News Flash:

Cum sa reduci tensiunea arteriala

15 Martie 2011
2049 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6599 RON (+0.0013)
USD: 4.1469 RON (+0.0127)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Tara noastra se afla pe locul patru in lume in ceea ce priveste numarul de decese provocate de afectiuni cardiovasculare, dupa Rusia, Bulgaria si Ungaria.

Cauzele principale ale bolilor de inima sunt: prea multa sare (aceasta determina retinerea apei in sange, ducand astfel la cresterea tensiunii arteriale), fumatul, excesele de alcool, sedentarismul si o alimentatie nesanatoasa.

O tensiune arteriala marita creste la randul ei riscul de atac de cord, accident vascular cerebral si chiar de aparitie a unor disfunctii erectile. Iata insa, potrivit Men's Health, cateva strategii prin care iti poti ajuta inima.

1. Mananca zilnic ciocolata neagra

Un studiu realizat in Italia a aratat ca mai multi oameni care aveau atat prediabet cat si o tensiune arteriala ridicata au observat o scadere a acesteia dupa ce au consumat 80-100 de grame de ciocolata neagra in fiecare zi, timp de 15 zile.

Mai exact, tensiunea arteriala sistolica (numarul mai mare) a scazut cu 4,5 puncte, iar cealalta, diastolica (numarul mai mic), a scazut cu 4,2 puncte. Si asta datorita flavonoidelor - antioxidanti din ciocolata neagra. Este esential insa sa alegi ciocolata cu cel putin 65% cacao si sa intrebi un medic ce cantitate sa mananci zilnic.

2. Nu uita de sex

Conform unui alt studiu, barbatii care fac sex de doua ori pe saptamana sau mai des au un risc cu 65% mai mic de a dezvolta boli cardiovasculare, decat cei care fac acest lucru mai rar de o data pe luna, in medie.

De asemenea, o alta cercetare a aratat ca persoanele care au relatii sexuale cel putin o data la doua saptamani au o tensiune arteriala mai mica, iar vasele lor de sange raspund mai bine la stres, comparativ cu cei care nu fac sex deloc.

3. Asculta muzica

Ascultand o muzica cu un ritm cat mai constant timp de 30 de minute pe zi, combinata cu exercitii de respiratie, iti poti micsora tensiunea sistolica cu mai mult de 4 puncte dupa trei luni, potrivit unui studiu italian. Important este sa asculti melodii care te relaxeaza, care te fac sa vibrezi, si sa incerci sa iti controlezi respiratia.

4. Joaca-te

Anumite console, care au senzori de miscare, cum ar fi cele prin intermediul carora poti boxa, reprezinta un bun si placut mod de a fi activ. Jucand la o intensitate cel putin moderata, timp de macar 150 de minute pe saptamana, iti poti micsora tensiunea arteriala cu 2-5 puncte. Daca nu iti plac jocurile sau nu ai deocamdata resurse financiare pentru o astfel de consola, poti pur si simplu sa faci exercitii fizice in casa sau in aer liber.

5. Bea cate un pahar de alcool

O cercetare realizata cu ajutorul a 75.000 de barbati a relevat faptul ca cei care au consumat doua portii de alcool pe zi au avut un risc cu 31% mai mic de a dezvolta boli coronariene deoarece alcoolul, in cantitati moderate, mareste arterele si le face mai flexibile.

Important este insa sa nu depasesti fie doua beri a cate 330 de mililitri pe zi, fie aproximativ 300 de mililitri de vin pe zi, fie 85 de mililitri de lichior.

6. Razi cat mai des

Un studiu a aratat ca, atunci cand razi, privind un film amuzant spre exemplu, vasele de sange se dilata cu 22%, efectul fiind similar cu cel pe care il au activitatile aerobice. Numai ca ar trebui sa razi cel putin 15 minute pe zi si cat mai cu pofta pentru a vedea beneficii.

7. Masoara-ti tensiunea acasa

Cei care isi masoara tensiunea acasa pot descoperi mai repede daca au probleme decat cei care fac acest lucru doar la doctor. Si asta deoarece unii medici nu asteapta 5-10 minute pentru ca aceasta sa se stabilizeze, asa cum ar fi normal. Daca alegi sa iti cumperi un aparat si sa iti masori tensiunea acasa, tine cont de urmatoarele sfaturi:

a) tensiunea ar trebui sa scada pe timpul noptii si sa creasca pe timpul zilei; daca nu este asa, s-ar putea sa ai hipertensiune dimineata (masoara tensiunea si inainte sa mergi la culcare si dupa ce te trezesti, inainte sa bei cafea);

b) noteaza-ti nu doar valorile pe care le citesti, ci si momentul zilei si orice activitate facuta cu 30 de minute inainte sa iti masori tensiunea; aceste date l-ar putea ajuta pe doctor in stabilirea tratamentului;

c) evita sa devii obsedat de ideea de a-ti masura tensiunea des; cel mai indicat este sa faci acest lucru de doua ori pe zi, de cateva ori pe saptamana.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

4 joaca-te
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0861 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018905 (s)