News Flash:

Cum sa faci sport iarna

10 Ianuarie 2011
1158 Vizualizari | 0 Comentarii
Frigul iernii reuseste sa îi sperie si pe cei mai sportivi dintre noi si îi determina sa sara peste antrenamente. Stim însa ca pofta vine mâncând si cunoastem prea bine beneficiile pe care le aduce sportul atât pentru silueta cât si pentru sanatate. Exercitiile fizice efectuate regulat întaresc sistemul imunitar, cresc nivelul de energie si ajuta la prevenirea starilor de depresie.

În ciuda temperaturilor scazute, este important sa ne continuam programul de exercitii fizice ca sa prevenim luarea în greutate. Astfel vom întâmpina vremea calda într-o forma excelenta. Nu trebuie însa sa uitam ca este iarna, temperaturile de afara sunt scazute si trebuie sa fim pregatite adecvat pentru antrenamentele efectuate în aer liber. Iata câteva sfaturi care te vor ajuta.

1. Încalzirea, mai importanta ca niciodata...
Desi exercitiile de încalzire sunt întotdeauna importante, iarna acestea sunt chiar vitale. În perioada rece, muschii sunt mai încordati decât în zilele de vara si au nevoie de mai multe exercitii de încalzire pentru a se pregati de miscare si pentru a se evita accidentarile.

2. Hidrateaza-te!
Este o regula esentiala atât vara cât si iarna. Ca si zilele toride de vara, zilele geroase predispun la deshidratare. Nu pleca de acasa fara o sticla de apa. Consuma apa din plin înainte si dupa antrenament.

3. Îmbraca-te adecvat
Una dintre cele mai frecvente greseli pe care le facem este sa ne îmbracam prea gros când iesim sa facem miscare. Ne încalzim, transpiram si apoi tremuram. Solutia? Sa ne îmbracam în mai multe straturi pentru a le manevra cu usurinta si pentru a le scoate când ne este cald. Daca afara este foarte frig, este recomandata purtarea unui fular sau a unei esarfe pentru a încalzi aerul înainte de a patrunde în plamâni.

4. Protejeaza-ti pielea!
Înainte de a iesi în frig, nu uita de balsamul de buze si crema hidratanta. Frigul reprezinta un factor extrem de agresiv pentru pielea ta.

5. Nu uita de protectia solara!
Nu doar vara trebuie sa-ti protejezi pielea de soare. Foloseste produse care blocheaza razele UVA si UVB, cu protectie cel putin 30. De asemenea, protejeaza-ti ochii de lumina puternica reflectata de zapada cu ajutorul ochelarilor de soare.

6. Redu programul de exercitii
Daca afara temperaturile sunt sub -10 grade Celsius, nu exagera cu exercitiile efectuate în parc. Daca într-o zi normala antrenamentul tau se întinde pâna la o ora de 3-4 ori pe saptamâna, acum poti sa îl reduci la o jumatate de ora pentru a-l face mai placut si usor de realizat.

7. Amenajeaza-ti propria sala de gimnastica
Afara ninge, e viscol si nu ai iesi din casa pentru nimic? Nu este un motiv sa nu faci miscare. O banda de alergat este tot ce ai nevoie pentru a te mentine în forma. În plus, sunt o multime de exercitii pe care le poti face acasa.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

2 hidrateaza-te
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0870 (s) | 34 queries | Mysql time :0.022458 (s)