News Flash:

De ce avem nevoie de un continut ridicat de fibre alimentare?

25 Iunie 2010
2684 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (0.0000)
USD: 3.9517 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Pana de curand, fibrele au fost considerate o parte necesara a dietei fiecaruia, in principal pentru ca promoveaza reglarea intestinala. Lipsa de fibre ar putea cauza constipatie si nimic mai mult. Cercetatorii medicali insa, au inceput sa gaseasca motive suplimentare pentru a arata importanta fibrelor pentru masa de zi cu zi, inclusiv in produsele alimentare bogate in fibre. O dieta saraca in fibre, poate fi un factor de incidenta crescuta a anumitor boli, printre care cancerul de colon. Ce au dovedit studiile Printre bolile asociate cu dieta saraca in fibre se numara in primul rand cancerul de colon. Un studiu britanic a constatat ca acest tip ce cancer este extrem de rar la persoanele din mediul rural care consuma cantitati mari de produse nerafinate, cereale, fructe si legume proaspete si alimente bogate in fibre. Persoanele din aceiasi tara, care insa mananca carne, faina rafinata si zaharuri, toate sarcae in fibre, au o incidenta mai mare a bolii. Concluzia a fost aceea ca alimetele cu un continut scazut de fibre fac sistemul digestiv sa fie lent, provocand astfel cancerul. Legatura dintre fibre si bolile de inima Dovezile care leaga fibrele de bolile de inima sunt mai putin directe, insa cu toate acestea au atras atentia medicilor. Nivelul ridicat de coleterol din sange este adesea asociat cu bolile de inima. Avand in vedere faptul ca o dieta bogata in fibre duce la scaderea de colesterol din organism, concluzia este ca orice dieta bogata in fibre poate duce la prevenirea bolilor de inima. In orice caz, alimentele bogate in fibre, care sunt toate din surse vegetale, sunt reduse in grasimi si scazute in calorii. Probabil, cu cat veti manca mai mult din aceste alimente, cu atat veti include in dieta mai putine grasimi si calorii care contribuie la excesul de greutate si astfel scade riscul bolilor de inima. Alimentele bogate in fibre pot fi utile si in prevenirea afectiunilor veziculei biliare, ajutand la metabolizarea sarurilor biliare necesare pentru digestia grasimilor. Fibrele accelereaza golirea colonului si amelioreaza simptomele de diverticulita, o anomalie la nivelul tractului intestinal. Care sunt alimentele bogate in fibre *paine si cereale facute din boabe intregi si tarate *legume cu textura crocanta, cum ar fi porumbul, varza, conopida, borcoli *sfecla, morcovi, cartofi dulci *legume precum fasole verde, mazare, fasole uscata, linte *fructele si legumele cu piele si seminte cum ar fi: tomatele mure, dovleceii, cartofii. *nuci si semintele de toate tipurile De cate fibre are nevoie organismul Nu exista o regula clara, dar incercati sa intoduceti zilnic in dieta portii de alimente care contin fibre, cum ar fi majoritatea fructelor si legumelor, paine si cereale integrale
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1048 (s) | 24 queries | Mysql time :0.013561 (s)