News Flash:

Fereste-te de alimentele asa-zis sanatoase

16 Februarie 2011
1144 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6478 RON (-0.0072)
USD: 4.0820 RON (-0.0247)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Unele alimente dau impresia, atat prin informatiile de pe ambalaj, cat si prin reclama, ca sunt sanatoase, dar nu fac decat sa saboteze straduinta ta de a manca sanatos si de a te mentine sau slabi, in principal deoarece sunt bogate in zahar, sodiu si grasimi. In cele mai multe cazuri insa, un aliment este disponibil in mai multe variante, unele dintre acestea putand fi si benefice.

Iata cateva variante neindicate ale unor alimente si ce alegeri sunt de preferat, potrivit RealSimple.

1. Batoanele energizante

Multe dintre acestea contin faina alba imbogatita, sirop de porumb bogat in fructoza (sau alti indulcitori), grasimi saturate si putine fibre. In plus, adauga cam 300-400 de calorii la cele zilnic consumate, ceea ce este destul de mult.

Daca vrei neaparat un baton energizant, opteaza pentru unul care are 200-300 de calorii, in cazul in care il mananci in locul unei mese (desi nu este chiar recomandat), si pentru unul de 150 de calorii, in cazul in care il consumi ca si gustare.

De asemenea, foarte important este sa citesti lista de ingrediente si sa alegi unul care sa aiba cat mai putine, iar printre primele sa se afle diferite tipuri de cereale integrale - orez brun, faina integrala de ovaz sau grau.

In plus, opteaza pentru cel putin doua din urmatoarele cerinte: sa aiba mai putin de 15 grame de zahar, mai putin de 2 grame de grasimi saturate, cel putin 3 grame de fibre si cel putin 5 grame de proteine. Daca nu gasesti un baton cu atat de multe proteine, il poti combina cu un pahar de lapte dulce cu continut scazut de grasime sau cu o felie de branza cu continut scazut de grasime.

Pentru a alege o varianta indicata nu trebuie sa citesti etichetele mereu; este suficient sa studiezi o data ofertele de pe piata, sa alegi si apoi vei sti ce sa cumperi.

2. Cocteilurile

Problema in privinta acestora apare atunci cand principalul ingredient este sucul de fructe care are calorii (si vitamine), dar fara fibrele din fruct.

In plus, unele cocteiluri au adaos de zahar, ajungandu-se astfel la un continut caloric de 400-600 de calorii, adica aproximativ cat o masa principala. Iar cocteilul nu iti va tine de foame prea mult timp. De aceea, pentru a te bucura si de vitamine si de fibre, cel mai indicat este sa mananci fructul intreg, eventual in combinatie cu un iaurt cu continut redus de grasime.

De asemenea, poti sa iti faci si un cocteil, dar dietetic. Un exemplu ar fi acesta: o jumatate de ceasca de iaurt cu continut redus de grasime, o jumatate de ceasca cu lapte dulce degresat, o portie dintr-un fruct (cum ar fi o ceasca cu mure sau o banana) si o lingura cu seminte de in, toate amestecate intr-un blender.

3. Bauturile vitaminizate sau cele pentru sportivi

Acestea, ca si alte bauturi indulcite, sunt periculoase in special din cauza adaosului mare de zahar, cantitati prea mari din acesta marind riscul de a dezvolta afectiuni cronice cum ar fi boli cardiovasculare sau diabet.

Pentru a le evita, cauta variante neindulcite cu zahar, ci cu indulcitori artificiali care au zero calorii (dar evita oricum sa ii consumi des deoarece nici acestia nu sunt prea sanatosi).

4. Alimentele fara grasimi

Acestea sunt in principiu bune, dar numai atata vreme cat ai grija sa oferi totusi organismului si grasimile de care are nevoie, sanatoase (sunt absolut esentiale pentru sanatate - reduc riscul de afectiuni cardiovasculare si imbunatatesc starea de spirit, in special), si atata vreme cat nu consumi cantitati foarte mari din ele.

Insa, de regula, multe persoane vad alimentele fara grasimi ca pe unele din care au voie sa manance nelimitat, ceea ce este gresit, deoarece, in cazul multora dintre ele, exista un plus de zahar sau sodiu pentru a compensa gustul pierdut din pricina absentei grasimilor.

In plus, uneori este mai satioasa si gustoasa o prajitura cu grasimi decat cateva fara, si te ajuta si sa rezisti tentatiei de a manca in exces. De asemenea, decat sa consumi un sos pentru salata fara grasimi (cumparat), care are cantitati mari de zahar si sare, mai bine amesteca doua lingurite de ulei de masline cu suc de lamaie si pune-le peste salata.

5. Unele salate

In special cele de la restaurant sunt extrem de bogate din punct de vedere caloric deoarece au tot felul de adaosuri - branza grasa, bacon, sosuri foarte grase, crutoane. O astfel de salata poate ajunge si la 1.000 de calorii, ceea ce este foarte mult daca iei in cosiderare necesarul zilnic de calorii, de care astfel poti avea parte la o singura masa.

De aceea, cel mai bine este sa alegi salatele cat mai simple, care au in principal legume si eventual putina branza. Iar sosul cere-l separat si foloseste doar cat ai nevoie.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

2 cocteilurile
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1096 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018154 (s)