News Flash:

Fibrele solubile, benefice pentru inima

25 Iunie 2011
931 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6618 RON (0.0000)
USD: 4.0162 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Fulgii de ovaz sunt foarte buni pentru inima, multi nutritionisti recomandand sa iti incepi ziua cu asemenea cereale. Asta se intampla datorita faptului ca ei contin fibre solubile, o substanta care ajuta inima sa reduca nivelul colesterolului "rau", numit si LDL.

Cercetarile arata ca odata crescuta cantitatea de fibre consumate, vei preveni bolile cardiovasculare sau le vei ameliora, in cazul in care deja te confrunti cu asa ceva.

Si diabetul poate fi prevenit astfel, de beneficii profitand atat copiii, cat si adultii. Potrivit Huffington Post, un studiu din 2009 arata ca micutii ce au o alimentatie bogata in fibre solubile sunt feriti de boli cronice in viitor, inclusiv cancer.

Ce sunt exact fibrele solubile si cum actioneaza ele

Fibra este o parte dintr-o leguma sau un fruct pe care corpul tau nu o poate digera. Calatoreste prin stomac, intestinul subtire si colon, iesind din corp intacta. Exista doua feluri de fibre, ambele fiind bune pentru sanatate. Cele insolubile, care nu se dizolva in apa, fiind bune pentru combatarea constipatiei, ele gasindu-se in grau, nuci si alte vegetale, si fibrele solubile. Cele din urma, asa cum arata si numele, se topesc in apa, formand o substanta ca un gel. Le poti gasi in fasole, orz, seminte, dar si in anumite fructe si vegetale.

Specialistii nu si-au dat seama exact cum actioneaza fibrele solubile asupra colesterolului, dar cred ca acestea au efectul unui burete, captand micile depuneri de saruri biliare si eliminandu-le. Acest fapt ajuta si la reglarea aciditatii corpului, impiedicand acizii biliari sa se intoarca in ficat. Ca rezultat, ficatul trebuie sa produca unii noi, ceea ce scoate colesterolul din circuitul sanguin.

Alte beneficii

Fibrele solubile scad si nivelul trigliceridelor - grasimi din sange care pot duce la bolile de inima. Potrivit unui studiu din 2010, acestea reduc si tensiunea si regleaza cantitatea de zahar din sange. Prin incetinirea absorbtiei de zahar de catre organism este prevenit diabetul de tip 2. In plus, aceste fibre-minune par sa intareasca si sistemul imunitar.

Alimente cu fibre

Oamenii trebuie sa isi mareasca aportul de fibre consumate, atat solubile, cat si insolubile. In medie, o femeie trebuie sa isi ia 28 grame de fibre zilnic din alimentatie, un barbat in jur de 36 grame, iar un copil in jur de 14 grame la fiecare 1.000 calorii din dieta.

Cel putin 5-10 grame din aceste fibre trebuie sa fie solubile daca vrei sa ai beneficii maxime. Asta se traduce in aproximativ 1 cana si jumatate de fulgi de ovaz pe zi si un fruct, in special mere sau banane.

Daca nu iti place ovazul, poti apela la pere, citrice, mazare sau fasole, care sunt o sursa la fel de buna. Evita alimentele procesate, precum sucurile de fructe din comert. Poti apela la batoane speciale, dar intotdeauna hrana naturala este cea mai buna.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

alte beneficii
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0936 (s) | 34 queries | Mysql time :0.024456 (s)