News Flash:

Dieta postului de doua zile sau dieta 5:2 te ajuta sa scazi in greutate

16 Mai 2018
371 Vizualizari | 0 Comentarii

Michael Mosley, un jurnalist instruit ca doctor la Spitalul Regal gratuit din Londra, si Mimi Spencer, jurnalista si scriitoare, au elaborat un program pe baza dovezilor stiintifice cum ca taierea semnificativa a caloriilor timp de doua zile pe saptamana ajuta la pierdea in greutate , reducand in mod special din grasime, si la reducerea riscului de a suferi de o serie de boli cronice.

Cei doi au publicat metoda postului intermitent in cartea lor "The FastDiet", revizuita si actualizata ultima data in 2015. Ei spun ca, atunci cand tii post intermitent, pacalesti corpul, care crede ca te afli intr-o perioada de foamete, caz in care apeleaza la depozitele din grasimi pentru arderea energiei.

Cum functioneaza Dieta 5:2?
Acest tip de alimentatie este  denumit dieta 5:2 pentru ca se mananca in mod normal timp de cinci zile pe saptamana si in alte doua zile, neconsecutive, ale saptamanii, se reduc caloriile la aproximativ 25% din cantitatea normala. Barbatii consuma doar 600 de calorii in cele doua zile saptamanale de post, iar femeile isi limiteaza aportul la 500 de calorii. Acele calorii trebuie consumate cu intelepciune in zilele de post, altfel ai putea foarte rapid sa le „cheltuiesti” pe un pachet de biscuiti cu ciocolata.

Autorii dietei recomanda alimente bogate in proteine, cum ar fi pui, nuci si leguminoase fara coaja, pentru a reduce senzatia de foame. Mai poti manca si capsuni, morcovi sau alte alimente cu incarcatura glicemica mica. Acestea afecteaza cel mai putin nivelul zaharului din sange si al insulinei.

In zilele de post nu exista reguli specifice pentru masa. Teoretic, cantitatea mai mare de timp fara a manca este cea mai eficienta.  Daca poti, serveste doar o masa de 500 - 600 de calorii in acea zi sau doua mese, la o distanta de cat mai multe ore. Cu toate acestea, Mosley si Spencer sugereaza ca ca cea mai buna abordare este sa imparti cele 500-600 de calorii pe cateva gustari cu continut scazut de calorii.

In zilele de post, printre calorii ar trebui sa se afle 50 de grame de proteine bune, cum ar fi pestele alb gatit la aburi, puiul fara pielita si proteinele pe baza de plante, cum ar fi tofu, nuci, seminte, leguminoase si oua. Fructele si legumele vor juca un rol important in zilele de post, avand in vedere ca multe dintre ele au incarcaturi glicemice scazute, putine calorii si multe fibre si substante nutritive.
In celelalte cinci zile ale saptamanii, nu exista nici o limita de calorii si nici o hrana nu este limitata. Aceasta libertate nu inseamna totusi permisiunea de a manca in exces, pentru a compensa cele doua zile de post.

Variante ale dietei 5:2
Pornind de la planul realizat de Mosley si Spencer, au fost dezvoltate ulterior o serie de alte cercetari despre postul intermitent si efectele acestuia asupra productiei de leptina, a scaderii in greutate si a reducerii riscurilor de boala. Astfel, au existat si variante  care implica renuntarea la micul dejun sau cina, pentru a avea o fereastra de opt ore intre ultima masa luata si prima masa a zilei. De asemenea, o varianta de postire intermitenta este si postul complet timp de o zi sau doua pe saptamana, o varianta nerecomandata celor care au probleme de sanatate.

Cat pierzi in greutate cu Dieta 5:2?
Avand in vedere ca vei consuma in mod semnificativ mai putine calorii decat ar fi in mod normal in doua zile ale saptamanii, exista sanse sa scazi constant in greutate. Cu cat adopti mai mult timp acest obicei alimentar, cu atat scaderea in greutate va fi mai vizibila, promit autorii programului. 

Un studiu din 2013, realizat in revista Metabolism a constatat ca persoanele obeze care au introdus zile de post cu 5-600 de calorii in cadrul planurilor lor alimentare au pierdut in greutate si centimetri de la nivelul taliei, iar de asmenea si-au redus unii factori de risc pentru bolile cardiace.

Intr-un alt studiu, publicat in 2011 de Asociatia Americana pentru Cercetare a Cancerului, cercetatorii de la Centrul de Prevenire Genesis de la Spitalul Universitar din South Manchester, Anglia, au testat efectele a trei tipuri de diete asupra a 115 femei. O parte dintre ele au tinut postul cu continut scazut de calorii timp doua zile pe saptamana, iar o alta parte au tinut dieta mediteraneaana. Dupa patru luni, participantele care au urmat dieta 5:2 au pierdut in medie 9 kilograme, in timp ce femeile din dieta mediteraneana au pierdut in medie 5 kilograme.

Cat de usor este sa urmezi Dieta 5:2?
Persoanele care au deja probleme cu glicemia ar trebui sa se consulte cu medicul inainte de orice forma de postire. Pentru ceilalti, reducerea drastica a caloriilor in zilele de post poate reprezenta o mare provocare. Dar cum in alte cinci zile din saptamana nu exista restrictii, dieta este destul de confortabila pentru cei care nu sunt obisnuiti sa tina un plan alimentar.

Vei economisi destul timp in zilele cu calorii putine, mai ales daca alegi retete simple. Iti poti lua la pachet morcovi gata curatati si taiati felii, fructe sau alte legume care pot fi mancate rapid. Pentru o aprecierea corecta a numarului de calorii, foloseste calculatorul nostru de calorii si nutrienti.

Expertii in nutritie subliniaza importanta satietatii pentru a avea o stare de confort cu o dieta. Daca tii post doua zile pe saptamana, cu siguranta in acele zile nu vei avea o senzatie de satisfactie, cel putin la inceput. Dar acest lucru se va remedia pe masura ce te obisnuiesti cu dieta.

Nu uita de mersul pe jos, 30 de minute pe zi, si de miscare fizica: daca nu te simti in stare in cele doua zile de post, nu forta organismul. In schimb, pune exercitiile mai solicitante in zilele in care ai energie de consumat.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3888 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013667 (s)