News Flash:

Cum putem impiedica diabetul sa apara

11 Martie 2011
1065 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6540 RON (0.0000)
USD: 4.1197 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Diabetul este una dintre bolile destul de des intalnite, unul din 20 de romani suferind de aceasta, iar fiecare al saptelea roman avand riscul de a se imbolnavi de diabet, potrivit Asociatiei Diabeticilor din Romania.

Daca te numeri printre cei cu risc de diabet, spre exemplu daca ai cazuri in familie, sau daca deja suferi de prediabet, e bine sa stii ca anumite schimbari in stilul de viata pot preveni sau intarzia aparitia diabetului, chiar si cu 10 ani sau mai mult, cheia constand in a impiedica nivelul glicemiei sa creasca.

Mai mult, daca intervin la timp, unele persoane care au prediabet pot chiar sa determine nivelul glicemiei sa scada pana la unul normal. Pentru a sti ce sa faci spre a preveni sau intarzia instalarea diabetului, Caring.com iti vine in ajutor cu urmatoarele sfaturi:

1. Axeaza-te pe fibre

Fibrele sunt esentiale in prevenirea diabetului deoarece corpul are nevoie de mai mult timp pentru a le digera si astfel glucoza este eliberata treptat, impiedicand o crestere brusca a glicemiei, cum se intampla in cazul carbohidratilor simpli (sau "rai"), precum zaharul alb.

Desi este dificil sa masori cantitatea de fibre, incearca sa mananci 45-50 de grame pe zi. Pentru a-ti face o idee asupra gramajului, citeste etichetele pe care sunt trecute cantitatile de fibre de la anumite produse si tine cont de faptul ca un bol de cereale integrale (tarate in special) contine cam o treime din necesarul zilnic de fibre.

2. Bea ceai si cafea

In ultimii ani, cercetatorii au descoperit o legatura intre consumul de cafea si ceai si reducerea ratei de diabet. O cercetare mai ampla care a inclus 18 studii a relevat faptul ca trei sau patru cesti de cafea consumate pe zi au fost asociate cu o reducere de 25% a riscului de diabet, comparativ cu consumul unei singure cesti sau cu evitarea cafelei.

De asemenea, si despre ceai - verde sau negru -, s-a descoperit ca are beneficii in acest sens. Trei sau patru cesti de ceai consumate zilnic reduc riscul de diabet cu 18%.

Mai mult, cafeaua decofeinizata a avut rezultate chiar mai bune. Concret, consumul de trei sau patru cesti de cafea decofeinizata pe zi a fost asociat cu o scadere cu 36% a riscului de diabet.

Specialistii nu au descoperit insa si motivul pentru care cafeaua si ceaiul sunt atat de bune in aceasta privinta, dar cei mai multi sunt de parere ca beneficiile vin de la fitonutrienti, mai ales din moment ce cafeina a fost exclusa din calcule dupa ce s-a observat ca un consum de cafea decofeinizata este chiar mai benefic decat unul de cafea cu cafeina.

3. Mentine-ti greutatea in limite normale

Indeplinirea acestui scop este cel mai important in ceea ce priveste prevenirea diabetului deoarece kilogramele in plus ingreuneaza capacitatea organismului de a folosi insulina pentru a controla glicemia. Potrivit Asociatiei Americane a Diabetului, pierderea a 5-10% din greutatea corpului, prin exercitii moderate si o alimentatie sanatoasa (nu prin diete drastice si rapide), reprezinta cel mai bun mod de a trata prediabetul.

Altfel, studiile arata ca prediabetul va determina aparitia diabetului de tip 2 in aproximativ 10 ani.

4. Fa exercitii fizice regulat

Exercitiile fizice ajuta organismul sa controleze glucoza din sange, iar cresterea timpului in care faci miscare te ajuta si sa slabesti si sa iti mentii sistemul cardiovascular cat mai sanatos. Mai multe studii au aratat ca exercitiile fizice cresc sensibilitatea la insulina, ceea ce inseamna ca organismul poate folosi mai usor glucoza din sange.

In ceea ce priveste tipul de miscare, nu trebuie sa te axezi pe ceva anume, ci doar sa faci exercitii pana cand frecventa batailor inimii creste si ajungi sa transpiri, cu mentiunea ca sunt totusi necesare si exercitii de forta, precum cele cu greutati, pentru a folosi glucoza din muschi.

5. Mananca regulat

Mesele luate la ore regulate, de trei ori pe zi, sunt importante pentru nivelul glicemiei si pentru evitarea oscilatiilor bruste ale acesteia, care determina pancreasul sa produca mai multa insulina. Daca intre mese ai mai mult de patru ore pauza, ia si cate o gustare.

Expertii in diabet recomanda o alimentatie inspirata din dieta mediteraneana, care presupune multe fructe si legume, cereale integrale, leguminoase, grasimi sanatoase precum uleiul de masline si proteine slabe cum ar fi peste si pui.

Evita carbohidratii simpli, adica zaharul si dulciurile, si produsele din faina alba, si nu fa excese alimentare.

6. Ai grija de inima

Daca ai prediabet, este si mai important sa te asiguri ca nu ai probleme de ordin cardio-vascular. Tensiunea arteriala ridicata este asociata cu un risc crescut de diabet, astfel ca este indicat sa mergi la doctor pentru a primi indicatii legate de ce sa faci in cazul in care ai hipertensiune.

De asemenea, si colesterolul este important in ceea ce priveste diabetul, si de aceea este necesar sa il verifici periodic.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1205 (s) | 35 queries | Mysql time :0.025388 (s)