News Flash:

Cum iti protejezi organismul in vacanta. 7 sfaturi pentru o digestie usoara

3 Mai 2018
373 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7142 RON (+0.0061)
USD: 4.1491 RON (+0.0114)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti

E cald, e vacanta, gratarele sfaraie si poftele sunt tot mai numeroase. De aceea e esential ce mananci sau felul in care combini alimentele. Iata care sunt regulile pe care trebuie sa le respecti daca nu vrei sa te alegi cu o toxiinfectie alimentara, acum, de 1 mai!

Alege alimente din surse sigure
Odata cu temperaturile de afara, creste si riscul de enterocolite si toxiinfectii alimentare, mult mai frecvente in sezonul cald. Aceste afectiuni se declanseaza atunci cand alimentele sunt contaminate cu bacterii precum campylobacter (”diareea calatorului”), salmonella sau E. coli. Simptomele includ greata, senzatie de voma sau chiar dureri abdominale.

Consumarea alimentelor procesate termic insuficient, depozitate in conditii precare sau cu termenul de valabilitate depasit, reprezinta un pericol pentru sanatate, acestea fiind si cele mai frecvente cauze ale toxiinfectiilor alimentare, conform NHS. De asemenea, igiena mainilor este si ea esentiala pentru a evita neplacerile ulterioare.

Acorda o importanta crescuta caracteristicilor organoleptice (aspect exterior, miros, consistenta, culoare si gust) a mancarii pe care o cumperi, mai ales daca este preparata direct pe strada sau in cadrul targurilor tinute in aer liber. Daca un preparat nu arata bine sau are un gust alterat, opreste-te imediat din consum, si, daca apar simptome specifice toxiinfectiei, nu ezita sa te prezinti la medic.

Combina inteligent categoriile de nutrienti
Anumite combinatii alimentare pot avea efecte negative atat asupra greutatii corporale, cat si asupra intregii sanatati a sistemului digestiv. Micii cu mustar consumati alaturi de o felie de paine sau clasica friptura cu garnitura de cartofi sunt combinatii alimentare deja consacrate, care insa ne pot ingreuna digestia si afecta silueta. Incearca sa nu combini carbohidrati cu proteine la o singura masa si alege sa insotesti carnea cu o salata mare din legume.

Este recomandat sa mananci fructele in cadrul gustarilor dintre mese. De asemenea, trebuie evitat consumul de fructe dulci (pere, struguri, banane) impreuna cu citrice, iar asta pentru ca pot fermenta in stomac si cauza balonare.

Include enzime digestive in meniu
Enzimele digestive au un rol esential in sustinerea sanatatii tractului digestiv si te pot ajuta sa treci cu bine peste perioadele in care consumi alimente grele, cu sosuri elaborate sau combinatii alimentare nepotrivite. Ele sunt responsabile de procesul de descompunere si absorbtie a nutrientilor din alimente. Balonarea, senzatia de „prea plin” sau durerile abdominale sunt simptomele care indica o digestie incompleta si un deficit de enzime.

Integreaza in meniul de 1 Mai o salata de sfecla rosie sau o felie de ananas ca desert (contine bromelaina, cu rol in descompunerea proteinelor), vegetale care contin enzime in mod natural. Poti apela si la suplimentele alimentare bazate pe plante.

Respecta orele de masa
Chiar si la ocazii festive, organismul uman are nevoie de repaus alimentar pentru a completa ciclul complet al digestiei. Acidul clorhidric din stomac activeaza enzimele, pregateste mediul pentru digestie si evacueaza bolul alimentar. Procesul poate fi afectat daca „rontaim” in continuu, fara sa luam o pauza intre mese.

Consuma alimente cu aport de bacterii benefice
Pentru reglarea tranzitului intestinal, apeleaza la bacterii benefice, microorganisme vii cu rol benefic pentru sanatatea tractului digestiv, care se regasesc deja in organismul uman. In perioadele de dezechilibru intestinal, include in alimentatie iaurt, muraturi sau ciocolata neagra.

Atentie la zaharul din bauturile carbogazoase
Temperaturile din urmatoarea perioada pot depasi 25 de grade, iar un pahar de suc rece pare alegerea perfecta daca iti doresti sa te racoresti. Totusi, atentie la continutul de zahar: un singur pahar poate contine chiar si 35 de grame de zahar. O alta bautura populara de 1 Mai, cu consecinte asupra siluetei, este berea blonda la draft. Aceasta are un indice glicemic mare, stimuleaza productia de insulina si contribuie la depunerea de tesut adipos, asadar limiteaza consumul la un pahar.

Cat timp mancarea este digerata in stomac, nu este recomandat sa consumam si alcool. Acesta intra peste alimentele in curs de digestie si le stagneaza in acest loc, prelungind procesul. Astfel, apare balonarea din cauza procesului de fermentatie.

Nici bauturile reci nu sunt prietenoase cu organismul. Acestea pot sa slabeasca capacitatea de aparare a corpului in zona cervicala, ceea ce poate insemna o vulnerabilitate la nivel ORL.

Include miscarea in programul tau
La 45 de minute dupa o masa copioasa, este recomandat sa iesi in aer liber si sa faci putina miscare. Astfel, vei sustine procesul de digestie si vei ajuta la ameliorarea manifestarilor sindromului colonului iritabil, constipatia, durerile abdominale sau balonarea. In plus, prin transpiratia ce apare in timpul efortului fizic se elimina si o buna parte din toxine.

Indiferent unde alegi sa iti petreci ziua de 1 Mai, nu uita ca sanatatea digestiva inseamna confort si stare de bine. Consumul de alimente cu moderatie si asocierile bine realizate sunt regulile care te pot ajuta sa ai o vacanta linistita, fara surprize neplacute.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1025 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016125 (s)