News Flash:

Dieta volumetrica: cum sa slabesti sanatos minim un kilogram pe saptamana

7 Mai 2018
554 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7142 RON (+0.0061)
USD: 4.1491 RON (+0.0114)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Studiile din numeroase tari au demonstrat ca oamenii tind sa manance acelasi volum de alimente in fiecare zi, indiferent de numarul de calorii al acestora. Deoarece unele alimente sunt mai putin dense caloric decat altele, dieta volumetrica se bazeaza pe principiul ca poti consuma mai putine calorii fara a consuma mai putina mancare. Alimentele care au un continut scazut de calorii, dar cu volum mare, te ajuta sa te simti satul, iar asta in timp ce tu scapi deja de kilogramele suplimentare.

Inventata de Barbara Rolls, profesor de nutritie la Penn State,  dieta “Volumetrics” este mai mult concentrata pe densitatea calorica a alimentelor si este flexibila cu felul in care iti alcatuiesti meniurile.

Ce alimente ai voie sa mananci in dieta volumetrica?
Invatand cum sa reduci numarul de calorii al meselor, vei putea face alegeri care sa combata foamea. Alimentele sunt impartite in patru grupe mari:

1. Alimente cu densitate calorica foarte mica: fructe, legume, lapte fara grasimi si zeama de supa.
2.  Alimente cu densitate calorica mica: fructe si legume amidonoase, quinoa, cartofi dulci, cereale, carne slaba, leguminoase si mancaruri mixte cu continut scazut de grasimi, cum ar fi fasolea sau spaghetele integrale.
3. Alimente cu densitate calorica medie: carne, branza, pizza, salata, paine, covrigi, inghetata si prajituri, cartofi copti etc.
4. Alimente cu densitate calorica mare: cartofi pratiti, biscuiti, chipsuri, bomboane de ciocolata, nuci, unt si ulei.

Cum functioneaza dieta volumetrica?
Primul pas in aceasta dieta va fi sa alegi cat mai multe alimente din primele doua grupe. De asemenea, atunci cand alegi alimente din categoriile trei si patru va trebui sa fii atenta la dimensiunea portiilor.

Fructe si legumele sunt sunt ideale, deoarece te vor satura fara sa creasca numarul caloriilor din dieta ta. Un kilogram de morcovi cu densitate scazuta, de exemplu, contine aceeasi cantitate de calorii ca si 30 g de arahide.

Dieta volumetrica nu recomanda saritul peste mese, ba chiar recomanda sa servesti toate mesele, adica micul dejun, pranzul, cina, doua gustari si desert. Strictetea dietei depinde doar de tine, principala linie pe care trebui sa o urmezi este sa alegi din lista de alimente mai slabe caloric, ori de cate ori poti, pe parcursul intregii zile. Gandeste-te mereu unde poti inlocui un aliment din categoria patru, de exemplu cartofii prajiti, cu un aliment din categoria unu sau doi (de exemplu, un cartof dulce copt).

Alimentele bogate in apa joaca un rol important in dieta volumetrica, deoarece apa mareste greutatea alimentelor, dar fara a veni cu calorii suplimentare. Zeama de supa (80-95% apa), fructele si legumele (80-95% apa), iaurtul (75% apa) si, da, pastele (cu 65% apa) se numara printre cele mai bune decizii.

De asemenea, poti manca din plin alimente similare ca textura si servire cu ceva de care iti e pofta: spre exemplu, betisoare de morcovi cu hummus, in loc de chipsuri cu sos de branza. Iar daca intr-adevar iti e pofta de alimente din a patra categorie, echilibreaza-le pe parcursul zilei cu alimente corect alese.

Ce cheltuieli poti avea cu dieta volumetrica?
Specificul acestei diete este suficient de permisiv ca sa nu necesite investitii mai mari decat in mod obisnuit. Nu ai nevoie de cine stie ce alimente exotice: legumele si produsele de la piata sunt perfecte. Poti incropi o masa din orice ai in frigider, atata timp cat ti-ai facut piata cu gandul la dieta volumetrica.

Vei pierde in greutate cu dieta volumetrica?
Toate studiile sunt de acord ca  da. In general, dietele bogate in alimente cu calorii putine ajuta fata gres la pierderea in greutate.

Intr-un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica in 2007, cercetatorii au repartizat in mod aleatoriu doua feluri de diete, pentru 97 de femei obeze. O dieta era cu continut scazut de grasimi, iar alta era o dieta cu continut scazut mai mic de calorii, in care primordiale erau fructele si legumele. Dupa un an, ambele grupuri au pierdut in greutate, dar femeile aflate la dieta cu fructe si legume au pierdut si mai mult: 14 kg, comparativ cu 11 kg in celalalt  grup. Cercetatorii au considerat dietele cu densitate redusa de energie o modalitate eficienta de a reduce kilogramele si de a iti mentine greutatea.

O revizuire a 13 studii publicate in aprilie 2016 in revista Nutrients a constatat o legatura semnificativa intre alimentele cu densitate redusa de energie si reducerea greutatii corporale. In octombrie, un alt studiu publicat online in Jurnalul European de Nutritie a analizat modelele consumului de alimente la peste 9500 de adulti. Persoanele in deita carora existau cantitati mai mari de alimente cu densitate redusa a energiei aveau IMC mai mici, dimensiuni mai mici ale taliei si erau mai putin susceptibile de a ajunge obeze.

(Sursa studiilor: http://health.usnews.com)

Cat de usor este sa tii dieta volumetrica?
Este un regim usor de tinut si ingaduitor cu toata lumea, inclusiv cu vegetarienii. Senzatia de foame va fi aproape inexistenta, pentru ca ai trei mese pe zi si doua gustari, ba chiar si deserturi. Accentul se pune pe realizarea unei imbunatatiri inteligente si durabile a obiceiurilor alimentare,  doar prin reducerea densitatii calorice zilnice.  Alcoolul este acceptat, dar in mod moderat si nu mai mult de un pahar pe zi pentru femei si doua pentru barbati, in schimb va trebui sa le scazi din numarul de calorii zilnice.

Pentru retete, in cartile despre dieta volumetrica poti gasi sute de sfaturi pentru aperitive, supe, sendvisuri, paste si mancaruri vegetariene, create special pentru pentru a reduce densitatea de energie din fiecare fel de mancare. Vei invata treptat si cum sa reduci densitatea energetica din diverse meniuri. De exemplu, in locul macaroanelor cu branza, poti folosi paste fainoase de grau integral, branza cu continut scazut de grasimi si in completare o portie de legume.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0977 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012561 (s)