News Flash:

Condimente care iti usureaza viata

14 Martie 2011
1468 Vizualizari | 0 Comentarii
Cum iarna n-a plecat inca de tot, condimentele sunt mai bine venite ca oricand, punandu-ti sangele in miscare si dandu-ti vitalitatea care nu e tocmai la apogeu in acesta perioada. In plus, multe dintre condimentele si plantele "fara pretentii" au proprietati recunoscute, longevitatea fiind unul dintre efectele secundare benefice.

Uscate sau proaspete, acestea au capacitatea de a face bucatele din farfurie mai aromate, proprietatile lor fiind recunoscute din cele mai vechi timpuri. Studiile nu au venit decat sa le certifice calitatile, redescoperind puterea lor de a imbunatati functionarea creierului sau de a mari vitalitatea, conform Huffington Post.

Ghimbirul te umple de vitalitate

Binecunoscut pentru capacitatea sa de a ameliora starea de greata si voma, ghimbirul calmeaza durerile cauzate de artrita, alina durerile de cap, dar si crampele musculare. Folosit de vechii chinezi sub forma de ceai, el incalzeste organismul, avand chiar puterea de a face raceala sa treaca mai repede.

Pune radacina in apa care fierbe, lasa timp de 10 minute sau chiar mai mult, adauga lamaie si miere si bucura-te de gustul aromat. Il poti folosi chiar si in salata.

Usturoiul, aliatul inimii

Iubit de mai toate bucatariile, usturoiul face mai mult decat sa mareasca apetitul. Pe langa proprietatile sale antibacteriene, s-a demonstrat ca usturoiul imbunatateste valoarea colesterolului, scade presiunea arteriala si previne chiar cancerul.

O jumatate de catel de usturoi sau un catel pe zi reduce colesterolul cu aproape 10%. Cel mai bine e ca usturoiul sa fie crud, veste proasta insa pentru cei din jur. Daca te gandesti la ei, tine la indemana patrunjel, menta sau busuioc, toate aceste ierburi neutralizand mirosul.

Sofranul lupta cu inflamatiile si imbunatateste circulatia

Sofranul auriu, vinovat si de culoarea vesela a curry-ului, ajuta la imbunatatirea circulatiei si previne formarea cheagurilor de sange. Stiai ca o parte dintre anticoagulantele moderne au la baza sofranul? In plus, sofranul are proprietati antiinflamatoare, antioxidante si previne tumorile. Proprietatile antiinflamatoare fac ca sofranul sa amelioreze durerile articulare si musculare.

In cadrul unui studiu, 107 pacienti cu osteoartrita localizata la nivelul genunchilor au primit zilnic ori 800 mg de ibuprofen ori doua grame de extract din sofran, aparand ameliorari in ceea ce priveste durerea in ambele grupe. In plus, alte cercetari au aratat ca sofranul poate preveni nu doar artrita reumatoida, ci chiar Alzheimerul.

Scortisoara scade nivelul zaharului din sange

Pretuita pentru proprietatile sale inca din cele mai vechi timpuri, mai ales in India si Asia, scortisoara a inceput sa se bucure din ce in ce mai mult de atentie din partea cercetatorilor in ultima vreme. Multe studii clinice au aratat ca scortisoara scade nivelul zaharului din sange, iar o cercetare a aratat ca si sensibilitatea la insulina creste gratie polifenolilor continuti de scortisoara, imbunatatindu-se si valoarea colesterolului.

Despre scortisoara se crede ca ajuta la detoxifiere si la stimularea creierului. Proprietatile sale antiseptice fac ca acest condiment sa cobata infectiile vezicii urinare. Un ceai concentrat de scortisoara poate preveni aparitia acestui tip de infectii. Desi greu de demonstrat in cadrul studiilor, nu strica sa pulverizezi un pic de scortisoara peste cerealele cu lapte de dimineata.

Nucsoara pentru un plus de energie

Cunoscuta pentru proprietatile sale si folosita in medicina asiatica pentru abilitatea sa de a imbunatati circulatia si mari nivelul de energie, nucsoara este considerata afrodiziac in unele culturi, insa ajuta si digestia, improspateaza respiratia, imbunatateste starea generala si chiar creste acuitatea mintala.

Un compus care se gaseste in abundenta in nucsoara face ca soarecii sa gaseasca mai repede iesirea din labirint, cum s-a demonstrat in testele de laborator.

Rozmarin, pentru stimularea creierului

Rozmarinul, care trimite cu gandul la bucataria mediteraneana, contine uleiuri volatile ce stimuleaza activitatea creierului si maresc concentrarea si reflexele.

Acelasi condiment ajuta digestia si sistemul imunitar, fiind folosit si in ameliorarea durerilor de cap si pentru circulatia sangvina deficitara. Il poti folosi si in ceai, dar si in mancarurile ce contin carne de pui sau in supa, dar la fel de bine il poti presara pe o farfurioara pentru a-ti inmiresma casa.

Cuisoare, pentru o digestie buna si alungarea crampelor

Considerat un condiment care incalzeste organismul, cuisoarele sunt delicioase in prajituri, placinte si ceai. Folosite din vremuri stravechi in India, pentru o digestie mai buna, cuisoarele, mestecate, te pot scapa de durile de dinti, de gat, de diaree si crampele la stomac. Poate incalzi mainile si picioarele reci si scadea intensitatea durerii de spate.

De mentionat e faptul ca toate aceste ierburi si condimente trebuie folosite cu grija, deoarece usturoiul si ghimbirul, de exemplu, au proprietatea de a subtia sangele, asa ca cei care urmeaza sa sufere o operatie ar trebui sa le evite.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1078 (s) | 23 queries | Mysql time :0.015312 (s)