News Flash:

Dieta revolutionara cu carbohidrati

10 Iunie 2011
816 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6670 RON (-0.0001)
USD: 4.0662 RON (+0.0105)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Timp de multi ani carbohidratii au reprezentat un nutrient blamat, considerat a fi "rau", mai ales pentru curele de slabire (multe diete implicau un continut redus de carbohidrati). De curand insa, specialistii au descoperit ca acestia te pot ajuta chiar sa dai jos din kilograme.

Vestea e buna, mai ales ca acesti carbohidrati sunt extrem de gustosi. Numai gandul la paine proaspat coapta sau cartofi noi cu unt te poate face sa uiti de cura de slabire.

Conform Daily Mail, nu toti carbohidratii sunt "rai", dupa cum arata numeroase studii recente. Unii contin o substanta numita amidon rezistent care, consumata in anumite cantitati, incurajeaza pierderea in greutate.

Gasit in alimente ca banane, ovaz, fasole si cartofi, amidonul rezistent este denumit in acest fel deoarece pare sa reziste digestiei - trece prin aparatul digestiv aproape intact, producand acizi grasi care stimuleaza enzimele ce topesc grasimea (in special din zona abdominala), mentinand masa musculara si stimuland hormonii responsabili cu satietatea (te simti satul mai mult timp).

Rolul si puterea amidonului rezistent au fost descrise recent intr-o carte care a facut furori in Statele Unite ale Americii si care a ajuns si in Europa - "The Carb Lover's Diet" ("Dieta iubitorilor de carbohidrati"), scrisa de editorul Ellen Kunes si de dieteticianul Frances Largeman-Roth.

Cartea cuprinde un plan de alimentatie revolutionar care, potrivit autorilor, garanteaza o slabire rapida si de durata. Ei citeaza peste 200 de studii realizate de universitati respectate din intreaga lume, care arata ca amidonul rezistent suprima apetitul si stimuleaza metabolismul.

Spre exemplu, un studiu arata ca cei care au consumat amidon rezistent la o masa au mancat cu 10% mai putine calorii a doua zi deoarece simteau o senzatie mai putin intensa de foame.

O alta cercetare a relevat faptul ca acest tip de amidon mareste activitatea enzimelor care ard grasimea si o reduce pe cea a celor responsabile cu stocarea grasimii. Astfel, se pare ca, daca adaugi ceva amidon rezistent la micul dejun, este suficient pentru ca organismul sa topeasca mai multa grasime - iti permite sa arzi cu aproape 25% mai multe calorii pe zi. In plus, vei manca mai putin, deoarece aceasta substanta te face sa te simti mai satul.

Mai exact, in medie, majoritatea oamenilor consuma aproximativ 4,8 grame de amidon rezistent pe zi, dar autorii cartii mentionate considera ca majorarea aportului pana la 10-15 grame pe zi este suficienta pentru a declansa o schimbare, fiind o cale simpla catre scaderea in greutate.

Iata, concret, cateva reguli care te ajuta sa slabesti rapid:

1. Consuma cel putin 1 gram de amidon rezistent la fiecare masa si ai grija sa consumi 10 grame in intreaga zi.

2. La pranz si cina asigura-te ca acest amidon acopera un sfert din farfurie, celelalte trei sferturi trebuind sa contina carne slaba, lactate cu continut scazut de grasime, fructe si legume.

3. Evita indulcitorii artificiali deoarece mai multe studii au aratat ca pot stimula poftele pentru alimente dulci.

4. Ia cel putin o gustare pe zi pentru a preveni mancatul in exces.

5. Nu sari peste mesele principale ale zilei - un program regulat in acest sens mentine glicemia cat mai constanta si tine foamea sub control.

6. Nu tine alimente tentante (bogate din punct de vedere caloric si nesanatoase) in casa (iti vei pierde mai usor controlul).

7. Bea opt pahare a cate 240 de mililitri cu apa pe zi (nu consuma lichide care au calorii).

8. Nu manca pe fuga si nu fa alta activitate in timp ce mananci, adica nici macar la televizor nu privi (in caz contrar esti mai expus riscului de a nu fi atent la ce si cat mananci). De asemenea, mesteca mai mult timp alimentele si foloseste vase mai mici decat de obicei.

Iar potrivit cartii mentionate mai sus, iata si care sunt alimentele cu un continut ridicat de amidon rezistent si cate grame din aceasta substanta contin ele:

1. O banana mai verde - 12,5 grame de amidon rezistent (sunt alimentele cu cel mai mare continut de amidon rezistent);
2. O banana coapta - 4,7 g;
3. Ovaz negatit (50 de grame) - 4,6 grame de amidon rezistent;
4. Fasole cannellini (125 grame) - 3,8 grame (in general, fasolea contine mult amidon rezistent, cam jumatate din cantitatea de amidon care se gaseste in orice tip de fasole);
5. Linte gatita (100 de grame) - 3,4 grame;
6. Un cartof gatit si racit - 3,2 grame;
7. Paste din cereale integrale (150 de grame) - 2 grame;
8. Paste din faina alba, gatite si racite (150 de grame) - 1,9 grame;
9. Cartof fiert in coaja - 1,8 grame;
10. Orez brun gatit (100 de grame) - 1,7 grame;
11. Mazare congelata (75 de grame) - 1,6 grame;
12. Fasole neagra, gatita (125 de grame) - 1,5 grame;
13. Cartof copt in coaja - 1,4 grame;
14. Fulgi de porumb (25 de grame) - 0,9 grame.
15. O felie de paine integrala - 0,3 grame.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

amidon rezistent reguli
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1059 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019767 (s)