News Flash:

Cum sa mancam corect fructele?

15 Iunie 2010
1967 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6677 RON (+0.0014)
USD: 4.0341 RON (+0.0071)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Viaţa agitată şi ritmul alert nu ne permit mereu să respectăm ore fixe de masă şi niciun regim alimentar sănătos. 75% dintre bolile moderne sunt o consecinţă a alimentaţiei nesănătoase şi a unui stil de viaţă dezordonat. REALITATEA.NET vă oferă cateva sfaturi practice pentru un stil de viaţă sănătos. 'Fructele sunt considerate un adevărat izvor de vitamine, glucide simple, celuloză, săruri minerale şi trebuie să se regăsească în dieta noastră zilnică indiferent de anotimp. Modul în care consumăm fructele influenţează procesul de digestie în general şi absorbţia nutrienţilor conţinuţi în fructe', a declarat pentru REALITATEA.NET medicul nutriţionist, Oana Braga. 'Pentru a beneficia la maxim de bogăţia de vitamine conţinute în fructe, trebuie să le consumăm corect respectand cateva reguli simple desprinse din recomandările generale de combinaţie a alimentelor. Ca o regulă generală, fructele sunt prea preţioase pentru a le combina cu altceva! Acestea se consumă separat, ca o gustare izolată. Nu trebuie să considerăm fructele ca un desert . Nu le servim imediat după masă ca un ultim fel de mancare', a explicat medicul. Nu combinăm fructele cu nicio altă clasă de alimente. 'Le consumăm cu 30 de minute înainte de mese sau la trei ore după mese. Este bine să procedăm tn acest fel, deoarece există cateva soiuri de fructe care fermentează atunci cand sunt coapte. La fel se întamplă şi dacă le punem într-un mediu cald şi acid, aşa cum este cel din stomac', a precizat aceasta. 'Fructele au nevoie de 30 de minute să tranziteze stomacul în timp ce o friptură (bogată în proteine concentrate) necesită 2-3 ore. De aceea este corect să mancăm fructele înainte de masă cu 30 de minute sau cel puţin 2-3 ore după masă pentru a nu influenţa digestia altor alimente. Există şi o excepţie de la această regulă, combinaţia dintre fructele care nu fermentează imediat (mărul, nuca de cocos şi bananele) şi alimente bogate în hidraţi de carbon (meiul, ovăzul, etc). Un sandwich din paine de secară cu o banană sau cateva felii de mere în budincă sau plăcintă (făcută din cereale integrale, şi nu albă) n-au cum să dăuneze', a spus Oana Braga. Nu toate fructele sunt la fel. Unele dintre ele sunt acide (grapefruit, clementine, kiwi, lămai, merişor, mandarina, rodia,căpşuni, portocale). Altele sunt mai puţin acide (mere, piersici, cireşe, struguri, caise, nectarine, prune, pere, fructe de pădure). Există şi categoria fructelor dulci (mango, banane, papaya, curmale, fructe confiate, smochine proaspete, strugurii dulci-Muscat). 'Combinaţiile recomandate sunt următoarele: fructele acide cu cele mai puţin acide, fructele dulci cu cele mai puţin acide. Nu se recomandă combinarea fructelor dulci cu cele acide. Pepenele formează o categorie aparte datorită conţinutului crescut în apă. De aceea, se recomandă consumul separat al pepenelui datorită unui proces accelerat de digestie şi absorbţie', a conchis medicul nutriţionist. sursa:realitatea.net
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Distribuie:  

Realitatea.net

Yve.ro

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

Mica publicitate

© 2018 - Lifestyle.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0985 (s) | 35 queries | Mysql time :0.015087 (s)