News Flash:

Conservantii care te pot face obez

20 August 2011
883 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6559 RON (0.0000)
USD: 3.9517 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Aditivii alimentari sunt substante adaugate in alimente si bauturi in timpul productiei pentru a spori aroma, gustul, textura, aspectul sau pentru a le face sa reziste mai mult timp fara sa se strice.

Printre cei peste 700 de aditivi recunoscuti in general ca fiind siguri de catre Administratia Medicamentelor si Alimentelor din SUA se numara si multi conservanti. Si, desi obezitatea poate fi determinata de multi factori, cum ar fi alimentatia, obiceiurile legate de exercitii fizice, mostenirea genetica, unele tipuri de conservanti pot juca si ele un rol in instalarea acesteia.

Livestrong.com iti arata care sunt conservantii de care ar trebui sa faci tot posibililul sa te feresti, pentru ca ei nu numai ca te ingrasa, dar te pot face sa ajungi obez.

1. Zaharul de masa

Acesta are multiple functii ca si aditiv alimentar, printre care se numara si aceea de a ajuta la conservarea unor alimente. Si, asa cum multe persoane au observat pe propria piele, produsele indulcite cu zahar sunt mai tentante, fiind mai usor sa le mananci in exces decat pe cele neindulcite. Americanii, spre exemplu, consuma mai mult de 22 de lingurite de zahar adaugat pe zi - o cantitate mult prea mare fata de doza recomandata, de maximum 6 lingurite pe zi pentru femei si 9 lingurite pe zi pentru barbati.

In plus, bauturile si alimentele indulcite cu zahar pot tulbura nivelul glicemiei, ducand la o capacitate mai mica de stapanire a apetitului. Cu cat este mai mare numarul de calorii pe care o persoana il consuma in mod regulat prin zahar adaugat, cu atat este mai mare riscul de a deveni obeza.

Printre sursele comune de zahar se numara jeleurile, gemurile, glazurile, siropurile pentru clatite, unele bauturi, cerealele indulcite.

Zaharurile din fructe, legume si lactate nu afecteaza insa organismul in acelasi mod in care o face zaharul de masa.

2. Sarea

Si sarea are rol de conservant in multe alimente cum ar fi supa la plic, aperitive congelate, chipsuri, covrigei.

In urma unui studiu publicat in jurnalul "Hipertensiunea", in 2008, un grup de cercetatori a constatat ca exista o legatura semnificativa intre consumul de bauturi indulcite cu zahar, aportul total de lichide si consumul de sare.

Cu ajutorul celor 1.688 de participanti, cu varste cuprinse intre 4 si 18 ani, coordonatorii studiului au concluzionat ca reducerea aportului de sare poate ajuta la reducerea consumului de zahar, care ar putea atenua factorii de risc asociati cu obezitatea si bolile de inima.

In plus, o alimentatie bogata in sare este asociata cu tensiune arteriala ridicata - o problema corelata cu obezitatea - si un risc marit de boli de inima.

3. Siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza

Acesta sporeste aroma si capacitatea de conservare in cazul multor produse alimentare si bauturi, cum ar fi batoane de ciocolata, unele bauturi nealcoolice, sosuri pentru gratar si altele, siropul de porumb cu continut ridicat de fructoza fiind digerat, absorbit si metabolizat in mod diferit fata de alte tipuri de zaharuri.

Un studiu care a urmarit consumul de sirop de porumb cu continut ridicat de fructoza si rata obezitatii in Statele Unite ale Americii, intre 1967 si 2000, a aratat ca, in intervalul 1970-1990, consumul acestei substante a crescut cu peste 1.000%.

In plus, acest sirop reprezinta mai mult de 40% din indulcitorii care contin calorii, adaugati in bauturi si alimente comercializate. Si, desi este nevoie de mai multe cercetari in privinta acestuia, cercetatorii au concluzionat ca folosirea siropului de porumb cu continut ridicat de fructoza "reflecta" cresterea numarului de persoane obeze.

4. Sucul concentrat de fructe

Acesta este folosit pentru a adauga aroma, culoare si rezistenta in timp unor produse alimentare si bauturi cum ar fi jeleuri, gemuri, acadele, bomboane si sucuri de fructe comercializate. Multi experti considera ca sucurile facute cu concentrat sunt aproape la fel de mult legate de obezitate ca bauturile nealcoolice dulci.

In timp ce fructele si legumele proaspete, bogate in apa si fibre, au un impact pozitiv asupra nivelului glicemiei si apetitului, sucul concentrat poate avea efecte opuse.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

2 sarea
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1191 (s) | 35 queries | Mysql time :0.026629 (s)