News Flash:

Dieta antistres

26 Martie 2011
1567 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6669 RON (0.0000)
USD: 4.0761 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Din pacate, stresul a ajuns un fel de a fi, face parte din existenta noastra. Nu poti scapa, dar poti combate efectele stresului, asupra organismului. Cum? Prin alimentatie, miscare si momente de ragaz. 

Buna dispozitie. O stare de spirit pozitiva combate efectele stresului, dar mentine avantajele lui. Te pot ajuta o mana de migdale sau de fistic, nucile si bananele. Vitamina B, din aceste alimente, produce serotonina (un hormon care calmeaza), si te ajuta sa te relaxezi.

Consolideaza sistemul imunitar. Un sistem imunitar slabit creste riscul de bolilor virale. Antidotul il reprezinta brocoli, ardeiul gras, kiwi, capsunele si rosiile. Bogate in vitamina C acestea reduc efectele radicalilor liberi si sprijina sistemului imunitar. Mai mult, un studiu realizat in Germania si publicat de Psychopharmacology a aratat ca Vitamina C reduce nivelul stresului si normalizeaza tensiunea si nivelul cortizolului, in urma unei situatii stresante.

Calmeaza-te. Bananele, avocado, fasolea, porumbul, carne de curcan si cartofi, au efect relaxant, fiind bogate in potasiu si magneziu care relaxeaza activitatea cardiaca. Carnea de curcan are efect relaxant recunoscut. Acest tip de carne are un gen de aminoacid care incurajeaza secretia de serotonina. Spanacul prin aportul de magneziu, poate combate migrenele si senzatia de oboseala.

Asigura-ti un somn bun. Somnul linistit pe de o parte combatere efectele stresului, pe de alta ofera organismului capacitatea de a face fata cu bine momentelor de tensiune maxima. Laptele, iaurtul, linte, ovaz, seminte de bostan, spanac sau sfecla, detin secretul somnului odihnitor.

Nevoia de dulce. Stersul accentueaza nevoia de a manca dulce. In loc de bomboane, prajituri pline de calorii sau ciocolata, alege cartofi dulci. Satisfac nevoia de carbohidrati, abunda in betacaroten si alte vitamine, iar fibrele ajuta ca efectul sa fie de durata. O alternativa pot fi si caisele uscate bogate in magneziu.

Protejeaza-ti inima. Cum? Prin aport constant de acizii grasi omega 3. Un studiu publicat in Diabetes & Metabolism, arata ca somonul, nucile si uleiul de masline sunt antidoturi foarte eficiente pentru inima supusa la stres continuu.

Dieta de stres

Treci printr-o perioada stresanta? Alege combinatiile din meniul de stres, ca sa faci fata cu bine provocarilor.
Dimineata: Lapte, cereala integrale si un kiwi sau oua moi, putina carne de curcan si suc de portocale.
Gustare: O banana sau o mana de migdale
La pranz: Ton sau somon la gratar, cartofi fierti sau spanac, suc de portocale sau carne de curcan si cartofi dulci, salata de spanac si un mar.
Gustare: Un iaurt sau o mana de seminte de dovleac sau fistic.
La cina: Lapte sau iaurt, branza de vaci, mamaliga si ceapa, sau sparanghel si carne de pui, sau salata cu seminte si somon la gratar. Un dulce pe baza de lapte si oua.

Evita in zilele foarte tensionate: cafeaua, zaharul rafinat, ceaiul negru, alcoolul, grasimile animale, carnea de porc, fainoasele rafinate, preparatele industriale din carne, conservele (dar si legumele conservate prin fierbere, pentru ca sunt lipsite de orice valoare).
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dimineata gustare la pranz la cina cafeaua zaharul rafinat alcoolul
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1153 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019047 (s)