | Mysql time :0.020384 (s)