News Flash:

Gustari care iti fac rau seara

31 Martie 2011
1337 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6686 RON (0.0000)
USD: 4.0026 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Gustarile de seara pot fi de vina pentru lipsa somnului si cresterea in greutate.

Potrivit unui studiu al Wake Forest University, adultii mai tineri de 40 ani care au dormit maximum 5 ore pe noapte pe o perioada de un an, au castigat mai multa grasime abdominala decat cei care au dormit 6-7 ore.

Dar care sunt aceste gustari care iti fac rau si cum iti poti schimba dieta astfel incat nu numai sa arzi calorii zi si noapte, ci sa fii si mai sanatoasa? Sa aflam!

Cea mai rea cina tarzie – coaste de vita

220 g contin 565 calorii si 33.5 g grasime, dintre care 13 g grasime saturata.

Daca mananci tarziu, evita carnea grasa. Aceasta se digera incet, iar atsa inseamna ca organismul trebuie sa ramana activ si in timpul noptii, in loc sa se odihneasca. In plus, doza mare de proteine va duce la secretia de tirozina, un aminoacid ce favorizeaza activitatea neuronala. Nu-ti doresti asta cand vrei sa dormi!

Daca totusi vrei carne, mananca pui sau curcan. Triptofanul continut in ele favorizeaza secretia de serotonina, un compus ce joaca un rol important in reglarea ciclurilor somnului.

In loc de coaste de vita, mananca deci un sandvis cu pui fript, cu doar 400 calorii si 15 g grasime (3 saturata).

Cel mai rau desert tarziu – inghetata cu ciocolata

1 portie contine 510 calorii, 31 g grasime (20 g saturata) si 40 g zahar.

Cel mai rau lucrur pe care-l poti pune in gura inainte de culcare este zaharul. El e energie pura, pe care organismul o arde imediat, dar ii e greu sa faca asta daca tu dormi. Asa ca in loc sa-l arda, il va depozita sub forma de grasime. Dar exista destule dulciuri pe lumea asta, de ce am ales atunci inghetata cu ciocolata ca fiind cea mai rea? Pentru ca ciocolata contine cafeina, care iti va alunga si somnul.

Pentru a te bucura de un dulce, incearca in schimb iaurtul cu fructe si seminte (nuci). Bananele contin melatonina, hormon ce ajuta la reglarea ritmului circadian.

Inlocuieste inghetata cu 1/2 cana iaurt degresat, 1 banana taiata felii si 2 linguri seminte, cu un continut de 257 calorii, 6 g grasime (2 g saturata) si 26 g zahar.

Cea mai rea bautura tarzie – ceaiul negru indulcit

O cana de ceai negru indulcit cu 1 lingurita zahar contine 70 calorii, 0 grasimi si 12.5 g zahar.

Desigur, ceaiul negru e o alegere mai buna decat cafeaua neagra, si poti reduce caloriile la jumatate daca adaugi miere in loc de zahar. Dar e foarte posibil ca peste o ora sa nu poti adormi din cauza lui. Ceaiul negru contine intre 40 si 120 mg cofeina – jumatate fata de cafea. Optiunea mai buna? Ceaiul Rooibos! Acest ceai rosu nu contine nici cafeina si e dulce in mod natural – deci nu e nevoie sa adaugi zahar sau miere. In plus, el contine antioxidanti ce scad hipertensiunea si intaresc functia imunitara.

Asadar, in loc de ceai negru indulcit, incearca ceaiul Rooibos neindulcit, cu 0 calorii, 0 grasimi si 0 zahar.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0912 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023925 (s)