News Flash:

Cum puteti preveni cancerul prin alimentatie

30 Septembrie 2010
1065 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6603 RON (+0.0025)
USD: 3.9613 RON (+0.0038)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Ca sa-ti reduci riscul de cancer, 1. Adopta o dieta bazata pe o varietate de alimente vegetale 2. Consuma fructe si legume din belsug 3. Pastreaza-ti greutatea in limite sanatoase si fii activ fizic. 4. Evita consumul de alcool 5. Evita alimentele grase si sarate 6. Gateste si conserva alimentele corect 7. NU FUMA! Organizatia Mondiala a Sanatatii afirma ca alimentatia gresita cauzeaza 35-65% din toate cancerele! Recomandarile de mai jos sunt extrase din Raportul "Alimentatie, nutritie si prevenirea cancerului: o perspectiva globala", bazat pe analiza a peste 4500 de studii stiintifice efectuata de un grup de 150 de specialisti din intreaga lume. Ele reprezinta cel mai valoros pachet de recomandari existente în prezent pentru reducerea riscului de cancer. 1. Adoptati o dieta predominant vegetala, care sa contina o varietate de fructe, leguminoase si cat mai putine alimente amidonoase rafinate. 2. Evitati surplusul sau deficitul ponderal, si limitati castigul ponderal in timpul perioadei de adult la mai putin de 5 kg. 3. Daca profesiunea nu va solicita fizic, efectuati zilnic o plimbare in pas vioi de aproximativ o ora (sau o alta activitate similara). De asemenea, acumulati cel putin o ora de exercitiu fizic viguros pe saptamana. 4. Consumati 400-800 g (sau 5 sau mai multe portii) pe zi dintr-o varietate de legume, verdeturi si fructe, pe tot parcursul anului. 5. Consumati 600-800 g (sau cel putin 7 portii) pe zi dintr-o varietate de cereale integrale, leguminoase (fasole, linte, soia, mazare, etc.), radacinoase si cartofi. Obisnuiti-va sa preferati alimentele prelucrate si procesate cat mai putin. Limitati consumul de zahar rafinat. 6. Nu se recomanda consumul de alcool. 7. Nu se va consuma sau cel putin se va limita consumul de carne rosie la maximum 80 g pe zi. Este de preferat sa se inlocuiasca carnea rosie cu carne de peste, pasare, si alte animale nedomestice. 8. Se va limita consumul de alimente grase, in special a celor de origine animala. In ce priveste uleiurile vegetale, acestea se vor folosi in cantitati modeste. 9. Se va limita consumul de alimente sarate si se va reduce sarea folosita la gatit si cea adaugata la masa. Se vor folosi mirodenii si condimente vegetale pentru asezonarea alimentelor. 10. Nu folositi alimente care, ca urmare a pastrarii timp indelungat la temperatura camerei, sunt expuse contaminarii cu micotoxine (prin mucegaire). 11. Pentru conservarea alimentelor alterabile cumparate sau pregatite acasa se va folosi refrigerarea, congelarea si alte metode adecvate. 12. Atunci cand nivelurile aditivilor, substantelor contaminante si a altor reziduuri sunt reglementate cu atentie, prezenta lor in alimente sau bauturi nu produce daune sanatatii. In schimb, folosirea improprie a acestor substante sau lipsa reglementarilor in domeniu pot primejdui sanatatea, lucru valabil cu deosebire in tarile in curs de dezvoltare. 13. Nu folositi alimente fripte sau arse. Cei care consuma carne sau peste vor trebui sa evite arderea sucurilor carnii care se produce in timpul frigerii, precum si prajirea. Se vor evita sau se vor consuma numai ocazional urmatoarele alimente: carne si peste fripte pe flacara directa; carne afumata si pastrama; muraturi. 14. Pentru cei care respecta recomandarile prezentate aici, suplimentele dietetice sunt probabil ne-necesare si posibil ineficiente pentru reducerea riscului de cancer. 15. Tutun: nu fumati si nu mestecati tutun.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0867 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018204 (s)