News Flash:

Cum te ajuta barfa la birou

20 Noiembrie 2010
1277 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6603 RON (+0.0025)
USD: 3.9613 RON (+0.0038)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Faptul ca organizatiile nu apreciaza barfele si zvonurile lansate la birou nu este tocmai o noutate in randul angajatilor. Cu toate acestea, un studiu recent realizat de cercetatorii de la Universitatea din Kentucky a demonstrat ca barfa la birou nu este intotdeauna daunatoare, informeaza Monster.com. Iata in ce mod unele tipuri de barfe pot fi chiar benefice pentru cariera ta. Informatiile circula mult mai repede Deseori, barfele ne dau indicii despre cursul evenimentelor, inainte ca acestea sa fie anuntate in mod oficial, aspect care iti poate aduce un mare succes in intalnirile de afaceri. Informatia are tendinta de a se deplasa prin retelele de comunicare informale mult mai repede decat prin canalele formale, sustin cercetatorii. Oportunitatea de a obtine o informatie din timp face de cele mai mult ori diferenta intre modurile in care actionam, iar cel mai bun exemplu ar fi situatia in care aflam pe cai informale ca postul la care doream sa ajungem s-a eliberat. Acest tip de informatie iti permite sa te pregatesti din timp o argumentatie care sa vina in favoarea unei avansari in postul pe care il meriti. Discutiile ii promoveaza pe subiecti Uneori barfele de la birou pun in valoare comportamentul altor membrii ai organizatiei, iar consecintele pot contribui la evolutia carierei angajatilor dar si la rezultatele companiei. Cand doi colegi vorbesc despre realizarile unui alt coleg, nu numai ca il pun pe acesta din urma intr-o lumina pozitiva, dar se si motiveaza reciproc sa atinga aceleasi rezultate sau sa le depaseasca, spun specialistii. Mai mult, aceste discutii iti ofera o perspectiva asupra persoanelor care evolueaza in companie, carora le poti oferi sustinerea ta, iar gestul ti-ar putea fi rasplatit la un moment dat in cariera ta. Barfa te ajuta sa iei pulsul organizatiei Atat barfele pozitive cat si cele negative pot fi utilizate ca un instrument de diagnoza de catre manageri. Vorbele care circula intr-o companie sunt un indicator clar asupra modului in care angajatii gandesc si isi exprima sentimentele fata de ce se intampla la propriul loc de munca si tot barfele ii pot ajuta sa actioneze cat mai corect in fata evenimentelor. Cu ajutorul barfelor, rezultatele anumitor angajati devin “legende” Avand in vedere ca toata lumea participa la barfa, este deplasat sa consideri ca ar trebui sa stai cat mai departe de avalansa de informatii care apar zilnic si care nu vor inceta niciodata sa apara. Barfele pozitive ii unesc pe oameni, ii invata despre idealurile organizatiei din care fac parte si cum ar trebui facute unele lucruri, dar ii si sustin pe cei care merita recunoastere in companie, spun expertii. In foarte multe companii exista mituri despre angajati dedicati profesiei lor, care au facut ceva iesit din comunt pentru a ajuta un client, pentru a salva un proiect de la esec sau care au implementat elemente inovative. De-a lungul timpului, povestea este reprodusa de atatea ori incat devine parte din cultura organizationala, reflectand valorile si idealurile companiei. Aceste mituri sunt extrem de valoroase pentru orice companie, intrucat ii invata pe angajati care sunt adevaratele valori ale organizatiei si ofera un model de urmat pentru a atinge succesul, chiar daca initial au fost doar niste simple barfe. Constientizeaza limita Chiar daca unele barfe sunt benefice, exista o linie foarte fina intre impartasirea informatiilor si incalcarea politicilor companiei pe care trebuie sa o respecti in orice context. Barfele negative sunt folosite cu rea intentie pentru a discredita persoane si a submina calea catre succes a colegilor, insa aceste atacuri nu sunt deloc constructive pentru cariera ta, spun specialistii. Daca vei ajunge sa fii perceput drept “persoana care lanseaza zvonuri” despre companie si membrii ei, aceasta idee iti va afecta brandul personal dar si imaginea companiei. Potrivit cercetatorilor, angajatii care barfesc cel mai mult primesc cele mai scazute rezultate in urma evaluarilor, intrucat superiorii nu apreciaza astfel de conversatii, chiar daca ele iti ofera tie o oarecare autoritate informala intre colegii de birou.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

constientizeaza limita
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1069 (s) | 35 queries | Mysql time :0.023382 (s)