News Flash:

Cum sa devii o persoana matinala

25 Mai 2011
1455 Vizualizari | 0 Comentarii
Esti nevoit sa te trezesti de dimineata, si, desi reusesti sa respecti programul, nu esti chiar apt de munca la primele ore ale zilei, ci ai nevoie de diversi stimulenti.

Din cauza acestei rutine, cateva ore din zi trec fara sa fi facut mare lucru, ceea ce este cat se poate de rau atunci cand ai de indeplinit numeroase sarcini. Potrivit Huffington Post, acesta este un cerc vicios, caci vei fi tentat sa stai noaptea tarziu pentru a recupera, ceea ce va duce la inca o zi de oboseala.

Exista cateva modalitati prin care te poti obisnui sa fii activ dimineata, atunci cand corpul trebuie sa fie in forma maxima. Trebuie doar sa capeti unele obiceiuri sanatoase, care te vor ajuta sa castigi ani seriosi in viata.

Expunerea la lumina

Lumina este un factor foarte important in reglarea somnului. Expunerea la o lumina puternica te va pune in stare de alerta, iar cand aceasta scade, vei simti nevoia sa te odihnesti.

Daca beneficiezi de lumina dimineata, te vei trezi mai usor. Din acest motiv reusesti sa fii mai matinal vara, dar ai probleme in a adormi prea devreme. Cand te dai jos din pat, ia micul dejun in fata unei ferestre mari, de unde sa poti admira soarele si unde acesta sa te "vada".

Miscarea de dimineata

Cine se trezeste dimineata cu pofta de a merge la sala de gimnastica? Nimeni, dar exista si variante mai usoare. Ai nevoie de cateva exercitii simple, efectuate timp de aproximativ 20 minute. Daca ai o banda de alergat, foloseste-o pentru 20-30 minute. Te vei simti energizat instantaneu si seara te va lua somnul mai usor.

Mic-dejun sanatos

Corpul tau are nevoie de combustibil dimineata, dar trebuie sa ai grija la cantitatea de zahar ingerata. Desi acesta iti da putere initial, te va molesi dupa 1-2 ore si iti va scadea din capacitatea de concentrare. Cel mai bine este sa mananci cereale integrale dimineata sau fulgi de ovaz neprocesat, astfel incat sa nu fie distruse elementele nutritive.

Mesele bogate in fibre te ajuta sa previi bolile de inima, iti stabilizeaza cantitatea de zahar din sange (astfel incat nu ti se faca somn dupa masa) si iti dau energie pentru intreaga zi. Cercetatorii de la Universitatea din Leeds au descoperit ca o dieta bogata in fibre si cereale reduce si riscul aparitiei cancerului la san.

Program regulat de somn

Ceea ce simti dimineata este o urmare a felului in care ti-ai petrecut noaptea. De aceea mersul la culcare la diferite ore iti da peste cap organismul si ritmul circadian. Daca opresti alarma de la ceas de cateva ori inainte sa te trezesti, inseamna ca ai probleme cu somnul. In aceste circumstante, este greu sa fii energic.

Este indicat ca ora la care mergi la culcare sa fie aceeasi, cu variatiuni de maxim 30 de minute. Gandeste-te la un program pe care sa-l poti respecta si, dupa un timp, dimineata te vei simti mult mai odihnit.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

mic-dejun sanatos
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0827 (s) | 23 queries | Mysql time :0.020366 (s)