News Flash:

De ce este bine sa mananci oua

22 Aprilie 2011
1472 Vizualizari | 0 Comentarii
Acest aliment contine proteine de cea mai buna calitate si are toti cei noua aminoacizi esentiali. Si, desi ouale sunt considerate alimente comune, putini stiu ce beneficii extraordinare pot aduce atat sanatatii, cat si siluetei.

Fitbie.msn.com iti arata cinci motive pentru care este bine sa consumi oua.

1. Ouale nu fac colesterolul sa creasca foarte mult

Multi oameni se tem ca ouale duc la cresterea colesterolului insa, potrivit mai multor cercetari, un ou contine in medie 185 de miligrame de colesterol, iar limita maxima este de aproximativ 300 de miligrame de colesterol pe zi, deci poti consuma unul pe zi si sa te incadrezi in limita.

In plus, cantitatea de colesterol continuta de un ou este in scadere in ultimii ani, probabil deoarece hrana gainilor este mai buna, iar acestea fac mai multe oua - cu cat fac mai multe oua, cu atat cantitatea de colesterol pe ou este mai mica.

In plus, un studiu din 2008 arata ca persoanele care au consumat doua oua pe zi pentru a respecta un plan de slabit nu au avut parte de o crestere a nivelului de colesterol LDL ("rau"), dupa o perioada de trei luni.

2. Ouale te pot ajuta sa slabesti

Conform unui studiu realizat tot in 2008, adultii cu o greutate peste cea normala care au mancat doua oua la micul dejun (ca parte dintr-o dieta hipocalorica) au consumat mai putine calorii pe parcursul zilei, comparativ cu cei care au consumat aceleasi calorii dimineata, dar predominant din cornuri.

Dupa opt saptamani, cei care au avut dieta ce includea oua au pierdut cu 65% mai mult in greutate, iar in jurul taliei au slabit cu 34% mai mult fata de cei care au mancat cornuri la micul dejun.

3. Ouale te pot ajuta sa iti mentii greutatea

Adoptarea unei alimentatii bogate in proteine si cu un continut redus de carbohidrati te poate ajuta sa impiedici organismul sa acumuleze la loc kilogramele pierdute.

Un grup de cercetatori danezi a studiat adulti supraponderali care au pierdut cel putin 8% din greutatea corpului urmand cinci tipuri de diete. Cei care au respectat o dieta cu un continut ridicat de proteine, cu indice glicemic scazut, au pierdut in plus o jumatate de kilogram, dar cei care au urmat o dieta cu un continut redus de proteine, cu indice glicemic ridicat, s-au descurcat cel mai rau - au luat in greutate in medie 1,8 kilograme dupa sase luni.

Daca vrei un mic dejun bogat in proteine (si cu indice glicemic scazut) incearca un ou amestecat cu spanac si ciuperci.

4. Ouale iti ajuta muschii

Cei noua aminoacizi esentiali pe care ouale ii contin si proteinele de foarte buna calitate din acestea stimuleaza cresterea tesutului muscular. Galbenusul contine de asemenea vitamina B12 - esentiala pentru incordarea muschilor si arderea grasimii. In plus, ouale previn pierderea masei musculare odata cu inaintarea in varsta.

5. Ouale contin un nutrient rar

Potrivit celor mai recente cercetari, ouale contin 41 UI de vitamina D - cu aproximativ 64% mai mult decat in 2002, datorita schimbarilor facute in privinta hranei gainilor.

Acest lucru inseamna ca un ou poate oferi 10% din doza recomandata de vitamina D - un nutrient greu de obtinut deoarece se gaseste rar in alimente, formandu-se in special prin expunerea la soare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0711 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015534 (s)