News Flash:

Cum sa treci la dieta vegan?

24 Aprilie 2013
1303 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (0.0000)
USD: 4.0854 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

Exista multe motive plauzibile pentru a deveni vegetariana, cum ar fi acela de a iti imbunatati starea de sanatate, preocuparea fata de bunastarea animalelor sau dorinta de a avea un impact cat mai redus asupra mediului.

Oricare ar fi motivul tau, nu-ti vei pune in pericol sanatatea daca devii vegetariana, atata vreme cat ai grija sa-ti satisfaci nevoile nutritionale. Si, contrar opiniei multora, dieta vegetariana nu este plictisitoare, ci este intr-atat de interesanta cat vrei tu sa fie. Exploreaza cateva din modalitatile prin care poti elimina produsele animaliere din dieta.

1. Cantareste bine motivele pentru care vrei sa devii vegetariana. Dupa cum am spus si inainte, acestea pot fi variate. Este importanta sa fii decisa, pentru a te putea tine de program si sa le poti explica celorlalti de ec ai luat acaesta decizie. Vei vedea ca va fi multa lume care te va trage de limba.

2. Spune-le parintilor si sotului despre alegerea ta. Este o idee buna sa-i anunti pe cei apropiati cat mai repede posibil. Asta pentru ca si trebuie sa se pregateasca pentru schimbare si sa te sprijine (vei avea nevoie). O alta idee buna este sa ai la indemana cercetari care sa-ti sustina punctul de vedere, pentru a putea contracara eventualele replici rautacioase. Nu fi artagoasa si pregateste-te pentru a primi multe critici. Multi vad vegetarianismul ca pe un afront personal (gandeste-te numai la socra ta si la oala mult laudata cu sarmale).

3. Cauta niste retete vegetariene care sa te intereseze. Dieta vegetariana este o metoda excelenta de a incerca alimente noi, unele la care nici nu te-ai fi gandit inainte.

4. Uita-te bine pe rafturile supermarketingurilor si vei vedea ca optiunile tale sunt practic nelimitate. Incearca quinoa (se gateste ca orezul si este foarte gustoasa), lintea, nautul. Exista si produse asemenatoare carnii facute din soia. Incearca sa vezi daca te obisnuiesti cu textura lor. Invata sa citesti etichetele produselor, caci multi aditivi sau agenti de ingrosare nu sunt vegetarieni (cum ar fi gelatina).

5. Informeaza-te pentru a sti care-ti sunt valorile nutritionale necesare. Dieta vegetariana este mai sanatoasa decat cea care include carnea (scade riscul de cancer, de diabet, de atac de cord si cerebral, de obezitate), dar este important sa mananci cat mai sanatos posibil. Ca vegetariana este important sa-ti acoperi necesarul de vitamina B12, de calciu si proteine, vitamine si minerale.

6. Initial. Mananca in stil vegetarian cat mai mult posibil, reducand carnea treptat. Invata sa te bucuri de vegetale, inainte sa spui la revedere carnii de curcan. Cel mai bine este, bineinteles, sa renunti complet si dintr-o bucata la acrne, caci poftele vor disparea si ele in vreo doua saptamani.

7. Daca vezi ca mai gresesti uneori, incearca sa fii vegetariana sase zile pe saptamana sau oricate zile iti e tie bine.

8. Asigura-te ca mananci suficient. Exista proteine in aproape toate tipurile de mancare, asa ca stai linistita ca, atat vreme cat mananci peste 1.200 de calorii pe zi, iti vei face plinul.

9. Ca sa acoperi nevoile din familia de vitamine B, dar si fierul si vitamina C, incearca sa mananci cat mai variat din categoria fructe si legume. Pentru asta, ia-ti o carte de retete care sa te ajute sa mananci in functie de sezon.

10. Daca devii vegetariana, este foarte posibil sa slabesti, asa ca te vei putea bucura mai mult de alimente cum ar fi ciocolata

11. Incearca mancare chinezeasca, thailandeza sau japoneza, caci vei gasi multe feluri de mancare pentru tine.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

vegetariana motivul nevoile nutritionale
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1130 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018409 (s)