News Flash:

Greseala de la micul dejun care te ingrasa – Din cauza ei nu poti pierde kilogramele in plus!

23 Februarie 2018
209 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (+0.0040)
USD: 3.9517 RON (-0.0226)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Iti incepi ziua cu o portie de iaurt cu cereale integrale, cateva fructe si un pahar mare cu suc de portocale? Ai toate motivele sa te mandresti cu un mic dejun extrem de sanatos. Atunci, de ce ti se pare ca acumulezi kilograme cat vezi cu ochii si ca ti se face foame instantaneu?

Se pare ca ultimele studii te contrazic, considerand ca, in loc sa ai o alimentatie echilibrata si sanatoasa, comiti o greseala care te va ingrasa! Citeste mai jos, pentru a intelege de ce iaurtul cu ovaz, fructele si cerealele pot fi, de fapt, dusmanul tau!

Greseala pe care o comiti la micul dejun: excesul de carbohidrati
Teoria care a marcat lumea nutritiei pana acum ceva vreme ne incuraja sa consumam carbohidrati cat mai devreme, dimineata, pentru ca acestia sa nu fie transformati in depozitele de grasime care ne bantuie cosmarurile.

Iata ca noi cercetari vin sa contrazica aceasta realitate, afirmand ca inceputul zilei este cel mai prost moment pentru a da iama in carbohidrati: adio, fructe, croissante sau baghete apetisante la prima ora!

De la ce baza pleaca aceste noi teorii? Se pare ca nivelul de cortizol si de grelina atinge cote maxime in organism la primele ore ale diminetii. Aceasta enumerare nu iti spune nimic?

Sa le luam pe rand: cortizolul sau hormonul stresului este accelerat in situatiile in care te enervezi, dar nu are doar o conotatie negativa. El controleaza si nivelul de proteine, grasimi si carbohidrati si elibereaza acizi grasi si zaharuri in sange, care vor alimenta organismul cu energia necesara, fara a propulsa acul cantarului la valori nedorite.

Atunci cand nu este multiplicat artificial de alimentatia deficitara, ci este produs in mod natural, dimineata, cortizolul ne ajuta sa ardem grasimile.

Mai departe, zorii zilei sunt si momentul preferat al grelinei, hormonul foamei. Acesta incepe sa fie secretat in timpul noptii si isi atinge nivelul maxim dimineata. Grelina te trezeste, iti ofera energie si iti aminteste ca trebuie sa mananci, dar contribuie si la sinteza hormonului de crestere, esential in metabolism. Impreuna, acestea incurajeaza arderea grasimilor. Numai vesti bune!

In momentul in care ne alimentam organismul cu carbohidrati, toata aceasta ecuatie este „distrusa”. Carbohidratii sunt utilizati primii pe post de energie, denaturand astfel arderea grasimilor.

Mai departe, fara indoiala iti este familiara senzatia de dependenta provocata de carbohidrati. Din cauza ei nu ne putem abtine de la dulce si nici nu ne lasa inima sa abandonam o punga de chipsuri altfel decat goala.

Care este explicatia? Carbohidratii determina cresterea nivelului de glucoza din sange. Aici intervine insulina, care transporta „dulcele” in celule.

Cu cat nivelul de carbohidrati ingerat este mai mare, cu atat productia de insulina creste, ceea ce va duce la instalarea senzatiei de foame, la numai 2-3 ore dupa ce ai mancat: insa nu orice fel de foame, ci o pofta nebuna de carbohidrati. Apetitul creste, iar acest cerc periculos devine tot mai mare si mai coplesitor!

Cum corectezi greseala de la micul dejun
E simplu: inlocuiesti carbohidratii cu o masa bogata in proteine. Este concluzia la care au ajuns mai multe studii, intre care cel condus de cercetatorii de la Universitatea Missouri, care afirma ca un mic dejun bogat in proteine va reduce per ansamblu senzatia de foame pe timpul zilei si va „stinge” apetitul.

Pentru a scadea in greutate, ouale, semintele, fructele cu coaja lemnoasa, carnea slaba, somonul, branzica de vaci si iaurtul sunt alegeri pe care ar trebui sa le faci de acum inainte. Iata cum mic-dejunul campionilor, omleta cu bacon, este pe cale sa „sfarame” dragostea pentru patiserie a francezilor.

Nu comite greseala de a crede ca de acum inainte te poti rasfata cu omleta cu carnati la fiecare mic dejun, sub „scutul” invincibil al proteinelor. Nu a spus nimeni ca grasimile sunt admise in aceasta ecuatie, cel putin nu in exces!

Mai departe, trebuie sa fii constienta si de faptul ca teoriile contradictorii ale oamenilor de stiinta nu ar trebui sa iti guverneze viata. Daca micul tau dejun contine carbohidrati, dar in combinatie cu proteine (fructe cu iaurt grecesc, de exemplu, sau oua cu paine de secara), iar tu te simti excelent dupa ce il consumi si iti pastrezi o greutate echilibrata, nu ai absolut niciun motiv sa renunti la el!

Tu ce parere ai? Comiteai pana acum aceasta greseala la micul dejun, de a exagera cu consumul de carbohidrati?

Sursa: www.divahair.ro

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0686 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012604 (s)