News Flash:

Depresia de iarna trece cu morcovi si mere

17 Februarie 2011
1086 Vizualizari | 0 Comentarii
Sfârsitul de iarna aduce cu el momente de slabiciune si melancolie care pot degenera în depresie. Cauzele sunt diverse, de la alimentatia saraca în vitamine, lipsa de miscare, pâna la stres si lipsa unui tel în viata. Dr. Violeta Pîrvu, medic specialist fitoterapie, va spune cum puteti depasi aceste momente.

Consumati hrana vegetala

Adoptati alimentatia naturala lacto-vegetariana, bogata în legume si fructe proaspete, leguminoase, sucuri naturale, salate, uleiuri vegetale naturale, seminte oleaginoase, lapte proaspat, miere.

Radacinoasele, pline de hormonul fericirii

Dieta bogata în serotonina, “hormonul fericirii”, are efecte benefice asupra psihicului. Mâncati lapte, brânza, banane, sfecla, alge verzi, ananas, cartofi, radacinoase (telina, morcovi, patrunjel) spanac, rosii, grâu integral.

Uleiurile esentiale va linistesc

Uleiurile esentiale de levantica, portocal, rozmarin, trandafir, bergamota sau neroli, au efecte sedative si linistitoare. Picurate în lampa de aromaterapie ori în cada de baie, ori luate intern cu miere de albine, au efecte foarte bune.

Levantica si valeriana, pentru relaxare

Plantele medicinale au efecte puternice de vindecare, fiind recomandate în functie de constitutia ayurvedica a pacientului. În acest sens se pot folosi: valeriana, roinita, salcâmul, levantica, sunatoarea, rozmarinul, anasonul, feniculul ori cardamomul. Tratamentul este de durata si va fi tinut sub supravegherea medicului.

Nu uitati de alimentele bogate în minerale

Dieta bogata în magneziu, acest mineral considerat “reglator al starilor de anxietate si depresie”, e importanta. Asadar, consumati rosii, mere, cacao, grepfrut, banane, curmale, porumb, cartofi, linte verde si rosie, usturoi, cereale integrale, nuci si seminte.

Purtati haine rosii

Culorile calde, cum sunt rosu, portocaliu, galben, verde, au impact pozitiv asupra starii psihice, îmbunatatesc tonusul psihic si mental si creeaza o stare de buna dispozitie. Se pot folosi becuri colorate, haine colorate, apa de baut pastrata în sticle colorate.

Faceti miscare

Exercitiile de relaxare, exercitiile respiratorii, posturile yoga. Practica regulata a acestor procedee ajuta persoana bolnava sa-si constientizeze profund emotiile si sentimentele si sa se debaraseze mai usor de emotiile negative neexprimate.

Vorbiti deschis despre problemele proprii

Cautarea cauzelor profunde ale bolii, care sunt ascunse în subconstient, este una din cerintele fundamentale ale terapiei. Astfel, discutia sincera si deschisa cu terapeutul este o necesitate de baza în tratament.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

faceti miscare
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0863 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021786 (s)