News Flash:

De ce nu slabesti? Iata cateva cauze la care nu te-ai gandit

20 Martie 2013
2052 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6586 RON (-0.0002)
USD: 4.1342 RON (+0.0279)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

In fiecare primavara, incurajate de soare si speriate de perspectiva de a ne etala (si in acest an) colaceii si celulitele pe plaja, pornim o noua cruciada anti-kilograme. Dar prea putine iesim invingatoare in aceasta lupta. Afla de ce nu slabesti!

Nu dormi suficient

O vorba din batrani spune ca somnul ingrasa. Ei, bine, e fix pe dos: lipsa de somn iti saboteaza lupta cu kilogramele in plus. Daca nu dormi suficient, metabolismul incetineste si asta influenteaza hormonii foamei - leptina si grelina. Leptina da creierului semnalul ca esti plina, in timp de grelina este semnalul ca ai nevoie de hrana. In lipsa somnului, nivelul de leptina scade si se secreta mai multa grelina. Ca atare, simti nevoia sa mananci mai mult.

Mananci zahar "ascuns"

Chiar si cerealele de tip fitness contin mult zahar. Citeste etichetele tuturor produselor pe care le cumperi. Daca vezi sirop de porumb, sucroza, glucoza, maltoza, fructoza, sirop de artar, melasa, miere, concentrat din suc de fruct, stai departe de produsele respective. Fereste-te si de mezeluri - contin foarte mult zahar (pe langa o multime de E-uri daunatoare pentru sanatate).

Numeri calorii, nu nutrienti

Sigur ca portiile tale trebuie sa fie mai mici, ca sa scapi de kilogramele in plus. Dar in cruciada ta anti-kilograme fereste-te sa devii obsedata de calorii. Concentreaza-te mai degraba pe calitate decat pe cantitate. Alege acele alimente bogate in nutrienti, chiar daca au mai multe calorii.

Esti expusa la xenoestrogeni

Suna stiintifico-fantastic, dar xenoestrogenii (hormonii straini corpului nostru, care se gasesc in plastic, fertilizatori, detergenti si cosmetice) ne ingrasa. Cand patrund in organismul nostru, bulverseaza mecanismele prin care corpul metabolizeaza anumite elemente si favorizeaza inmultirea celulelor de grasime (hiperplazie), carora le sporesc si capacitatea de a acumula grasime (hipertrofie). Foarte multe cercetari leaga cel mai comun estrogen sintetic, bisfenolul A (BPA) de obezitate.

Suferi de o dereglare hormonala

Sindromul polichistic ovarian, hipotiroidismul sau rezistenta la insulina pot fi motivul pentru care nu slabesti, desi faci efoturi. Incidenta acestor afectiuni in randul femeilor este din ce in ce mai mare. Inainte sa te deprimi ca acul cantarului nu se misca, mergi la medic, pentru niste investigatii de specialitate.

Nu mananci suficiente grasimi

Cand tii o cura de slabire, toate grasimile par rele. Insa acizii grasi esentiali sunt foarte importanti pentru corp - dupa cum o sugereaza si denumirea lor generica. Omega 3, 6 nu pot fi sintetizati de corp, asa ca ne bazam pe alimente precum pestele si uleiul de in, sau pe suplimentele alimentare, pentru a asigura portia necesara de grasimi bune. Studiile demonstreaza ca acizii grasi esentiali pot influenta apetitul nostru si ne determina sa mancam mai putin.

Corpul tau s-a programat

Asa numita set-point theory (dezvoltata de Joel Gurin si William Bennett in 1982) sustine ca organismul nostru este programat sa se mentina la o anumita greutate, la care, simplist spus, se simte si functioneaza bine. Autorii acestei teorii, care are foarte multi adepti, cred ca acesta este motivul pentru care curele de slabire nu functioneaza pe termen lung. Este foarte greu sa schimbi acest punct programat de catre organism si chiar in cazul in care slabesti spectaculos, prin dieta si exercitii fizice, mai devreme sau mai tarziu, corpul tau va tinde sa ajunga la aceleasi kilograme (si procentaj de grasime) pe care si le-a setat singur.

Ce spun psihologii

Sa scapi de kilogramele in plus este un proces intreg, nu o simpla actiune, iar acest lucru presupune planificare si pregatire pe termen lung.

Principalii vinovati cand esuam in lupta cu kilogramele?

Ne setam obiective nerealiste. Daca in martie cantaresti 80 de kilograme, este greu de crezut ca vei ajunge la 55 pana la sfarsitul lunii mai (sau daca vei ajunge, vei sfarsi, cel mai probabil, intr-un spital…)
Ne programam pentru esec. Daca ai mai trecut prin odiseea curelor de slabire si te pregatesti acum pentru o noua incercare, tii minte toate acele dati in care n-ai castigat. Iar asta te antreneaza din start pentru un nou esec.
Avem o relatie defectuoasa cu mancarea. Ne ingrasam pentru ca noi mancam mai mult decat consumam. Dar mancam mai mult decat avem nevoie din multe motive, de obicei de natura emotionala: suntrem stresati, deprimati, ne simtim neiubiti sau tensionati si apelam la alimente "de confort".
Ne simtim pedepsite. Desi obiectivul l-am setat singure, atunci cand cei de langa noi mananca "normal", noi ne simtim pedepsite ca suntem "la regim". Ca atare, mai devreme sau mai tarziu, vom incalca propriile noastre reguli, dupa care ne vom simti vinovate, ceea ce va atrage alta portie de hrana, pe post de pedeapsa pentru abatere si tot asa.
Nu avem o motivatie suficient de puternica. In aceasta privinta functionam ca un copil: facem ceva bun, asteptam laude. Uitam ca singure ne-am dat aceasta tema (daca ea ne-a venit de la sotul care ne face reprosuri ca ne-am cam ingrasat dupa nunta asta e alta poveste), si ne simtim frustrate cand efortul nostru nu e apreciat. Ca atare, daca slabim putin, dar nu primim laude/atentie, renuntam. Motivatia nu ar trebui sa vina din afara. Nu ar trebui sa asteptam laude si recompense, ci ar trebui sa ne automotivam in acest demers, pe care singure ni l-am asumat.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

primavara colaceii celulitele kilograme
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1323 (s) | 35 queries | Mysql time :0.037668 (s)