News Flash:

De ce e necesar sa introduci in meniul tau zilnic si alimente crude

10 Ianuarie 2018
190 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6434 RON (-0.0049)
USD: 4.0320 RON (-0.0417)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Tot mai multi nutritionisti sustin, cu argumente solide, ca o dieta bazata preponderent pe alimente crude (fructe, legume, nuci si seminte) este mult mai sanatoasa decat dieta clasica, alcatuita in imensa majoritate din mancare gatita, procesata la temperaturi inalte. In acest sens, am sintetizat pentru tine cele mai importante argumente care sustin ca o dieta preponderent raw vegana reprezinta o alegere benefica pentru sanatatea noastra.

1.In anul 1930, la Institutul de Chimie Clinica din Lausanne (Elvetia), o echipa condusa de dr. Paul Kouchakoff (nominalizat pentru Premiul Nobel in 1945) a realizat o cercetare privind efectele alimentelor (gatite fata de cele crude) asupra sistemului imunitar. In urma acestei cercetari, s-a descoperit un lucru extrem de interesant: imediat dupa ingerarea alimentelor gatite, in organismul uman are loc o crestere semnificativa a numarului de globule albe (leucocite).De ce este acest lucru atat de interesant? Pentru ca leucocitele au ca rol neutralizarea factorilor agresori, cum ar fi infectiile, traumele sau expunerea la chimicale toxice.

Care este concluzia? Organismul uman reactioneaza imediat dupa consumarea alimentelor gatite la temperaturi inalte la fel cum o face atunci cand este expus la factori agresori, periculosi si toxici. Acest fenomen, numit initial de cercetatori leucocitoza digestiva, a fost rebotezat in concordanta cu efectele negative produse cu numele de leucocitoza patologica.

Cercetarea a mers mai departe si s-a studiat reactia organismului la ingerarea unor alimente crude, rezultatul fiind unul spectaculos: numarul de leucocite a ramas constant, neexistand nicio crestere a acestuia. Asadar, concluzionand, se poate spune ca mancarea procesata la temperaturi inalte nu este recunoscuta de organism drept hrana naturala si este tratata de acesta ca un element agresor si toxic, in timp ce hrana cruda, naturala, nu provoaca aceeasi reactie de autoaparare prin producerea unui numar crescut de globule albe.

Din pacate, desi aceste rezultate nu au putut fi contestate cu argumente valide, studiul nu a fost replicat niciodata de alti cercetatori si nu a condus la o schimbare de paradigma stiintifica in ceea ce priveste nutritia sanatoasa.

2 Alimentele gatite la temperaturi inalte isi pierd aproape in totalitate nutrientii, cu precadere enzimele atat de necesare unei digestii corecte si complete, dar si vitaminele vitale pentru buna functionare a organismului. Astfel, vitaminele solubile in apa (vitamina C si vitaminele complexului B – B1, B2, B3, B5, B6, B7 si B8) si cele solubile in grasimi (A, D, E si K), precum si mineralele, cu precadere calciul, magneziul, potasiul si potasiul, sunt in mare parte distruse. In schimb, prin consumarea fructelor, legumelor, nucilor si semintelor crude si proaspete, asa cum au fost create de natura, poti beneficia de toti acesti nutrienti absolut esentiali pentru sanatate.

3. Alimentele gatite sunt acide, avand, din aceasta cauza, un efect negativ asupra organismului. Mai exact, organismul este obligat sa mentina, in permanenta, un pH al sangelui cuprins intre 7,35 si 7,45, orice variatie a acestuia (prin scadere) conducand la probleme grave de sanatate, precum este acidoza metabolica.

De aceea, exista o serie de mecanisme foarte sofisticate si complexe prin care organismul realizeaza acest proces de homeostaza (echilibru), dar acest lucru se realizeaza, din pacate, cu costuri destul de mari pentru sanatate.

Astfel, pentru combaterea excesului de aciditate introdus in corp prin mancarea gatita, organismul se foloseste de calciul depozitat in oase si de functia excretoare a rinichilor, reusindu-se, in acest mod, eliminarea “cenusei acide”. Asadar, in urma acestui proces, organismul pierde o buna cantitate de calciu, consecinta fiind slabirea sistemului osos, si, in plus, rinichii ajung sa fie, in timp, grav afectati, prin aceasta suprasolicitare inutila la care sunt supusi sistematic.

4. Alimentele gatite la temperaturi inalte pierd gustul placut al ingredientelor crude si devin, practic, necomestibile in lipsa unui adaos semnificativ de sare, uleiuri sau alte astfel de ingrediente. In consecinta, ajungem sa consumam o cantitate mult prea mare de sare, cu multiple efecte negative asupra starii de sanatate, dar si de uleiuri nesanatoase, total lipsite de alti nutrienti (100% grasime), acestea fiind puternic procesate, deseori falsificate, nenaturale si inutile organismului. Ne putem pune, pe buna dreptate, o intrebare: oare ce ne spune despre o mancare faptul ca aceasta nu are gust decat prin adaugarea a numeroase condimente, desi este gatita prin folosirea unor alimente care in starea lor naturala (crude) au o savoare deosebita? Sa fie acest fel de alimentatie sanatoasa si naturala?

 5. Hrana gatita la foc poate fi cancerigena, fiind vorba de anumiti compusi periculosi care sunt dezvoltati in special in carnea gatita la temperaturi ridicate. De altfel, in anul 2015, Organizatia Mondiala a Sanatatii a catalogat carnea procesata ca fiind cancerigena, constatandu-se, dupa analizarea a 800 de studii realizate de 22 de experti din 10 tari ale lumii, ca un consum zilnic de numai 50 de grame de carne procesata creste probabilitatea imbolnavirii de cancer colorectal cu 18%.

6. Din cauza faptului ca este tratata de organism ca un corp strain, agresor, hrana gatita la temperaturi inalte ingreuneaza, oboseste si secatuieste de energie, iar acest lucru poate fi observat, cu usurinta, dupa fiecare masa, de fiecare dintre noi. In schimb, este la fel de lesne de constatat ca o masa alcatuita exclusiv din fructe si legume proaspete are, in mod aproape instantaneu, un rol revigorant si puternic energizant.

7. Ceea ce a reprezentat candva, pentru stramosii nostri, un mare avantaj (densitatea si bogatia calorica care caracterizeaza mancarea gatita) a devenit, de multe ori, in zilele noastre, un mare inconvenient, care conduce frecvent la acumularea de kilograme in plus. In schimb, hrana vie, raw vegana, care este mult mai saraca caloric, dar mult mai bogata in nutrienti, ajuta la dobandirea si mentinerea unei greutati corporale ideale.

 8. Adoptarea unui stil alimentar bazat pe hrana vie (raw vegana) are efecte extrem de pozitive in ceea ce priveste incetinirea procesului de imbatranire si pastrarea unui fizic placut si tanar pana la varste inaintate. De altfel, efectele asupra tenului si ale pielii, in general, devin vizibile imediat dupa adoptarea acestei diete (tenul se curata de acnee si de impuritati, fata devine supla, intinsa si luminoasa, cearcanele dispar etc.).

 9. O serie de specialisti din domeniul sanatatii sustin ca o dieta raw vegana, in special atunci cand este alcatuita din produse organice, poate fi factorul hotarator in stoparea si chiar vindecarea unor boli foarte grave, cum ar fi cancerul sau bolile cardiovasculare. De altfel, exista mii de marturii ale unor pacienti care, adoptand acest mod de alimentatie, s-ar fi vindecat in mod miraculos de afectiuni in fata carora medicina traditionala era complet neputincioasa.

 10. Principalele categorii de alimente care se consuma doar gatite sunt, in acelasi timp, asociate cu cele mai multe alergii, intolerante, reactii negative, precum si afectiuni si probleme de sanatate grave. Este vorba in primul rand de carne, dar si oua si de anumite cereale, existand multe argumente medicale in favoarea evitarii acestora in dieta umana. Sa fie acest lucru o intamplare? Probabil ca nu.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1088 (s) | 24 queries | Mysql time :0.012197 (s)