News Flash:

Cum te ajuta carbohidratii sa slabesti

4 Februarie 2013
2513 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (0.0000)
USD: 4.0854 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Secretul obtinerii unei siluete constant de vis consta in includerea in meniu a carbohidratilor potriviti. Cu alte cuvinte, conform ultimelor cercetari, nu toti carbohidratii sunt blamabili. Unii contin o substanta numita amidon rezistent care incurajeaza pierderea in greutate.

Gasit in alimente ca banane, ovaz, fasole si cartofi, amidonul rezistent pare sa reziste digestiei - trece prin aparatul digestiv aproape intact, producand acizi grasi care stimuleaza enzimele ce topesc grasimea, mentinand masa musculara si stimuland hormonii responsabili cu satietatea. Prea frumos pentru a fi adevarat? Iata cateva dovezi:

Daca mananci carbohidrati, ramai supla toata viata

Un studiu recent a descoperit ca cei mai supli oameni mananca multi carbohidrati, iar cei plinuti, putini. Cercetatorii au conchis ca sansele de a ramane mai subtire cresc atunci cand carbohidratii compun 64% din totalul caloric al unei zile (361 de grame). Ceea ce inseamna cativa cartofi copti (adica exact alimentul de care te-ai ferit pana acum). Majoritatea dietelor bazate pe putini carbohidrati limiteaza la mai putin de 30% din numarul total de calorii caloriile provenite din carbohidrati (mai putin de 30 de grame pe zi).

Carbohidratii te fac sa te simti satula

Multe mancaruri care contin carbohidrati sunt supresori ai foamei. Sunt mai satioase decat proteinele sau grasimile. Sunt satioase, pentru ca se digera mai incet, declansand senzatia de satietate in creier si in stomac.

Carbohidratii scad poftele

Conform cercetatorilor, cand persoanele la dieta participante la studiu au parasit dietele cu putini carbohidrati si au inclus cantitati generoase de mancaruri cu amidon rezistent, s-a intamplat ceva miraculos: in doua zile, le-au disparut poftele. Acesti carbohidrati buni cresc nivelul de hormoni ai satietatii care inabusa foamea si fac metabolismul mai alert.

Carbohidratii controleaza nivelul glicemiei si, implicit, diabetul

Amestecul potrivit de carbohidratii este cel mai bun mod de a controla glicemia si a te feri de diabet. Este insa nevoie sa combinam adecvat: in loc de a manca orez alb, fa trecerea spre cel brun si combina-l cu fasole sau porumb.

Carbohidratii fac metabolismul mai alert

Carbohidratiibogati in amidon rezistent alerteaza metabolismul si celelalte mecanisme care ard grasimi din corpul tau. Amidonul rezistent produce acizi grasi care stimuleaza enzimele ce topesc grasimea (in special din zona abdominala).

Carbohidratii te fac sa te simti bine

Cei care tin dieta se simt mai bine cu ei insisi, mai ales dupa ce au mancat si carbohidrati. Tocmai pentru ca nu au resimtit senzatia de foame, au mancat echilibrat si au obtinut rezultate bune. Despre amidonul rezistent a fost scrisa o carte best-seller in Statele Unite si in Europa: "The Carb Lover's Diet" ("Dieta iubitorilor de carbohidrati"), scrisa de Ellen Kunes si Frances Largeman-Roth. Conform acestei carti, iata alimentele cu un continut ridicat de amidon rezistent:

O banana mai verde - 12,5 grame de amidon rezistent (sunt alimentele cu cel mai mare continut de amidon rezistent);
O banana coapta - 4,7 g;
Ovaz negatit (50 de grame) - 4,6 grame de amidon rezistent;
Fasole cannellini (125 grame) - 3,8 grame (in general, fasolea contine mult amidon rezistent, cam jumatate din cantitatea de amidon care se gaseste in orice tip de fasole);
Linte gatita (100 de grame) - 3,4 grame;
Un cartof gatit si racit - 3,2 grame;
Paste din cereale integrale (150 de grame) - 2 grame;
Paste din faina alba, gatite si racite (150 de grame) - 1,9 grame;
Cartof fiert in coaja - 1,8 grame;
Orez brun gatit (100 de grame) - 1,7 grame;
Mazare congelata (75 de grame) - 1,6 grame;
Fasole neagra, gatita (125 de grame) - 1,5 grame;
Cartof copt in coaja - 1,4 grame;
Fulgi de porumb (25 de grame) - 0,9 grame.
O felie de paine integrala - 0,3 grame.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

siluete meniu carbohidratii amidon alimente aparatul digestiv
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1328 (s) | 35 queries | Mysql time :0.034626 (s)